X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - סיפורי דובים, קבעו מזוזה, הישראלי המכוער, חיטה ומנהרות
▪  ▪  ▪
אלי זעירא. אפשר לבקר אך למה להעליב?

חביב מאוד
בשעות הפנאי, כשאיני סבא, אני עוסק בבעיות שוליות, כמו מי יהיה נשיא ארצות-הברית אחרי שאובמה יהרוס אותה וכו'.
לכן, אני מעריך מאוד את הסדרה "מאשה והדב" (מאשה אִי מֶדווד - בלשון המקור), שהגיעה עם נכדתי, שבאה לבקר בארץ הולדת אביה.
סדרה ארוכה של סרטים קצרים ומהנים מאוד, שאמנם מדברים רוסית, שאמנם מדברים רוסית, אך גם אחד כמוני, שרק קללות וניבולי-פה בשפה זו מוכרות לו, מצליח ליהנות ממנה.
מתברר, שהסדרה ידועה ומפורסמת בקרב עולים מברית-המועצות לשעבר, שהסתכלו עליי כאילו גיליתי את אמריקה. ילדיהם ו/או נכדיהם כבר מכורים מזמן לסדרה החביבה.
מזל טוב
בהבזק של טיפשות אופיינית להזיות אוסלו, פינה צבאנו המהולל את מחנה שדֵמה בפאתי גוש עציון. כיוון שאין רִיק בעולם, מיד החלו להשתלט עליו תאבי-שלום והשמדת ישראל מהרשעות הפלשתינית - בסיוע אנטישמים מאירופה ומקרבנו.
ארגון "נשים בירוק" מנסה כבר חמש שנים לעצור את הסחף, שמקבל רוח גבית ממחדלי הצבא ומהפקרותו ומארגוני שמאל אנארכיסטיים, שמשתפים פעולה נגד ההתיישבות. בתחילה עלו מתנדבים למחנה הנטוש, שנבזז מיד על-ידי ערביי הסביבה וסייעניהם, כהרגלם, וניסו לארגן - למרות איסור הצבא והמינהל האזרחי - נטיעות ושיקום מבנים. הצבא הפריע למאמצים, ולא הצליח. לעומת זאת, הוא חיפה על עקירת הנטיעות בידי הערבים והשמאלנים ועל השתלטות ערביי הסביבה על שטחים במחנה.
כמעט כל שבוע מתקיימים במחנה הנטוש הרצאות, מופעי תרבות וסיורים. אמנים ומרצים מגיעים לשאת את דברם, ויש להם קהל של מאות, שמגיע מכל הארץ - ולא רק חובשי כיפה.
עכשיו הגיעה שעת שמחה, ובמחנה שדמה קבעו בנוכחות מאות אורחים מזוזה על אחד הבניינים ששוקם, והפך למרכז לתרבות ארץ-ישראלית. פרופ' אדם זרטל - ארכיאולוג, שחשף את המזבח הישראלי בהר עיבל בשומרון ואת הגִלגלים בבקעת הירדן - היה המרצה הראשון, שניצל את המתקן המחודש, בנוכחות המונים, שבאו לשמוע את סקירתו על מזבח העולה בהר עיבל.
אלימות
אחרי מלחמת יום הכיפורים הפכו את אלוף אלי זעירא לשעיר לעזאזל, ובמקום לשון זהורית הלבישו עליו את כל חטאי מערכת ביטחוננו הכושלת, וקיוו שידרדר את עצמו מן ההר לכפר על חטאותיהם ועל פשעיהם.
אין לי שום רצון לטהר את זעירא, ומעולם לא הייתי פקודו. היכרותי אתו התחילה בכך שכתבתי ביקורת סרקסטית על המהדורה הראשונה של זיכרונותיו בכתב-העת נתיב זצ"ל.
התרשמתי מאוד - מספרו של זעירא - כי הבנתו הצבאית טובה מרוב הגנרלים הישראלים שהכרתי. כעבור שנים שמעתי אותו בהרצאה מול קהל די עוין. ואחר כך אירח אותי לשיחה כמעט בארבע עיניים (עם ד"ר אורי מילשטיין ועם ד"ר מיכאל ברונשטיין, עמיתיי) בביתו. האיש מרשים מאוד ויכולתו האנאליטית גבוהה ביותר.
איני חושב, שהיו טיפשים באמ"ן בתשל"ג-תשל"ד. אני מכיר חלק מהם אישית. איני חשוב, שאנשי אמ"ן/מחקר מעלו בתפקידם. הם טעו (כדברי ח"כ יצחק רבין, כהרגלם בכל השנים), והטעו את עם ישראל. לא זה מקור תבוסתנו ביום הכיפורים, אלא הצבא הכושל, שנבנה, ונוהל על-ידי מפקדים בלתי-ראויים בעליל. ועל כך עמדתי בעשרות מאמריי על הנושא. ככלל, אני מזלזל בתרומת המודיעין ללחימה - מה עוד שהממשק מודיעין-מטה-מבצעים חורק אצלנו לחלוטין, ואולי אף אינו קיים כלל.
אלי זעירא מואיל לדבר על המלחמה - שלא כמו גנרלים אחרים שלנו - ומוכן להתעמת עם קהל, שתוכנת לשונאו. אין הרבה גנרלים כאלה אצלנו. כחוקר, המחפש מידע מבעד לדלתות הסגורות של מערכת הביטחון, וכמי שמטיף לדיון ציבורי בענייני ביטחון - אני מעריך את זעירא, ובז לקהל האלים, שהתפרע בהרצאתו באוניברסיטת תל אביב. אפשר לבקר את זעירא, ועשיתי זאת לא-אחת, גם פנים-אל-פנים, אך למה להעליבו?
"הזורעים בדמעה ברִנה יקצורו"
לאחר שעיבדו שדה של כמה דונמים, כדי לזרוע בו חיטה, מציעים אלישיב (050-4447670) ואמונה אבי-יונה מכוכב השחר לתומכים ביישוב ארץ-ישראל להשתתף עמם במצוות יישוב הארץ. הם מציעים ליהודים לחכור את השדה, כדי להעמיק את הקשר עם הארץ ועם המצוות התלויות בה.
בני הזוג אבי-יונה יעַבדו, כשליחי הבעלים, את שדה החיטה - מחריש ועד קציר - תמורת 660 שקלים לדונם.
ממשלה תומכת-טרור
חמא"ס השקיע עשרות מיליוני דולרים בכריית מנהרות לתוך שטח ישראל, ושלוש מהן התגלו באחרונה. לאחר פעילות יזומה, שהחלה ככל הנראה בזכות מידע מודיעיני, אותר פתח יציאה של מנהרה כ-300 מטר מגדר הגבול ובמרחק של יותר משני ק"מ מקיבוץ עין-השלושה באזור חוטף-עזה.
המנהרה, שאורכה כ-1,700 מטר, דופנה בבטון. נראה שחלקו הגיע ממצרים, אך מרביתו מישראל במסגרת תמיכת ממשלת ישראל בטרור של חמא"ס נגד אזרחי המדינה.
המנהרה הקודמת, שאותרה בחודש ינואר האחרון, הייתה באורך 1,200 מטר.
"אם חמא"ס יממש פיגוע הוא ישלם מחיר כבד, ורצועת עזה תיראה אחרת" - איים אלוף סמי תורג'מן, מפקד פיקוד הדרום. אני מקווה, שתורג'מן מאמין בשטויות, שאומרים לו להגיד.

