X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש המוסד לשעבר - הלוי, נגד חברה סינית שמתמודדת על מכרז הרכבת לאילת מטעמי ביטחון, מאחר שהסינים תומכים בחמאס ובאירן. שר התחבורה לא מתרגש מחוות הדעת, ואילו "הירוקים" מתנגדים תמיד, הטבע הנוף, הם במקום הראשון לפני האדם וצרכי החברה. רכבת לאילת חשובה מטעמי ביטחון, טעמי כלכלה, טעמי תיירות ובעיקר הרבה עבודה עברית
▪  ▪  ▪
רכבת לאילת. פרויקט בעל חשיבות לאומית [צילום: רכבת ישראל]
"העובד צריך לעבוד עבודה יפה, אבל העבודה יפה רק כשהיא מעבדת את האדם ולא פחות ממה שהיא מעבדת את הקרקע". (א.ד.גורדון)
"עבודה גדולה מעולם לא הושלמה בזמן הקבוע". (אדוארד גיבון).

הפרויקט של רכבת לאילת, לצרכי תיירות, הובלת סחורות אל ומ-נמצא על סדר היום הכלכלי, מזה שנים רבות. אסור לשכוח שלפרויקט יש גם היבט ביטחוני לא מבוטל של אפשרות שינוע כוחות, אספקה, כלים ואלמנטים נוספים חיוניים למדינה. פרויקטים גדולים, עם מעוף ויוזמה - מתחילים בגדול בהתלהבות אבל דועכים מהר מדי ומוקדם מדי.
רכבת מהירה לירושלים
כבר היו מספר וועדות, מספר הצעות מעשיות ומספר ויכוחים אין סופי. התוצאה - יש תוואים אין רכבת מהירה, שגם לה אגב אלמנטים חיוניים של ביטחון, כלכלה ותעסוקה.
רכבת תחתית בת"א או רכבת קלה - זוכרים ראש עיר בשם רוני מילוא, שיזם, שדחף להקמת פרויקט רכבת תחתית. עשו חגיגה, צילומים, אפילו הניחו אבן פינה לתחילת הפרויקט - האבן עדיין שם - רכבת תחתית - אין.
רכבת קלה בת"א והפרברים מראשון עד רעננה - הסיפור חוזר על עצמו, תוכניות, ועדות - הצעות ותוצאות אפס.
אפרים קישון ז"ל ובומה צור ז"ל - עשו זאת יותר מהר ויותר בהצלחה כשחפרו באלנבי וכמעט הפכו חלום למציאות. חבל - שזה היה רק סרט.
פרויקט בסדר גודל של רכבת לאילת, תחתית בת"א או רכבת פרברים יכול להרים רק חברה בינלאומית גדולה שמתמחה בתחום וכבר עשתה כמה וכמה פרויקטים בעבר, בסדר גודל דומה ואולי יותר מכך.
כמובן שצריך החלטת ממשלה וערבויות מדינה. אף חברה רצינית, לא תממן פרויקטים כאלה, בלי ערבויות מדינה ובלי חוזים של חכירה לטווח ארוך. מקובל באירופה ובעולם הרחב שחברות שבונות פרויקטים של תשתיות ותעבורה גדולות ומסובכות, כמו כבישי אגרה שחוצים מדינות, הרים, גבעות ומנהרות. כמו רכבות או סכרים, מבקשות חוזי חכירה ארוכי טווח, כדי לכסות עלויות תמורת חלק נכבד מתקציב הבנייה. חברות סיניות ידועות בכך שיש להם ניסיון בפרויקטים גדולים, אמינות, כוח אדם רב וזול ועמידה בלוח זמנים.
האולימפיאדה בבייג'ן ב-2008
המתקנים, הארגון המופתי, הביצוע המדויק ועמידה בלוח הזמנים, לא הפתיעו רבים, שהרי הסינים ידועים גם בגלל המשטר הכמעט קומוניסטי וגם כוח האדם הזמין, כמבצעים גדולים.
ראש המוסד לשעבר (הלוי) - מתנגד למסור פרויקט לאומי, לידי חברה שממשלתה תומכת באירן ובחמאס, מפחד של השפעה וחדירה לגופי השלטון והכלכלה בישראל. אסור לזלזל בנימוקים אלה, אבל מאידך, אם הסינים הכי טובים, הכי מתאימים והכי זולים, אסור לוותר על ההזדמנות.
על הצד הביטחוני כלכלי - ישראל, יש להניח, תוכל להתגבר בלי בעיות ובלי סיבוכים מיותרים.
אפקט הפרויקט יכול להיות חיובי
לדעתי, יש אפשרות שביצוע פרויקט כה חשוב ומרשים לישראל, יכול להביא להידוק יחסים עם ממשלת סין, עם הכלכלה הסינית לטובת שתי המדינות.
ולסיכום, אולי, אולי בעוד כמה שנים תהיה לנו בכל זאת רכבת לילה וגם יום - לאילת.
הערות לסיום:
"הירוקים" ביחד עם השר פרץ, כשר לאיכות הסביבה, נלחמים על עקרונות שחשובים לכלל הציבור ולקהילה. נופים הם לפעמים געגועים... מרחבים, צוקים, מדבר, מכתשים, הם טבע האדם וקיומו. אז טוב שהם נלחמים, ויש להם גם הצלחות לא מעטות, אבל יש להם גם הכשלות לא מעטות. בפרויקט הזה - צריך לגלות גמישות, מידתיות כי מדובר בפרויקט לאומי, כלכלי, ביטחוני שהוא לטובת המדינה ורווחת תושביה.

