X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השליט הטורקי מפגין בכל הזדמנות את איבתו הגלויה לישראל ובאחרונה זו אפילו הקצינה בשל המידע הרגיש שהסגיר עליה לידי האירנים
▪  ▪  ▪
ארדואן - איסלמיסט קיצוני [צילום: AP]

היחסים שבינינו לבין הטורקים הידרדרו לשפל שאין לו תקדים. הוא נוצר לאחר שממשל-ארדואן מצא לנחוץ להסגיר לידי האירנים מידע ביטחוני רגיש ביותר על פעילות אנשי המוסד בטהרן. הגיעה לכן העת להודות באמת ששוב לא נשקף כל סיכוי ליישור ההדורים עם משטרו של השליט הטורקי, כל עוד הוא מצוי בשלטון.
אחרי ככלות הכל, ארדואן הוא איסלמיסט קיצוני. בתור שכזה יש לו מחוייבות עמוקה לעולם הערבי המעוניין במחיקת ישראל מעל המפה. מחוייבות זו רק מרחיקה אותו יותר ויותר מכל מגע שהוא עם ישראל, שהייתה - למי ששכח - בעלת-בריתו הצבאית בעבר.
הדלפת המידע הרגיש על-ידיו לאירנים עשויה להעיד בעליל שהקרע העמוק בין טורקיה לישראל רק עלול להקצין עוד יותר. מלבד אימתו הגלויה לישראל, ארדואן הוא, במפורש, מגלומן חסר תקנה. כזה שמסוגל ללכת עם הראש בקיר כדי להגשים את חלומו משכבר הימים: להפוך לשליטו הדומיננטי והכל-יכול של המזרח התיכון.
בדברי שטנתו לישראל הוכיח ארדואן, שאין שום דרך חזרה. לא פיצויים על המשט הטורקי וגם לא התנצלות כלשהי לא יזיזו אותו מעמדתו הנוקשה והנחרצת כלפיה. בנקודת האל-חזור, שאליה כבר הספיקו היחסים ההדדיים להידרדר למדרון - לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור.

בכי רע

אפשר, אומנם, להתווכח על מה שגרם לעכירת היחסים ההדדיים בין שתי המדינות ומיהו זה שצריך, בסופו של דבר, לשאת באחריותה. אלא שגם זה יהיה לא יותר מוויכוח-סרק. גם בעובדה שישראל זקוקה לטורקיה - מדינה המצויה במוקד אזורי-אסטרטגי, יותר משזו זקוקה לשראל - אין כדי לשנות את המצב האומלל.
האמת ניתנת להיאמר ששנוא-נפשו של השליט הטורקי איננו רק השלטון הישראלי, גם אם הוא משתדל להעמיד פנים שאלה הם פני הדברים. האמת היא שארדואן בוחל בישראלים עצמם. נוסף לכל הצרות הוא אף נוטר, בסתר-ליבו, איבה ליהודים בארצו, ורק אלוהים יודע מה עוד צפוי להם בעתיד. כל ניסיון לרכך את עמדתו - סופו שיעלה רק בתוהו.
עם יד על הלב, זה גם הזמן להודות שארדואן כלל אינו זקוק לתיירות הישראלית - אגדה שמשום מה עדיין מהלכת בארץ. כמדינה תיירותית מובהקת, מן המובילות בעולם, משופעת טורקיה בתיירות ענפה, ורק הגרמנים בהמוניהם, הנוהרים לארצו כל עיתות השנה, ממלאים את המכסה המבוקשת שלה.
לישראל לא נותר אלא לחרוק שיניים ולייחל בטורקיה לחילופי-שלטון מהירים ככל האפשר. לרוע המזל אלה אינם נראים כרגע באופק, באשר כוחו של ארדואן בארצו הוא ממש אבסולוטי.

תאריך:  20/10/2013   |   עודכן:  20/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר ישראל-טורקיה
גרשון אקשטיין
מנהיג מדינת המודל של השילוב בין האיסלאם לדמוקרטיה, ארדואן, שוב פתח את פיו
עידן יוסף
השווה בין ראש ממשלת טורקיה לבין שר התעמולה הנאצי    "מציע לכל אלה שהתנפלו עלי ועל ישראל ביתנו אחרי שהתנגדנו בתוקף להתנצלות של ממשלת ישראל בפני ארדואן - מדי פעם גם להסיק מסקנות ולעשות דין וחשבון עם עצמם"
איתמר לוין
אל-על, "הכי בבית בעולם", מגישה לנוסעיה מים מינרליים מתוצרת טורקיה - כאילו אין מים כאלו בישראל וכאילו ארצו של ארדואן היא הידידה הכי טובה שלנו
ראובן לייב
למרות הפשרת היחסים - אין שום סיכוי לשינוי עמדתו של טאיפ ארדואן כלפי ישראל. השליט הטורקי, שהוא איסלאמיסט קיצוני, ימשיך לראות בנו סרטן אלים בעולם המוסלמי שצריך לעוקרו
ליאור רזניק
כנראה שלישראלים יש זיכרון נורא קצר והם אינם זוכרים עוד את אשר עשו להם הטורקים. כנראה ש"כולנו שייטת 13" זאת רק סיסמה ריקה מתוכן וכנראה שלהיות לוחם בצבא ההגנה לישראל מסוכן ולא רק בגלל הנשק שמכוון כלפי הלוחמים
רשימות נוספות
גורם טורקי: אין הבנות צבאיות עם ישראל  /  איציק וולף
משפחות הרוגי המרמרה: לא נקבל הפיצויים  /  איציק וולף
שר האנרגיה הטורקי: מוקדם לשת"פ עם ישראל  /  עופר וולפסון
סחיטת רעב  /  אריאל י. לוין
מי אתה ג'ון קרי?  /  ד"ר רון בריימן
לנתק מגע עם טורקיה!  /  יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il