|
1 |
|
|
בדיוק היום מקבל משרד החינוך בלתי מספיק.
אולי יאיר לפיד יפתח את הפה על מקבל פרס נובל שירד מהארץ.
לפתוח את הלב לצרכים חיוניים הוא לא יודע, אבל את הפה הוא כן יודע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
оииел |
|
|
2 |
|
|
הבעיה היא שבהרבה בתי ספר לא פותחים כיתות לחמש יחידות, כי זה מחייב יותר שעות תיקניות. ו
עושים חישובים לא חינוכיים. כי אם אין מספר רב של תלמידים שרוצים לגשת לחמש יחידות לא פותחים את הכיתה, כי עושים חישוב תקני ולא חישוב ערכי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מתמטיקאית |
|
|
3 |
|
|
ברמת העוסקים בחינוך בעבר ובהווה.....למשל המורים קלינסקי
את שנער....אחד "מורה" בעבר והשני "מורה" בהווה.....
קלינסקי "המורה" לתנ"ך בעל תארים אקדמיים הוריד את מקצוע התנ"ך לזנות...ראה חשיבות מקצוע התנ"ך בקרב הצעירים...
ראה מס' הסטודנטים הלומדים תנ"ך באונברסיטאות/מכללות....
שנער המורה הנרקסיסט מספר לנו בבלוג שלו,איזה מורה מופלא
הוא.....ועל זאת אמרו חז"ל "אוי לאותה עיסה שהנחתום מעיד
עליה שהיא טובה"... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
מערכת החינוך היא מערכת כושלת אשר אינה מכשירה את תלמידיה לחיים ואשר אינה מתאימה את עצמה לרוב התלמידים. עובדה היא שהרבה תלמידים גרועים בבית ספר מצליחים באופן מפתיע לפרוח בחייהם הפרטיים ולהצליח (ובמקרים רבים אף יותר מאלו שהיו תלמידים מצטיינים). הכלל של: "חנוך לנער על פי דרכו", זה לא הכלל בו משתמשים בבית הספר בארצנו.
חוץ מזה, חינוך טוב הוא חינוך שנשאר לתמיד ולא חינוך שבו התלמיד שוכח אחרי כמה חודשים את מה שלמד. אגב.... על האלימות בבית ספר דיברתי? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
לא הייתי מכליל בקביעה נחרצת, ש"מערכת החינוך היא מערכת כושלת".
אני מעדיף את ההתנסחות, שזו "מערכת חינוך שיש בה כשלים". גם לא הייתי דוחה את התוספת - "כשלים רבים". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן. |
|
|
|
|
|
לעיתים מתעוררים חילוקי דעות בין הזרזיר לעורב....
מי הזרזיר? ומי העורב?...נו באמת, מעניין כשלג דאשתקד!... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
5 |
|
|
מספר התלמידים בבתי הספר התיכוניים גדל , אבל הירידה התלולה היא לא רק במתמטיקה מוגברת, היא גם בכמיה והפיזיקה . וזו מדינה המתפארת בהישגיה המדעיים.
ההצלחה של מדענים לא מעטים היא למרות הכשלים הרבים של המערכת השלטונית, שבדרך להפרטה היא מצליחה להפריט את נכסיה המדעיים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רוצה מצוינות |
|
|
|
|
|
שני תהליכם פוקדים את משרד החינוך. כבר חמישה עשר אחוז מכוח ההוראה מופעל על ידי חברות כוח אדם שההון הוא בעדיפות ראשונית ולא הון חינוכי. מצד שני ירידה במספר התלמידים הלומדים מתמטיקה, פיזיקה, מושבים וכימיה ברמות מוגברות. כי זה פשוט דורש יותר תקנים, יותר שעות הוראה, יותר כסף. אך כששיקולים זרים חודרים לחינוך, חודרות גם תוצאות זרות וקשות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רוצה חינוך |
|
|
6 |
|
|
התגובה של משרד החינוך מצביעה על תגובה של תלמיד עם רמת משכל ירודה . מצער. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איצ |
|
|
7 |
|
|
על ההורה לחנך את ילדיו, היש ברור מכך? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עופרררר |
|
|
|
|
|
הורים לוקחים אחריות על החינוך, אבל משרד החינוך צריך להעמיד תקנים למצוינות כדי להבין תלמידים לבחינות בגרות ברמה מוגברת בכימיה, בפיזיקה ובמתמטיקה.
כבר כמה שנים שחלה ירידה תלולה במספר תלמידי תיכון הניגשים לבחינות בגרות של 5 יחידות במקצועות האלו.
