X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על החלטת 7 חכמי המשפט בירושלים לצפצף על החוק המפורש של הכנסת בנושא ראש עירייה שעומד למשפט
▪  ▪  ▪
דרור אהרון

דרור אהרון, ראש מועצת גן יבנה הועמד לדין בשנת 2008 והואשם בגניבה, בבידוי ראיות ובמירמה והפרת אמונים. זה היה כתב אישום חמור מאוד שהוגש נגדו על-ידי הפרקליטות.
אחרי משפט ארוך ושמיעת הראיות זיכה אותו החודש בית משפט השלום לחלוטין מכל אשמה. עכשיו צריך וגם חובה לשאול את שופטי בית משפט העליון: לפי פסיקתכם האחרונה עצם הגשת כתב אישום נגד ראש עיר או ראש מועצה נבחר ציבור היא "ראיה מנהלית" ועילה לפיטוריו המידיים מהתפקיד. בסדר. אבל אם יצא זכאי - אז אתם תחזירו אותו לתפקיד? איך בדיוק?
הכנסת, שהיא המחוקק, קבעה בחוק שראש רשות נבחר יפוטר רק לאחר שהוא הורשע סופית בעבירה שיש עימה קלון. עכשיו ביהמ"ש העליון החליט לעקוף את הכנסת ואת החלטותיה ולקבוע (במקום המחוקק) כי עצם הגשת כתב האישום מספיקה לפיטוריו. אפילו לא השעיה עד גמר המשפט, אלא פיטורים מיידים. יוצא שביהמ"ש ביטל את החלטות המחוקק - וביטל גם את העיקרון המשפטי של חזקת החפות. בפקולטות למשפטים בכל העולם מלמדים שאדם שטרם הורשע הוא זכאי, גם אם יש נגדו כתב אישום. רק שופטי הבג"ץ שלנו החליטו שחזקת החפות מתבטלת נוכח עצם קיומו של כתב אישום. טוב. הבה נראה עכשיו את שופטי העליון מנסים להסביר לנו איך הם יפצו ראש עירייה שיודח מתפקידו רק על יסוד כתב אישום שהוא יזוכה ממנו בסופו של יום ( או ליתר דיוק, אחרי שלוש או ארבע שנות משפט איטי ונגרר, כמקובל אצלנו).
אבל זו כמובן רק בעיה תיאורטית. כי אין חשש שבית משפט בישראל יזכה מעתה ראש עירייה שפוטר בהסתמך על כתב אישום. אם בעיני בית המשפט העליון הגשת כתב אישום זו כבר "ראיה מנהלית" שהוא אשם ויש לפטרו, אז מה אתם חושבים - שיימצא שופט שלום כלשהו שיעז לחשוב אחרת?
מוגש ומוקדש למי שלא זוכר שראש הממשלה אהוד אולמרט נאלץ היה להתפטר רק בגלל ההליך המוזר של עדות טלנסקי, בתיק שקודם כל העידו בו את העד נגד ראש הממשלה, בלי חקירה נגדית, ורק אחר כך כתבו והגישו את כתב האישום. רק בסופו של יום אולמרט לא הורשע בנושא. לכן הוגש מייד ערעור, ועכשיו הוא יורשע בו. בטוח. בלי צל של ספק. ושלא תהיה לכם שום אשליה בנושא: עוד לא נולד בישראל השופט שיקח על עצמו את האחריות למה שיקרה למערכת המשפט, זו שהדיחה ראש ממשלה מכהן באמצע כהונתו בהסתמך על עדות טלנסקי, אם בסופו של יום עוד יצא שאולמרט לא יורשע.
מוגש גם לשופטינו המכובדים בירושלים, שמרוב שנים בתפקידים כוחניים בפרקליטות המדינה ואח"כ על כס השיפוט, משרות המשוחררות מכל בקרה, איזון או ביקורת, איבדו את הפרופורציות: כאשר המחוקק קבע מפורשות שראש עירייה שעומד לדין וטרם הורשע יכול ורשאי להמשיך בתפקידו (כל עוד מועצת העיר מסכימה לכך), המחוקק הוכיח שהוא חשב על הבעיה, שקל, ואמר ברורות מה צריך לעשות. כעת עולה תמיהה, מה בדיוק חשבו להם שופטינו המכובדים בירושלים, עת החליטו לצפצף על החלטות המחוקק ולקבוע חוקים חדשים בעצמם. בעיקר עולה הספק אם הם הבינו מה יקרה למערכת המשפט ביום שראש עיר שיזוכה במשפטו, אחר שפוטר ואיבד את פרנסתו, עתידו וכל הקריירה הציבורית שלו רק בגלל "ראיה מינהלית" שנקראת כתב אישום, יצא ויתבע מהם פומבית וציבורית את עלבונו ואת עלבון בוחריו ותושבי עירו. זה עלול להיות, כנראה, אותו יום נורא בו גם שארית הציבור שומר החוק תשתכנע שצריך לתמוך באותן היוזמות שבכנסת, הקוראות להעביר חוק מפורש שימנע מביהמ"ש העליון ומערכת המשפט מלהתערב או לגעת בכלל בחוקים. לטוב ולרע.
הנשיא ברק נהג לומר שאין לבית המשפט לא חרב ולא ארנק. מהפסיקה בדבר הדחת ראשי ערים עולה החשש שביהמ"ש העליון הנוכחי מבקש לצרף לזה גם את העדר התבונה.

