X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בבנק ישראל צריך נגיד או נגידה מיומנים. ד"ר קרנית פלוג הוכיחה עצמה מעל ומעבר. תנו לה להמשיך במלאכת הבישול המיומנת שלה כפי שהמליץ הנגיד הקודם פישר
▪  ▪  ▪
קרנית פלוג. תפקוד מצוין [צילום: פלאש 90]
נתניהו ולפיד. אינם האורקל מדלפי [צילום: פלאש 90]

פישר. המליץ בפה מלא על פלוג [צילום: פלאש 90]

ברשימה קודמת שכתבתי - לפני מספר שבועות - ביקרתי את עובדת התמשכות ההליכים בכל הקשור לבחירת נגיד לבנק ישראל. באותה רשימה סקרתי - בלשון היתולית - כלל ההתנהלות השלומיאלית, בכל הכבוד הראוי, המאפיינת ההליכים לבחירת נגיד לבנק ישראל. ציינתי, כי לא היה מקום, מלכתחילה, לפסול את ד"ר קרנית פלוג - המכהנת כיום כנגיד בפועל - מלהגיש מועמדותה לתפקיד נגיד בנק ישראל. ציינתי עוד והדגשתי, כי דווקא הימים שבהם נמצאת היא בתקן של "ממלאת-מקום", מיטיבים עמה ומוכיחים יכולתה לתפקד כנגיד בנק ישראל, לכל דבר ועניין.
מאז חלפו עוד כמה שבועות. אפילו החורף הביא בנו סימניו ומקורות הירדן ושאר מי התהום התעשרו בכמות גשמים מבורכת. יחד עם זאת, נגיד לבנק ישראל לא מונה, בינתיים. העיתונים ידעו לציין, לקראת תחילתו של שבוע זה, בכותרותיהם, מספר מושך עין, לפיו מצוי בנק ישראל - 111 ימים - בלא כל נגיד שיפקח על פעולותיו.
עכשיו, מסתבר שלשלושת המועמדים, הממתינים במתח לדעת מי מביניהם ייבחר לתפקיד הנגיד, נוספה מועמדת נוספת, הלא היא ד"ר קרנית פלוג. ראוי לציין ולהדגיש, כי מועמדת "חדשה" זו, מועמדותה נפסלה, לחלוטין, בסבב המועמדים המוצעים, לתפקיד נגיד בנק ישראל. אודה על האמת ולא אבוש, איני יודע מה פסול מצאו מי שמצאו, בד"ר קרנית פלוג, בסבב הקודם שמנע בעדה להיות מועמדת ראויה לתפקיד נגידת בנק ישראל. איני יודע גם, מה יתרון גילו - פתע פתאום - בד"ר קרנית פלוג ה"מכשיר", בדיעבד ולאחר זמן אותה להיות מועמדת ראויה לתפקיד נגידת בנק ישראל.
אלמלא הדברים היו כה עצובים וכה חמורים, הייתי פורץ בצחוק פרוע. יחד עם זאת, קשה לי לפרוץ בצחוק פרוע כשהאחראי על המערכת המוניטארית, הלא הוא פרופ' סטנלי פישר, פרש, הלך לו, לפני חודשים הרבה מהבנק הרבה ואין לו עדיין מחליף. מן הראוי להדגיש ולציין, כי דווקא המבוגר האחראי הקודם, הלא הוא פרופ' סטנלי פישר, המליץ - בפה מלא - על ד"ר קרנית פלוג, כמחליפתו. מי לנו ראוי יותר מהנגיד הפורש - שעבד בצמידות לד"ר קרנית פלוג, בתקופת היותו נגיד בנק ישראל - שידע מי ראוי לכהן כנגיד או מי ראויה לכהן כנגידה הבאה של בנק ישראל.
ה"טבחית המיומנת" עדיפה על החדשים
בכל הכבוד לבנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל ולשר האוצר, יאיר לפיד, הרי שניים אלה, למרות רום מעמדם ותפקידם והסמכות שהוקנתה להם בחוק, אינם האורקל מדלפי. שניים אלה הינם חסרי ניסיון, בכל הכבוד הראוי, בכל הקשור לכישורי הנגיד או לכישורי הנגידה הבאים, בהשוואה לידע או לניסיון שרכש הנגיד הפורש, פרופ' סטנלי פישר, בתקופת נגידותו. למרות דלות ניסיונם של שניים אלה, יחד ולחוד, לא מנעה מהם עובדה זו מלפסול, לחלוטין, את מועמדותה של ד"ר קרנית פלוג, לתפקיד נגידת בנק ישראל בעבר ומי שתהיה מועמדת להיות מחליפתו של פרופ' סטנלי פישר, בתפקיד זה.