תאריך:  09/10/2013   |   עודכן:  09/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רוני מילוא
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת לילה - לאילת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הרכבת - חלופה לתעלת סואץ
מוטי בן ארצי  |  9/10/13 15:17
 
- אפילו בתור בדיחה זה לא מצחיק
ע.ב  |  9/10/13 21:20
2
סין תהיה הלקוח הגדול ביותר של
חשדנית  |  12/10/13 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
לשווא משתלחים ב"חלונות הגבוהים" כאן בארץ על אותם ישראלים שנטשו את המדינה אל מעבר לים, רק כדי שירווח להם כלכלית. בסופו של דבר הם הרי ישובו הביתה
רפאל בוכניק
קשה להשתחרר מהחשד כי הגורמים האקדמיים והעיתונאיים הבוחשים ללא לאות בסוגייה הגרעינית בהקשר הישראלי ועושים שימוש בכלים "בלתי קונבנציונאליים" , תוך "הליכה בין הטיפות" של המותר והאסור, מנסים לשרת את הדעה הגורסת כי יש לשים קץ למדיניות ה"עמימות" הגרעינית של ישראל
הרב אפרים זלמנוביץ
כל שנותר לנו הוא להתפלל שאכן אירן וסוריה וגם צפון קוריאה תתפרקנה מנשקן. רצוי שהתפילות תשמענה גם בארצות הברית. הן זו המדינה היחידה המסוגלת להתמודד עם האיום האירני. בניגוד לנו, הם אכן יכולים לוודא שאירן לא תייצר פצצה גרעינית או תתפרק מיכולותיה
חננאל ובר
ישנה דעה הטוענת שאברהם אכן בישר לשרה על הבטחתו של הקב"ה, שהוא לא יישאר ערירי    הוא אברהם - לא, וברמז, היא שרה - כן    והראיה באה מרש"י ובבראשית רבה על דברי שרה לאברהם אחרי שהגר הרתה "וַתֵּקַל גְּבִרְתָּה בְּעֵינֶיהָ"
חיים שטנגר
בוקר טוב רבותיי. בוקר טוב. הגיע הזמן שתתעוררו אל מציאות אפילה המתרחשת בישראל של המאה ה-21. מציאות דברים שבה "רק 75%", שימו לב היטב - רק 75% מבין מי שהוגשו נגדם כתבי-אישום, הורשעו בסופם של דברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il