X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בקשות למשפטים חוזרים נענות לעיתים רחוקות ביותר. ראשית, קשה מאוד למצוא ראיות חדשות ומכריעות העשויות לשנות את פסק הדין. שנית, באופן טבעי מתקשים הפרקליטות ובית המשפט להודות שייתכן שטעו
▪  ▪  ▪
הדיון בערעור קצב. ראיות חדשות? [צילום: פלאש 90]

+ הנשיא לשעבר קצב עתר בבקשה למשפט חוזר
בקשות למשפט חוזר מתקבלות במקרים נדירים ביותר, וזאת משתי סיבות עיקריות: חוקיות ומעשיות. לכן, למשה קצב יש עוד דרך ארוכה מאוד לעבור בטרם יזכה להיות מיחידי הסגולה שבקשותיהם התקבלו.
מבחינה חוקית, משפט חוזר מתנגש עם עיקרון סופיות הדיון: אחרי שתי ערכאות, הדיון מסתיים. מסיבות מובנות, אי-אפשר לקיים את אותו משפט עד אין קץ. לכן, החוק מחייב נסיבות יוצאות דופן כדי שניתן יהיה לקבל משפט חוזר. מדובר בעיקר על גילוי ראיות חדשות ומשמעותיות, שלא ניתן היה לגלות בצורה סבירה בעת קיום ההליך המקורי, ואשר יש בהן כדי ליצור סיכוי ממשי לשינוי התוצאה.
ראיות מסוג זה יכולות להתחלק לשלושה סוגים עיקריים. האחד: ראיות הקשורות בעבירה עצמה, כגון הודאה מאוחרת של הקורבן לפיה הוא בדה מליבו את ההאשמות שהביאו להרשעה. השני: ראיות הקשורות לנאשם, כגון אליבי מוצק שלא היה ידוע או שלא ניתן היה להוכיח קודם לכן. השלישי: ראיות הקשורות לחקירה והמלמדות שנגרם לנאשם עוול קשה במיוחד, כגון הוצאת הודאה באלימות. וכאמור, תנאי בל יעבור הוא שלא ניתן היה להגיע לראיות אלו בעת שהתקיים ההליך המקורי.
במקרה של קצב, כאשר ההליך היה כל כך מפורט וכל כך ארוך וכל כך מתוקשר, קשה מאוד להניח שניתן לגלות כיום ראיות כה משמעותיות. אבל, מאחר שאיננו עוסקים במדע מדויק, האפשרות הזו קיימת ואין לפסול אותה על הסף.
מבחינה מעשית, קיומו של משפט חוזר מחייב הן את הפרקליטות והן את בתי המשפט להודות שייתכן שטעו או שהוליכו אותם שולל. לאדם מטבעו קשה להודות בטעות, ומערכות בנויות מבני אדם. לכן, כמעט לעולם לא תומכת הפרקליטות בבקשות למשפטים חוזרים. לכן, מעטים ביותר המקרים בהם בית המשפט העליון - שהוא המכריע בבקשות כאלו - מקבל אותן. הדברים כמובן אינם מכוונים לומר שמישהו פועל בזדון כדי להגן על שמו הטוב, אלא רק מצביעים על תכונה אנושית ידועה ומוכרת, המצטרפת לקושי האובייקטיבי עליו כבר עמדנו - מציאת ראיות מכריעות חדשות.
במקרה של קצב, אגב, אם וכאשר תוגש בקשה למשפט חוזר - יצטרך הנשיא אשר גרוניס למצוא מי שידון בה. על הנושא הזה מופקדות המשנה לנשיא מרים נאור והשופטת עדנה ארבל, אך שתיהן ישבו בהרכב שדחה את ערעורו של קצב ולכן מן הסתם לא יוכלו לדון בבקשתו למשפט חוזר.

תאריך:  14/10/2013   |   עודכן:  14/10/2013
הנשיא לשעבר קצב עתר בבקשה למשפט חוזר

מגלה דעתו כי אינו מתחרט [צילום: פלאש 90]
נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, המרצה שבע שנות מאסר לאחר שהורשע באונס ובעבירות מין נוספות, עתר (יום ב', 14.10.13) לבית המשפט העליון בבקשה למשפט חוזר. זאת בטענה לעיוות דין.
פרקליטיו החדשים של קצב, יהושע רזניק וציון סהראי, אשר החליפו את עו"ד ציון אמיר, טוענים כי בדיקה יסודית של חומר הראיות הקיים ופסקי הדין מצביעה על כך שהרשעתו של קצב ועונש המאסר שנגזרו עליו לוקים באופן מהותי, עד כדי עיוות דין של ממש.
לטענתם, עדויות מטעם שירות הביטחון הכללי ופרטי שיחות טלפון של קצב ממכוניתו מוכיחים כי לא ייתכן שקצב ו-א' ממשרד התיירות שהו יחד בזמן שבו התרחש לטענתה האונס הראשון שבו הוא הורשע.
עוד ציינו, כי ההרשעה התבססה על ספק ולא על השיטה הקובעת כי הרשעה צריכה להיות מעל לספק סביר.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך ארוכה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עו"ד רזניק ענה ברדיו להערותיך! ל"ת
ע_הראל  |  16/10/13 15:28
 
- נא לדלג לתגובה מס'2 ששם פירטתי ל"ת
ע_הראל  |  16/10/13 18:09
2
עו"ד רזניק ענה ברדיו להערותיך!
ע_הראל  |  16/10/13 17:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת קצב
עידן יוסף
במהלך חופשתו הראשונה מהכלא נדרש האסיר לשהות בביתו אך יוכל לצאת להתפלל בבית כנסת
יהודה קונפורטס
מוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות פרסם כתבת דיוקן על גילה קצב, אשתו של הנשיא לשעבר האנס משה קצב. בתום קריאת הכתבה אתה מגיע למסקנה כי בפרשיות אונס והטרדה חמורות כמו של קצב ואחרים, יש קורבנות סמויים, שלא מופיעים בכתב האישום: בני המשפחה ונשים של הנאשמים    גילה קצב, ילדיה ונכדיה ישאו את אות הקין של ראש המשפחה לכל חייהם
איתמר לוין
רובינשטיין והנדל סבורים שאין למנוע שיקום מעבריין מין המכחיש את העבירות בהן הורשע    השיקום הוא שיקול בהענקת חופשות ובשחרור בניכוי שליש מן העונש
עפר דרורי
הספר 'אשת הסוד' מרתק ונקרא בנשימה אחת וניתן ללמוד ממנו לא רק על החוויות שכרמון עברה אלא גם על התנהלות השלטון מאחורי הקלעים ועל אירועים משמעותיים בעשרים השנה האחרונות
אהוד פרלסמן
במהלך עדותה במשפט קצב אמרה אודליה כרמון: "הראייה המקצועית שלי, זה שתיקה ודיסקרטיות בכל מחיר". אין ספק שלאחר הראיון עם אילנה דיין, יהיו רבים שירצו לשכור את שירותיה הדיסקרטיים של כרמון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il