X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם נכון שאדם שמעד יחזור לתפקיד פוליטי או ציבורי בעל כוח?
▪  ▪  ▪
זה המסר שנרצה להעביר לילדינו? [צילום: פלאש 90]

לפני מספר ימים שוחחתי עם צעירים על הבחירות ואחד מהם אמר: "מה זה משנה את מי בוחרים? כולם מושחתים". וזוהי בערך הדעה הרווחת בציבור גדול. וזהו צעיר שבונה את חייו בארץ, בעל זכות בחירה ואולי, מי יודע? אולי יום אחד יחליט גם הוא לפנות לפוליטיקה. אז אולי הגיע הזמן לשנות את הכללים?
כשאנחנו רואים פוליטיקאים ואנשי ציבור, בעלי שררה ומשרות גבוהות חוטאים ומקבלי שוחד, החוזרים שוב ושוב למעגל הפוליטי ולעיתים אפילו אינם נוטשים, אלא ממשיכים כאילו כלום. אני תוהה האם זה נכון להתנהל ככה? האם אין פה פגם אתי? האם אין פה פגם חינוכי?
האם אפשר לכפר, על-ידי קנס או על-ידי ריצוי העונש, אפשר בהחלט. האם נכון גם לחזור אחר-כך לחיים ציבוריים כאילו כלום לא קרה? לא בטוח.
אדם שפשע בכספי אחרים, מועד יותר מהאחרים למעוד שוב. גם אם חזר בו, גם אם קיבל עונשו, גם אם כאילו החזיר את חובו לחברה, אין זה אומר שהוא רשאי לחזור ולעמוד בראשה. לא בטוח שנכון לתת לו תפקידים ציבוריים.
אדם כזה אם באמת חזר בתשובה, אם באמת התחרט ושיפר דרכיו, אם קיימת בו עדיין התאווה לכבוד - אם עדיין השאיפה לשררה ופוליטיקה נמצאים בו, עד כדי השתדלות רבה לחזור למקום הגבוה ההוא, הרי שמשהו באפיו עדיין לא תוקן.
ולא מפני שהשאיפה לשררה פגומה, זה בסדר לרצות לשלוט אם אתה מאמין שאתה יכול לתקן. זה בסדר לשאוף למעמד גבוה ולשררה למי שמאמין ביכולותיו או לכאלה שחושבים שיש להם יכולות. אלא שמי שכבר ניסה וכשל שם במידות, נמצא אשם ונענש, מעמיד בניסיון קשה אותו עצמו וגם אותנו.
מסר של - אפשר לחטוא ולהמשיך כאילו כלום לא קרה. זהו בסיס לריקבון חברתי ומשפחתי. מי שהחזיר חובו לחברה, רצוי שיחיה חיים פרטיים יותר וממקום של ענווה. זה יהיה הסימן שאכן חזר בו וניקה עצמו לגמרי.
שחיתות היא כמו חרס שנשבר. כמו שור מועד שפגע. האמון קלוש יותר. החשד נמצא כל הזמן. ויותר מכל - העיניים המביטות והאמירות המבקרות והלומדות שהכל תקין, הכל הפיך. כי אם נתפסת - אפשר תמיד לנסות ולתקן. את המעמד שלך. וכך אנו שומעים עוד ועוד על שחיתויות פה ושם עד חוסר אמון מוחלט ותסכול של אזרחים הנותנים מנדט שלטוני לנבחריהם, מתוך ידיעה כאילו ברורה ש"מה לעשות? כולם מושחתים".
מה שאומר נזק תדמיתי וחינוכי חמור לציבור ולבני-הנוער. וכך רואים אנו מושחתים למיניהם החוזרים או מנסים לחזור למנעמי השלטון כאילו כלום לא קרה.
האם זה המסר שנרצה להעביר לילדינו?

תאריך:  22/10/2013   |   עודכן:  22/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחיתות כחרס הנשבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכותבת חולמת באספמיא
פרקליט המחוז  |  22/10/13 18:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
דדי שי
נושא רווחת בעלי-החיים זוכה להתייחסות רחבה יותר מאי-פעם בבחירות המקומיות, ומספר גדול של מועמדים שונים העניקו לו אזכור במצעם    להלן עיקר ההתייחסויות לתחום בקרב רשימות שונות
יהודה קונפורטס
הטכנולוגיה תופסת בצדק חלק משמעותי בבחירות לרשויות המקומיות, הנערכות היום ב-191 מוקדים ברחבי הארץ    מאז הבחירות הקודמות, מעמדו של המנמ"ר השתפר, הקמפיינים עברו לניו-מדיה והחינוך הטכנולוגי מקבל חשיבות יותר מבעבר    בחירות 2013 - תמונת מצב
בצלאל לביא
כיצד יכולה מועצת עיר למלא את שליחותה כאשר חבריה מגלים נאמנות אישית לראש העיר מסיבה כזו או אחרת ושוכחים לשם מה בעצם נבחרו? שליחות ציבורית היא בראש ובראשונה ציות לחוק!    על תסמונת הראש הקטן
איתן קלינסקי
משה ליאון, המותנע על-ידי שני אנשים "ערכיים" מאוד, כליברמן ודרעי, מצליף בניר ברקת, שאחראי, לדבריו, לכך שבעיר ירושלים אחוז התלמידים הניגשים לבחינות בגרות הוא כה נמוך
עו"ד חיים שטנגר
על השלכות פסקי-הדין של בג"ץ בכל הקשור לפגיעה בעיקרון החפות ובקשר למתן פסק-דין ללא נימוקים    ועל האפשרות שחרף מתן פסקי-דין אלה, ייבחרו שלושת ראשי-העיר לחיאני, רוכברגר וגפסו, או חלק מהם, מחדש, בבחירות המתקיימות היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il