שר החינוך, שר האוצר וראש הממשלה אינם ממהרים לתת תשובה. אך הם ממהרים להרים טלפון למקבלי פרס נןבל שלנו שחיים בנכר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הורים מחנכים |
|
|
8 |
|
|
חשיפה: עוד כישלון נוראי של משרד החינוך.
ראו את המגיב הראשון בתגובה מספר 3 או לחלופין את המגיב השלישי בתגובה מספר 4. מגיב זה הינו פרי הבאושים אשר צמח בחממות משרד החינוך הישראלי וכישלון זה של משרד החינוך צורב פי כמה מכישלון אותו המשרד בהוראת המתמטיקה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
9 |
|
|
בימיו של גדעון סער בכל מועד היתה ירידה במספר התלמידים במתמטיקה מוגברת והוא לא עשה מאומה.
גם בתקופת ממשלת קדימה לא נעשה מאומה.
הבלתי מספיק צריך להירשם בתעודת הסיום של יותר מדי שרי חינוך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בלתי מספיק |
|
|
|
|
|
בתקופתו של יוסי שריד דווקא עלו מספר הזכאים לבגרות וגם במתמטיקה. מה הייתה שיטתו? הוא הוריד מבחנים באמצעות הגרלה שקבעה במה לא יבחנו התלמידים כל שנה. במתמטיקה של 3 יחידות הוא מסר מראש את השאלות שעתידיים להמצא במבחנים והתלמיד רק היה צריך ללמוד כמו תוכי את התרגילים ולהעתיק אותם מהזיכרון על דף המבחן (מבלי להבין את מה שהוא עושה כמובן). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
לא היו בימיו של שריד. תיחמונים
בשלוש נקודות ,שהן השלב הבסיסי ,ידע התלמיד מראש שמתוך שמונה פרקי לימודים, הבחינה תתמקד רק בששה או בשבעה תחומים.
למדו את כל התחומים , רק כחודשים לפני הבחינה התאפשר לתלמיד להתרכז בשני תחומים פחות.
היצה מטרה לצרף מסםר גדול יותר של תלמידים לצלוח את תמחסום של 3 נקוגות.
לתלמידים, שניגשו לארבע הנקודות התקלה הזו לא חיתה בנמצא בשום פנים ואופן.
יתרה מזאת בתחום חמש יחידות היתה חובה ללמוד ולהיבחן בכל התוכנית במלואה בתוספת םרק שלא נמצא ולא נילמד בבית הספר.
במשך השנה האחת ,שמר יוסף שריד היה שר חינוך במועד החורף ובמועד הקיך ניגשו מעל 12000 תלמידים לחמש יחידות. ולמעשה היה קרוב ל-13.000
ההשוואה מעלה שחלפו שנים רבות. מספר רב של חמש יחידות אינן פועלות, ומספר הניגשים לחמש יחידות צנח לאיזור ה-8000
כמותית 4.500 פחות מימי שריד. באחוזים הפער הוא יותר ממחצית .
אני מייסר בשוטים את ימי סער גדעון והשר החדש רק אין הצקה לייסר את שריד, שמנהלי בתי הסםר זוכרים את רוחב הלב לשעות תקניות ללימודים המוגברים. כי מדובר בכיתה קטטנה שהתקן עבור לחמש יחידות הוא יקר יותר.
בבית ספר דנציגר למדו לחמש יחדות מתמטיקה 4 תלמידים 7 לפיזיקה ו-3 לכימיה. התלמידים קיבלו תקן מלא כולל שירותי מעבדה.
מסםר כללי של תלמידים עלה.
במתמטקה של
ל |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מחמחאות לשריד |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אני זוכר דברים אחרים, אבל קשה לי להתווכח על מציאות שהייתה לפני כ20 שנה על סמך הזיכרון בלבד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
10 |
|
|
על כל הצרות של המערכת, שר החינוך הנוכחי עלול להביא את האסון כאשר יחליט לבטל בחינות בגרות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כן לבחינות |
|
|
11 |
|
|
ההפקרות בהוראת המתמטיקה היא באשמת משרד המקצץ בשעות הוראה ותקנים.
למתמטיקה ברמה מוגברת של חמש יחידות יש מעט מועמדים.. כך שכל שעת הוראה היא יקרה יותר. הכיתה שמספר תלמידיה מועט זקוקה למספר רב יותר של שעות. לכן ישנם הרבה בתי ספר שמוותרים על חמש יחידות מתמטיקה, ומספרם לא קטן.
זו הפקרות. שיקולי רווח והפסד בנוסח תוכנית דוברת הידועה נשימתה חיים ונושמים במשרד החינוך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איצי |
|