X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - משתלחים, צנזרו, גידולי-פרא ומשילוּת
▪  ▪  ▪
ברק אובמה. באמריקה אין חוכמות, כולם הבייתה [צילום: AP]

הפוסל - במומו פוסל
לא השתתפתי בהלוויית הרב עובדיה יוסף וגם לא באזכרה. כבר הרבה שנים, שאני מדיר את רגליי מכיכרות ומרחובות עמוסים בקהל. כשהייתי צעיר, דווקא אהבתי את הדוחק במצעדי צה"ל; וזה עבר לי - גם מפני שצעדתי בו פעם, ושנה אחר כך (תשכ"ז) סיקרתי את המצעד המפורסם בערב יום העצמאות באצטדיון האוניברסיטה העברית בירושלים.
השמאלנים בתקשורת ויפי-הנפש-רק-לדעתם - מיעוט דל-קולות, אך צווחני - מבזים את האבל בכל מיני הגיגים, שהעלו רוחות בטניהם. דווקא כנופייה זו, שהתכוננה אז במרץ לקראת חגיגות העשורא של פסטיוול קדושם, סיינט-בקבוק, היו צריכים לשתוק. אין דברים יותר נלעג בתולדות המדינה מאשר אספסוף הנרות והמאמצים להנציח את האדם ללא-מורשת, שהם מבזבזים עליהם מיליונים רבים של כסף ציבורי, שיכולות להיות לו מטרות אחרות, מועילות לציבור, אך נחמסו ממנו.
זו הייתה ההזדמנות לכל מיני דמגוגים אנטישמיים וגזעניים להשתלח ברב המת ובציבור מעריציו - אתגר קל מאוד למי שמגיעים בקושי לגובה תחתית עקביו.
שיתוף-פעולה
האם סייעו אולפני הוליווד להיטלר ולגרמניה הנאצית בשנות השלושים?
שאלה זו עומדת במרכז ספרו של בן אֶרוואנד (Urwand), "שיתוף-פעולה: ההסכם של הוליווד עם היטלר" (הוצאת בלקנאפ).
ארוואנד טוען, כי הנאצים, שהכירו בערך התעמולתי של תעשיית הקולנוע, רצו להמשיך להקרין סרטים אמריקניים בבתי הקולנוע בגרמניה, אך לא רצו שיופקו סרטים אנטי-מלחמתיים, או שפוגעים בכבודה של גרמניה. הוליווד לא רצתה לוותר על נתח השוק הזה - בעיקר, עקב המשבר הכלכלי העולמי.
לאחר שהמון נאצי ביטל את הקרנת הסרט האנטי-מלחמתי, "במערב אין חדש" (1930), בגרמניה, הסכימו אולפני יוניברסל לעורכו מחדש, כדי שיתאם לרצונם של הגרמנים. בנוסף, שינתה הוליווד תסריטים, וריככה אותם, כדי שלא יכללו לעג לנאצים, או ביקורת עליהם. סרט, שלעג להיטלר ("The Mad Dog of Europe") לא הופק מעולם. כשאולפני וארנר לא צייתו, והפיקו את הסרט האנטי-מלחמתי, "Captured!" (בשנת 1933), הוחרמו סרטיהם בגרמניה.
כך, הוציאה הוליווד יהודים ושמות יהודיים מהסרטים. למשל, סרט ("The Prizefighter and the Lady") של MGM - על המתאגרף היהודי מאקס בר, שהופק בשנת 1933 - לא הוקרן בגרמניה. ברשימת המוחרמים היו לא רק יהודים אלא גם פעילים אנטי-פאשיסטיים. והצנזורה חלה גם על רשימת המִזכּים (קרדיטים) בסוף הסרטים.
אולפני פוֹקס המאה העשרים, MGM ופארמונט שיתפו פעולה עם הנאצים בשנת 1936, ומנעו הפקת סרטים אנטי-פאשיסטיים. כך, שינתה MGM את הסרט, "שלושה חברים" (1938), כדי שבברלין הנאצית לא יכעסו עליה.
רק בסוף 1939, לאחר הפלישה הגרמנית לפולין, שפתחה את מלחמת העולם השנייה, חזרה הוליווד להפיק סרטים אנטי-נאציים - בעיקר, כיוון שהשוק באירופה החל להתייבש. ארצות-הברית עדיין לא הצטרפה למלחמה, וגרמניה הטילה חרם על הסרטים של האולפנים הסוררים. כך, לא הוקרנו בגרמניה יומני קולנוע של פארמונט.
ראוי לציין, כי מאז ומתמיד יש בארצות-הברית צנזורה עצמית של סרטים. הוליווד יצרה קוד אתי, המחייב את האולפנים בתחום צניעות, וגם החוק האמריקני משפיע על תוכן הסרטים. כך, שינויים בתסריטים אינם דבר חדש בהוליווד, וכדאי להשוות את ממצאי מחקרו של ארוואנד לסוגים אחרים של צנזורה, שנהגו בהוליווד. ספרו הנו רק ראשית מחקר בתחום הזה, ומאיר זווית מעניינת.
משובש
העמדת ניסו שחם לדין על מסיימת לכאורה פרשה מבישה. הפה המלוכלך והאלים ביקש לפרוש מהמשטרה - באיחור רב מדי ובדרגה גבוהה מדי.
ואני תמה מה משובש ב-דנ"א של המשטרה, שגידולי-פרא כאלה נמצאים בה, וטופחו וקודמו?!
שום ארגון, המכבד את עצמו, לא היו מותיר אותו בתפקיד אחרי שהוקלט מנבל את פיו ומסית את שוטריו לאלימות בלתי-חוקית - גם אם מועצת חכמי הבג"ץ התייחסה לעבירתו בקלות מפתיעה (מעניין למה?!), והתירה לקדמו בדרגה ובתפקיד.
זה אומנם כשֵר במדמנת ישראל, גבירותיי ורבותיי, אך זה מסריח מאוד.
מצב הרבה יותר מגוחך
כמו אצלנו, רבים עובדים בממשל הפדרלי האמריקני - יש אומרים, רבים מדי. ועוד יותר מתפרנסים מתקציבים פדרליים בהיותם מועסקים ישירות, או באמצעות קבלנים של הממשל.
כמה מחבריי הטובים הנם עצמאיים, העובדים כיועצים לסוכנויות הממשל. בתחילת השנה שעברה הם כבר הרגישו את חרב הקיצוצים, וחלקם איבדו חוזים, שבוטלו באבחת-חרב. עתה הם במצב הרבה יותר מגוחך: אינם מפוטרים, אך גם אינם מקבלים כספים, כיוון שלממשל אין כספים. נקודה. התקציב לא עבר, ושנת הכספים החלה באחד באוקטובר בלי הסדר-ביניים; ובאמריקה כמו באמריקה, אין חוכמות - כולם הבייתה, אלא אם הם מועסקים בעניינים חיוניים, שהוסדרו מראש על-ידי הקונגרס.
סדר צריך להיות, ומְשילוּת אינה על-בערך.