השתלשלות דברים זו מזכירה לי סיפור שקראתי בנעוריי, שכתב הסופר ישראל וייסלר (פוצ'ו), במסגרת סיפורי חוויותיו על הפלמ"ח והמדינה שבדרך. מספר פוצ'ו, כי באחד הימים, סלדה ונקעה נפשם של חברי אחד מגרעיני הפלמ"ח (או אולי היו אלה חברי אחד מהקיבוצים, איני זוכר, דברים לאשורם) מהדייסה שהוגשה אל שולחנם יום אחר יום. פנו חברי גרעין זה או חברי קיבוץ זה או אחר לאחראית המטבח והלינו בפניה על כך, שבדייסה יש גושים והיא אינה ערבה עוד לחיכם כביום אתמול. נתחכמה להם, הטבחית ושפכה - בנדיבות - מספר שקיות קקאו אל תוך הבלילה הדייסתית. עכשיו הוציאה היא אל המלינים, לא פחות ולא יותר, מאשר "דייסת שוקולד".
זה היה המשל והנה בא הנמשל. מה עוול מצאו בה, בד"ר קרנית פלוג, לפני חודשים מספר, עד כי סילקו מועמדותה, לחלוטין, מעל הפרק ושללו הכללתה בגדר המועמדים לתפקיד נגיד בנק ישראל הבא, איני יודע. מה היתרון מצאו בה, בד"ר קרנית פלוג, המכשיר אותה, פתע פתאום, לתפקיד נגיד בנק ישראל הבא, גם זאת איני יודע. יחד עם זאת, יודע אני גם יודע, כי מי שמפקחת על הדייסה - ובהצלחה מרובה! - שמבשלים נגד עינינו, יום-יום ושעה-שעה, ראש הממשלה ושר האוצר שלו, הינה ד"ר קרנית פלוג. ראוי לציין, כי בתקופת "מילוי המקום" של "אחראית מטבח" זו, לא התמוטט בנק ישראל ולא חווינו, בעטייה, כל משבר, חלילה וחס.
111 ימים תמימים - 111 ימים, לא פחות ולא יותר - מפקחת ובהצלחה רבה, ד"ר קרנית פלוג, על הדייסה שמבשלים לה, מתחת לאף, ראש הממשלה ושר האוצר. בתקופה זו, הוכיחה היא, כי היא לא הקדיחה את תבשילה וכי אם צריך יכולה היא לשים גם קקאו בדייסה, כדי להמתיק את טעמה התפל. היא גם הוכיחה כי היא יכולה לצבוע בצבע שוקולד את עכרירותה ואפרוריותה של הדייסה שמבשלים לה שניים אלה, ראש הממשלה ושר האוצר שלו.
תנו לד"ר קרנית פלוג להמשיך במלאכת הבישול שלה. כן, כן. עדיפה בעיניי אלף מונים "טבחית מיומנת" שלא הקדיחה, כלל וכלל, תבשיליה, משך 111 יום תמימים, על פני מי שחום המטבח עדיין זר ומנוכר לו. מי שבא זה עתה אל המטבח, צריך לעבור תקופת הסתגלות, שאם לא כן עלול לכוות פניו ושאר חלקי גוף שלו, בטיפול בלתי מיומן, בתבשילי המטבח, שטרם הורגל הוא אליהם. בנק ישראל אינו מבנה נטוש, שיחידות חי"ר מתאמנות בו, תוך שהן מכלות בו זעמן ואינן מותירות ממנו שריד ופליט. בבנק ישראל צריך נגיד או נגידה מיומנים וד"ר פלוג הוכיחה עצמה מעל ומעבר. במצב דברים זה, אין כל צורך לחפש מועמדים מן החוץ, יהיו הם מוכשרים ככל שיהיו ויהיו תאריהם האקדמיים מרשימים ככל שיהיו.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  20/10/2013   |   עודכן:  20/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נגיד. נגיד. נגידה? כבר אמרתי?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כבוד האדבוקט
מרק בריל  |  20/10/13 13:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
השליט הטורקי מפגין בכל הזדמנות את איבתו הגלויה לישראל ובאחרונה זו אפילו הקצינה בשל המידע הרגיש שהסגיר עליה לידי האירנים
עמוס אריכא
חייבים הירושלמים לזכור, כי רק הם יכולים להכריע בדבר גורל עירם ביום הטלת הפתק לקלפי    לפניהם רגע אחד של חסד להחליט איזו ירושלים תהיה עירם בשנים הבאות, שלהם, תושבי העיר ואוהביה או של דרעי וליברמן, בעלי החשבון הקר והמתכחש, הנסתר והמעליב
ד"ר רון בריימן
אין טעם להתבשם מהתהילה של ישראלים שבחרו לא להיות ישראלים    יש למנוע מלכתחילה ירידתם ולפעול להחזרתם    יש לשוב אל מורשת רבין האמיתית ואל הגדרתו הקולעת: נפולת של נמושות
זאב בן-יוסף
העובדות ההיסטוריות מראות שהראשונים לרצח והסתה פוליטיים היו תנועות השמאל, החל מרצח ארלוזורוב, דרך הסזון וכלה באלטלנה
ציפי לידר
אברהם אבינו: שיעור של הקרבה אישית ואמונה צרופה מהכנסת אורחים, דרך הסנגוריה על סדום, ועד לעקידת יצחק. דמותו של מנהיג, אבי האומה והיהדות המונותאיסטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il