X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מה מיוחד בחברות פיננסים שדורש לציין במיוחד את התחום הזה לעומת אחרים? האם בכלל יש הבדל בין יחסי ציבור בתחום כזה או אחר? לכאורה הרעיון הוא אותו אחד
▪  ▪  ▪
מעט תקשורת פנויה. מטלת היח"צ מורכבת הרבה יותר [צילום: פלאש 90]

מה מיוחד בחברות פיננסים שדורש לציין במיוחד את התחום הזה לעומת אחרים? האם בכלל יש הבדל בין יחסי ציבור בתחום כזה או אחר? לכאורה הרעיון הוא אחד: להבין את התחום, לקבל רעיונות שניתן להגיע איתם לתקשורת ולהמשיך משם את העבודה הרגילה של כל יחצ"ן בישראל ובעולם.
אבל זה רק לכאורה. לייצג חברה פיננסית זה הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה ממגוון רחב מאוד של סיבות, כאשר העיקרית בהן היא ככל הנראה רמת המורכבות של החומר הנדרש מהיחצ"ן כדי להתחיל לעבוד.
למה חברות פיינסים יוצאות דופן?
רק כדי להסביר את נושא הכתבה, התבססתי על מחקר של שנה שאותו ביצעתי במשך העבודה שלי עם המכללה למיסים וחשבונאות. מדובר במכללה המלמד במשך כעשרים שנה קורס חשבי שכר, כאשר כבר צברו אלפי בוגרים שסיימו את הקורס, אבל בעיה נוספת היא שהמכללה מפרסמת בכל מקום אפשרי, כך שיש בעיה אמיתית ליצור חשיפה שלא קיימת עדיין.
אז הנה המסקנות, מה מיוחד בתחום הפיננסים?
  • בתור יחצ"ן אני רוצה להכיר היטב את החברה ואת תחום העיסוק שלה, אך הדבר הוא מאוד בעייתי כי מעבר לעובדה שהמכללה מלמדת חשבות שכר, אני למעשה לא יודע שום דבר, מה עושים?. המקרה הזה חוזר על עצמו בהרבה מאוד מקרים אחרים של חברות בתחום הפיננסים, כמו בתי השקעות, חברות ביטוח, תעודות סל וכמעט כל דבר בתחום הפיננסי. הקושי הראשון או אולי האתגר הראשון, הוא כמובן חוסר ההבנה בחומר המועבר על-ידי החברות הפיננסיות. אך לצערי, זה לא הקושי היחידי.
  • התחום לא מעניין. מה לעשות אבל החברות הפיננסיות אולי פועלות בסביבה שהיא רוויית כסף והכנסות, אך לצערינו בתור אנשי יחסי ציבור, התחום הזה פשוט לא מעניין את הקוראים, בשום צורה. כולנו מבינים כמובן שהביטוח וקרנות הפנסיה וקופות הגמל שלנו הן חשובות מאוד, אך כולנו גם מעדיפים מאוד שלא לשמוע או לקרוא על זה שום דבר שהוא לא הכרחי באמת. אנחנו פשוט מעדיפים להקדיש את שעות הפנאי שלנו לדברים יותר מעניינים, וזה מובן. אז כאן אנחנו נתקלים בקושי נוסף שהוא מובנה לחלוטין בחומר, התחום לא מעניין. איך מתגברים על זה? זה כבר נושא לדיון אחר, כרגע אנחנו מדברים רק על הקשיים.
  • מעט תקשורת פנויה - כפי שכולנו מבינים, ישראל היא מדינה מאוד קטנה ומאוד מלאה ביזמים חרוצים שפותחים חברות על ימין ועל שמאל. זה כמובן דבר מצויין לרשות המיסים, אך הרבה פחות טוב לאנשי יחסי ציבור שעובדים קשה מאוד כדי לייצר חשיפה לאותם בעלי חברות. הרי בסך הכול מי כבר מסקר פיננסים? שלושה עיתונים, שלושה אתרי אינטרנט ועוד תוכנית או שתיים בטלוויזיה, כאשר ממול, יש לנו עשרות רבות מאוד של חברות שמתחרות על תשומת הלב של צרכן התקשורת.