תאריך:  17/10/2013   |   עודכן:  17/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניסו שחם  עובדיה יוסף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא נעים לראות ממשל סגור
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
סיינט בקבוק--כל הכבוד לרעיון
קתו הזקן  |  17/10/13 12:47
 
- שיעור באזרחות
אביתר בן-צדף  |  17/10/13 14:47
 
- ממשלת בועת נדלן אינה דמוקרטית
נצר יואב  |  17/10/13 17:40
2
כל הכבוד לאיש האמיץ הזה שאינו  ל"ת
יוסף ליפשיץ  |  17/10/13 16:34
3
לצדק מסלול וקצב משלו
טולסטוי  |  17/10/13 16:55
4
ולמיי יש "פה מלוכלך" ,בן צדף?
שלמה המגיב  |  17/10/13 23:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
בגלל מבנה חוק התכנון והבניה תשכ"ה - 1965 המסדיר את תפקידיה וסמכויותיה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ושל גופי רישוי אחרים, לא קיימת חובה לאכיפת חוק התכנון והבנייה. רשויות התכנון מנצלות חופש חוקי זה, ולא תמיד לטובת יעדי התכנון
חננאל ובר
הצדק שבו הקב"ה מנהיג את העולם, ותורתו של הקב"ה, שמבוססת על הצדק העליון, אינם ערכים עצמאיים ממנו, אלא מכיוון שהקב"ה הינו טוב, כל מעשיו חייבים להיות טובים, אך לא בהכרח תואמים את המערכת המוסרית האנושית שהינה על-פי טבעו המוגבל של האדם
עו"ד חיים שטנגר
דווקא מבנימין נתניהו - שאביו פרופ' בנציון (בן ציון) נתניהו (מיליקובסקי) היה מזכירו האישי של ז'בוטינסקי - ציפיתי לקצת יותר חמלה. תמוה בעיני, כי מי שוודאי מכיר את חמשת הממים של ז'בוטינסקי: מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא, מתעלם ממצוקת הדיור של החלשים והמוכים. תמוה בעיני מדוע אין נתניהו מגלה מנהיגות אמיתית ומאפשר ליישם את חוק הדיור הציבורי במתכונתו המקורית
איציק וולף
שרבוב שמה של אשת ראש הממשלה הנרצח לאזכרה הממלכתית הוא סימפטום של פולחן האישיות הבעייתי שנעשה למשפחת רבין לאחר הרצח    המרחק מן הרצח, שהולך וגדל, ישים את הדברים בפרופורציות הנכונות ויאפשר דיון עומק בסוגיות החשובות באמת
שושנה ויג
כשאוחזים את ספרה של עפרה נחמד ביד, ספר קטן בן 48 עמודי שירה, שואלים את השאלה הטריוויאלית למה התכוונה המשוררת. שירתה של עפרה נחמד מבטאת את מסלולה של אהבה שאינה מוגשמת ואינה כַּשלמות של שיר השירים. זוהי השאלה על דרך הניגוד. הַשְׁאָלָה לצורך הבעת תלונה וציור עולמה כעולם החורג מן השלמות המוצגת בשיר השירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il