X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתון הארץ מצא אשמים חדשים בהשחרת פניו של יצחק רבין. יוצאי ברה"מ מסרבים לקחת חלק בפסטיבל השנתי משום שקיבלו חיסון מפני סגידה למנהיגים טועים ולרעיונות נשגבים
▪  ▪  ▪
נתניהו ופרס בקבר רבין. הרוסים מגיעים עם ראש על הכתפיים [צילום: פלאש 90]
חווית הארדקור של השמאל
הרוסים, פרט לשומסקי שכנראה קרא באותה תקופה ספרי היסטוריה, חוו את הארדקור של אידאולוגיית השמאל. כשם שחנויות ריקות הן הוכחה לכישלון הרעיון הקומוניסטי, כך גלי הטרור, מטחי הקסאמים ונאומיו הלוחמניים של אבו-מאזן מהווים עדות למסוכנותו של תהליך השלום הרביניסטי. כדי להבין זאת לא צריך להיות רוסי, מה שנחוץ זה ראש על הכתפיים.

כמדי שנה פסטיבל רבין נפתח בחיפוש אחר האשם התורן בהירצחו. בעוד שעיתונים אחרים חזרו להזכיר כי היהודים צלבו את ישו, סליחה, המתנחלים והרבנים ירו בגבו של ראש הממשלה המנוח, העיתון לאנשים חושבים ביקש להיות מקורי יותר. ב-15 באוקטובר פרסם הארץ טור מאת דימיטרי שומסקי, יוצא ברה"מ המאשים את יוצאי ברה"מ בהברזה מאסיבית מאותו פסטיבל רבין השנתי. הסיבה אליבא דשומסקי, היא לאומנותו הקיצונית של סטאלין שמועברת לכל רוסי עם חלב אימו ומסרבת להתקלף מעורו הלבנבן בישראל הדמוקרטית.
איני יודע בן כמה מר שומסקי והאם הספיק להיות חבר בתנועת הפיונרים, הלא היא תנועת הנוער הקומוניסטי שכל חבר בא ידע לדקלם על "סבא לנין" הרחום והטוב. אילו סבא צעיר זה לא היה מת בגיל 54 (יש אומרים, כתוצאה ממחלת העגבת), היה מצעיד את העולם כולו לעבר עתיד מזהיר יותר, כך לימדו את כולנו. כמו-כן, לא ידוע לי האם שמוסקי, היסטוריון בהשכלתו, מכיר את תולדות מלחמת העולם השנייה. בשנת 1939 נחתם הסכם אי-התקפה בין ברית המועצות לגרמניה שבעקבותיו סטאלין החל נושם לרווחה ולהתעלם מכל דיווח מודיעיני שהתריע מפני פלישת הנאצים הממשמשת ובאה. תהליך השלום הסובייטי הסתיים חיש מהר ב-22 ביוני 1941, כאשר מטוסי הפיהרר הפציצו את קייב. תהליך השלום הישראלי עדיין מסרב לגווע.
חיסון נגד הערצת מנהיגים
בניגוד לשומסקי ושות', יוצאי ברית המועצות קיבלו חיסון נגד הערצת מנהיגים, אמונה עיוורת בססמאות וסגידה לרעיונות השמאל, אותו שמאל שאיתו נמנים סבא לנין וסבא רבין, לב טרוצקי ודב חנין, עיתונאי "פרבדה" ועמיתיהם בהארץ.
ימים ספורים אחרי ההפיכה הבולשביקית אישרה הממשלה בראשות לנין מספר צווים, וביניהם צו האדמה. מי ביקש דיור בר השגה ולא קיבל? העובדים והאיכרים קיבלו היתר לבזוז את אדמותיהם של ה"טייקונים". אך חיש מהר התברר שלא הבעלים החדשים ישלטו באדמות אלה, כי אם המדינה הכל-יכולה. הוקמו משקים שיתופיים, הקולחוזים, האיכרים צורפו אליהם בכוח הזרוע ואולצו למכור את התוצרת למדינה במחירי רצפה. הצו הנוסף שפרסמו שמאלני 1917 היה צו העיתונות. בן לילה נסגרו למעלה מ-400 עיתונים ש"סילפו עובדות והסיתו למעשי עבריינות", כלשון הצו. הסתה, נשמע מוכר, הא?
לא רק מחיר הקוטג' היה בפיקוח ממשלתי. עובד ממוצע שהשתכר 150 רובל היה משלם 3 קופייקות עבור כוס קוואס (משקה מאלט), 5 קופייקות תמורת נסיעה ברכבת התחתית ו-9 קופייקות תמורת גלידה, והכול באיכות ירודה, כיאה לכלכלה מתוכננת שבה אין טייקונים ואין מותגים המתחרים על ליבו של הצרכן. שירותי הבריאות סופקו בחינם, אך היה מחסור בתרופות כי וועדי העובדים לא יודעים לנהל מפעלים במקום הנצלנים הבורגנים. בעצם, היה מחסור בכל תחום שהוא טיפל'ה מורכב יותר מכוס הקוואס.
יחד עם זאת, כל ילד מברה"מ למד כי מולדתו היא גן עדן עלי אדמות, וכי מזכ"ל המפלגה לעולם אינו טועה. חברי אגודת הסופרים קיבלו סובסידיות נדיבות ומילאו חנויות ספרים ביצירות גרפומניות שאף אחד לא שש לקנות. כל אחד היה רשאי ללמוד דיסציפלינות איזוטרית כגון תורת המרקסיזם-לניניזם ולמצוא עבודה שבגינה ישתכר את אותם ה-150 רובל (ע"ע "הדור האבוד"). עד שיום אחד הכול קרס, ולא בגלל הבורגנים, הטייקונים והלאומנים, אלא בגלל כשל מערכתי מובנה.
עיוותים האופייניים למשטר השמאל לא פסחו על מדינת ישראל. מי שלא היה באמתחתו פנקס אדום של מפא"י סיכוייו לזכות בג'וב נחשק שאפו לאפס. מי שרצה לקנות מכשיר טלוויזיה, קיבל אותה עם ה"מחיקון" שמחק צבע מהמסך המרצד בשם צדק חברתי ושוויון. אלא מה, תרבית התאים של ישראל הייתה חלשה מדי מכדי לשמש חיסון יעיל. הרוסים, פרט לשומסקי שכנראה קרא באותה תקופה ספרי היסטוריה, חוו את הארדקור של אידאולוגיית השמאל. כשם שחנויות ריקות הן הוכחה לכישלון הרעיון הקומוניסטי, כך גלי הטרור, מטחי הקסאמים ונאומיו הלוחמניים של אבו מאזן מהווים עדות למסוכנותו של תהליך השלום הרביניסטי. כדי להבין זאת לא צריך להיות רוסי, מולדובי או צ'צ'ני. מה שנחוץ זה ראש על הכתפיים, וזה אכן חסר לרבים מאנשי האקדמיה בארץ.