תאריך:  18/10/2013   |   עודכן:  18/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
את אולמרט היה צריך להעיף
חזקת החפות יוק  |  18/10/13 11:11
 
- תתכונן להתקפה של יוסי מ. ל"ת
בני בנקר  |  18/10/13 11:42
2
מצטער אבל אתה תמים
בני בנקר  |  18/10/13 11:29
3
רואים רחוק, רואים קרוב
יש שופטים בגן עדן  |  19/10/13 04:37
4
רואים רחוק, רואים קרוב
יש שופטים בגן עדן  |  19/10/13 04:50
5
רגע, אולמרט טיפטיפה הורשע...
ער אחיאונן  |  19/10/13 15:05
 
- לא הורשע על מעטפות טלנסקי
ולא קלון  |  19/10/13 15:17
 
- לא קיבל קלון כי הוא ופרקליטיו
בני בנקר  |  19/10/13 21:05
6
פרצוף מכוער המחליא
עידןסובול   |  19/10/13 17:33
7
ואוו
משה-ק  |  20/10/13 03:06
8
הטעיה
אורי פ  |  20/10/13 12:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
אריה גל
ראשי הערים שלנו מתהדרים ב"עשייה". בהפיכה מואצת של מה שהיו מושבות פסטורליות למשהו דמוי קהיר. אז למה בדיוק אנחנו אמורים לשמוח?
מחלקה ראשונה
כך סיכמה יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב דיון סוער שהתקיים בווועדה בחשד להטיית הבחירות המקומיות בעיר בית שמש
איציק וולף
סגן ראש עיריית רמת גן, רמי פדלון, החבר בוועדה לתכנון ולבנייה השתתף בניגוד לחוק בישיבה שעסקה בהיתר בנייה שהיה קשור לשטח בבעלותו    למרות שלא הייתה כל סיבה נראית לעין דחתה הוועדה את הבקשה    ועדת ערר ביטלה את ההחלטה ואישרה את הבקשה    מבקר המדינה: ליקוי בפעולותיו של סגן ראש העירייה
יצחק דנון
מוטי לנדאו המתמודד על ראשות מועצת סביון מאשים את ראש המועצה המכהן בהסתרת מידע רלוונטי הנוגע לגירעונות כספיים על-מנת "לגנוב" את ראשות המועצה
יצחק דנון
לטענת התובע, הנתבע ניסה בצורה בריונית ופלילית להפסיק את פעילותו הפוליטית התומכת במועמד המתחרה למועמד שלו לראשות העיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il