תאריך:  14/10/2013   |   עודכן:  15/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק רבין / Rabin Yitzhak
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע להעליב?
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אני תוהה בכל פעם מחדש
ר.א.  |  14/10/13 19:29
 
- אכן כן...ככל שהכתיבה
יותר איכותית  |  14/10/13 23:29
 
- אני נתלה באילנות גבוהים להצדיק
גדי אשל  |  15/10/13 11:48
2
מדוע לא מגיבים
גולדבלט משה  |  15/10/13 05:52
 
- בן-צדף היה עורך
מערכות  |  15/10/13 08:09
 
- ומה זה רלוונטי?!
אביתר בן-צדף  |  15/10/13 10:03
 
- פרדריך הגדול ונפוליאון
אביתר בן-צדף  |  15/10/13 22:41
 
- תספר את זה למילשטיין
גולדבלט משה  |  17/10/13 13:51
 
- לא מדויק
גולדבלט משה  |  17/10/13 11:12
3
מפקדי הצבא במ"לים
יוסף ארגמן  |  15/10/13 08:15
 
- במ"ל == פיליסטר ל"ת
נצר יואב  |  16/10/13 15:26
4
ארגון "נשים בירוק"
אהרון רול2  |  15/10/13 08:15
5
מאמר מעניין וחשוב
רפי אשכנזי  |  15/10/13 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
רק אידיוט מקומי מסוגל להאמין שבטווח קילומטרים ספורים בלבד, חופרים בני אדם בשר ודם מנהרות, נכנסים ויוצאים, מוציאים חול ואבנים, משנעים חומרי בנייה מעץ ועד לוחות בטון – ואין למדינת ישראל המפוארת, עם הטכנולוגיה ועם צה"ל היושב עם מיטב העיניים האלקטרוניות – יכולת לזהות את חפירה הזו
איתמר לוין
בקשות למשפטים חוזרים נענות לעיתים רחוקות ביותר. ראשית, קשה מאוד למצוא ראיות חדשות ומכריעות העשויות לשנות את פסק הדין. שנית, באופן טבעי מתקשים הפרקליטות ובית המשפט להודות שייתכן שטעו
נרי אבנרי
בחירות 96'! חצי שנה אחרי רצח רבין, התקשורת התגייסה למען פרס. למרות המאמץ החריג - תוצאות אוסלו המליכו את נתניהו    הלכתי לארכיון
איתן קלינסקי
קשה לי לקבל התנכלות של תיאטרון, כה אהוב עלי, לציבור עובדים, שיש לו מטרה אחת להתאגד כדי לשפר את תנאי ההעסקה שלו
אברהם בן-עזרא
יש מקרים בהם בית המשפט מציב גבול לדרישות מומחה בית המשפט, בין דרישות שכר ובין דרישות אחרות. יש מקרים בהם במצבים אלו, בית המשפט עומד לימין המומחה, תוך קבלת גישתו השגויה - ועל חשבון זכויותיו של צד לדיון. "יש שופטים בירושלים", בתל אביב ובחיפה, ברמלה וביתר ערי ישראל, וכל אחד ואחת מהם עם גישתו, דעתו ודרכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il