הכותב הוא רוסי, דתי ועיתונאי בערוץ RTVi בשפה הרוסית
תאריך:  17/10/2013   |   עודכן:  17/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרוסים על רבין
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
רזניק: לשם שינוי אתה לא ..
שטאל  |  17/10/13 17:09
2
יש גם לאלה תרבות הערצת מנהיגים
אתה טועה  |  17/10/13 18:14
3
מעולה ל"ת
נחום שחף  |  17/10/13 18:18
4
ישר ולעניין ל"ת
קורא ותיק  |  17/10/13 18:58
5
למגיבים 1 ו- 2: מה היה רבין?
נוח  |  17/10/13 19:00
 
- אתמול הראו בערוץ 1 תכנית אודות
פלא יועץ  |  18/10/13 09:57
 
- גם אני צפיתי בערוץ 8"הכל אישי"
היה מרתק! קיראו:  |  22/10/13 17:04
6
רזניק ,הליכוד כבר 40 שנה
מערכ"ניק נטו  |  17/10/13 19:06
 
- אתה טועה כמובן
קוסא מחשי  |  17/10/13 19:56
 
- המאמר כישרוני "ברוסית"...
ירון זכאי 1  |  17/10/13 20:08
 
- תגובה
צנחן  |  17/10/13 21:56
 
- ירון זכאי- תגובה מעולה
אברהם שלום  |  17/10/13 23:11
 
- ירון זכאי - אתה תותח
דאגנית  |  22/10/13 06:15
7
אתה לוקה בהבנת הנקרא
חייםק'ה  |  17/10/13 22:58
8
פראבדה זה כאן='הארץ' עיתון לאו
קורןנאוה טבריה  |  18/10/13 06:01
9
ישראלים רוסים ימנים הם אחלה
יהודי ישראלי   |  18/10/13 13:07
10
מצוין ישר כוח ל"ת
יוסף הצדיק..  |  19/10/13 08:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רצח רבין
אורנה מרקוס בן-צבי
כששרתי בסיום טקס הזיכרון לרבין את המנון 'התקוה' קלטתי עד כמה אותה תקוה רלוונטית עדיין לחיינו. צאצאי אלו שהגיעו לכאן בעקבות התקווה באו לבנות עולם טוב יותר להם ולילדיהם ולעם היהודי כולו
מירב ארד
כך אמר נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בטקס לציון 18 שנים לרצח רבין    הוסיף: יום הזיכרון לרבין הוא יום של חשבון נפש
איציק וולף
שרבוב שמה של אשת ראש הממשלה הנרצח לאזכרה הממלכתית הוא סימפטום של פולחן האישיות הבעייתי שנעשה למשפחת רבין לאחר הרצח    המרחק מן הרצח, שהולך וגדל, ישים את הדברים בפרופורציות הנכונות ויאפשר דיון עומק בסוגיות החשובות באמת
איציק וולף
ראש הממשלה הביע באזכרה הממלכתית ליצחק רבין מחויבות לשלום עם שכנותיה של ישראל, אך הוסיף בנשימה אחת שישנם גורמים שעמם אין לעשות שלום    "שלום עושים עם אויבים, אבל רק עם כאלה שרוצים בשלום, ולא עם כאלה שרוצים במחיקתנו מהמפה"
עידן יוסף
בנו של ראש הממשלה יצחק רבין מאשים את מתנגדי ההשלמה והפשרה בפיגועים, טוען שההסלמה היא תהליך מתמשך ומאשים את החברה הישראלית בשכתוב ההיסטוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il