  • תחומים חדשים - לאחרונה התחום הפיננסי עובר התרחבות משמעותית נוספת שעושה את דרכה אלינו מארצות הברית הגדולה. הכוונה היא לתחום חדש יחסית שנקרא ייעוץ משכנתאות. זהו תחום חדש בעל המון פוטנציאל אמיתי.
השורה התחתונה היא שהתחום הזה נמצא כאן כדי להישאר, השאלה היחידה היא איך ניתן לגרום לחברות החדשות האלו להשתלב בתקשורת הכללית. זה יחסית פשוט להביא לסיקור של כתבה כזו או אחרת, אבל איך מכניסים תחום חדש ולא מסוקר לתוך המיינסטרים של החדשות הישראליות, זו בעצם השאלה הגדולה מכולן.
כפי שאתם רואים, יחסי ציבור לתחום הפיננסים היא מטלה הרבה יותר מורכבת מהעבודה הרגילה שלנו בתור יועצי תקשורת ולכן צריכים להכיר את התחום בזהירות ולהכיר את הנפשות הפועלות לעומק.

הכותב הוא מנכ"ל אלפא יחסי ציבור, המתמחה בתחום הפיננסים.
תאריך:  10/10/2013   |   עודכן:  10/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השונה והדומה ביחסי ציבור לחברות פיננסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
כמה טיפוסית ההתנהגות הזו, לפיה מצד אחד מגנה שר האוצר בממשלת ישראל את מי שעזבו את הארץ בשל קשיי פרנסה, אי יכולת להתקדם בחיים, בישראל - בין מבחינה מקצועית ובין מבחינה אחרת - ומצד שני ברגע "היורד" מצליח בחו"ל - בגדול - פתע פתאום הוא מחובק ומאומץ אל הלב
אורי סויסה
לאחר פטירת הרב עובדיה האם יקום לו יורש? ומה יהיה על מפלגת שס, שעשויה לאבד מגדולתה ומרכזיותה בפוליטיקה הישראלית. יכול להיות שעליה להתארגן במתכונת של חצרות כפי שנוהגת המפלגה האחות לה, יהדות התורה - מצד שני כנראה שיש לה יחסים אמביוולנטיים עם כל מה שנוגע לאחים אז היא תאלץ לבחור בדרך אחרת
גיא חזן
תשואה חסרת סיכון נמדדת על-פי ריבית הבנק המרכזי במדינה. בימנו עומדת על 1% (ישראל) אזי תשואה של 2%, שהם פי-2 מתשואה חסרת סיכון, יכולה להיות תיק השקעות מנצח. לשם החידוד – תשואה חסרת סיכון בארה"ב שואפת לאפס (0-0.25%) – האם תשואה של חצי אחוז בשנה היא תיק השקעות מנצח?
אפרים הלפרין
ראש הממשלה טוען שהמכשול העיקרי במו"מ עם הפלשתינים הוא סירובם להכיר בנו כמדינה יהודית, יש אחרים בממשלה הטוענים שאין מדובר כלל במכשול
עמוס אריכא
אם הוטעינו להאמין כי הגטו שייך לעבר ארור, מסתבר כי הוא חזר לתחייה כעוף החול. אם חשבנו כי מדובר רק באווירה גטואית, התבדינו. לוויית המרן הוכיחה כי בארץ מכבר לא מתקיימת רק אווירה גטואית של יהודים מפוחדים, אלא שהגטו העשוי מחיבור שבין ציבורי חרדים ודתיים ממש כאן, חובק אותנו מכל עבר, מחניק תקווה לעם שפוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il