X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העדות, הדמות והתמיהות

שולה ושמוליק

עדותה של שולה זקן במשפט הולילנד חשפה אותה בצורה נרחבת וחסרת תקדים. האם הייתה רק מתאמת לוחות זמנים, או אחת הנשים החזקות בישראל? מדוע הסתירה מאולמרט את יחסיה עם דכנר? ואלו שאלות נותרו ללא מענה?
▪  ▪  ▪
זקן ודכנר. נוצרה כימיה [צילום: פלאש 90]

ארבעת הימים בהם ניצבה על דוכן העדים במשפט הולילנד היו, במידה רבה, החשיפה הנרחבת ביותר והעמוקה ביותר של שולה זקן. נכון, היא הייתה אחת הנשים החזקות ביותר במדינה, אך העדיפה לפעול מאחורי הקלעים בצילו של אהוד אולמרט. במשפטה בירושלים היא לא העידה, משפט רשות המיסים היה מצומצם בהיקפו - ואילו כעת היא דיברה במשך למעלה מ-30 שעות.
אם להסתמך על דבריה של זקן עצמה, היא הייתה לא יותר מאשר מזכירה (כך גם תיאר אותה השופט חיים לי-רן במשפט רשות המיסים, כפי שהזכירה בעצמה). פגישות? רק אלו שאולמרט רצה. שיחות טלפון? רק אלו שאולמרט הסכים לקבל. תרומות? רק בסכומים קטנים. טלנסקי? לא דיברה איתו. יוסי אולמרט? לא סבלה אותו. עניינים מקצועיים? לא נגעה בהם. עניינים פוליטיים? רק קצת לחישות על אוזנו של אולמרט. העברת מסמכים? רק באישורו של עובד יחזקאל. אז מה כן? - היא קבעה את לוח הזמנים של אולמרט, משימה סבוכה מאוד, במיוחד כאשר היה שר התמ"ת.
האם יש סיבות נסתרות?
לאור תמונה זו, נשאלת השאלה כיצד הגיעה זקן למעמד כה בכיר למשך שנים כה רבות לצידו של אחד מבכירי הפוליטיקאים בישראל, שאין חולק על חוכמתו ופקחותו. זקן החלה לעבוד עם אולמרט כאשר הייתה בת-עשרה, ללא תעודת בגרות, והמשיכה לעבוד איתו ללא השכלה פורמלית ועם ידיעה מינימלית באנגלית ("כל מי שאמר good morning העברנו אותו ישר לרייצ'ל ריסבי-רז"). אולמרט, מי שתפקידיו וכשרונותיו מביאים אותו אל גדולי תבל, לא יכול היה למצוא אנשים בעלי כישורים טובים יותר? האם יש לו סיבות נסתרות? האם זקן ידעה/עשתה דברים שהשתיקה יפה להם?
דומה שהתכונה המרכזית של זקן היא הנאמנות, במיוחד לאולמרט. שתיקתה בירושלים סייעה לאולמרט והזיקה לה. היא סירבה לחתום על עסקת טיעון במשפט הולילנד משום שלא הייתה מוכנה להחשיד את אולמרט. עדותה במשפט הנוכחי אופיינה בהרחקתו של אולמרט מכל מה שעלול להתפרש כמעורבות שלו ביחסיה עם שמואל דכנר.
אלא שתכונה זו מעוררת תמיהה מכיוון הפוך: מי שכל כך מקורבת לאולמרט במשך עשרות שנים, מי שמטפלת בענייניו הכספיים הפרטיים, מי שאמרה בבית המשפט שהיא יודעת הרבה סודות של אולמרט - אותה אישה הסתירה ממנו את חברותה עם דכנר? אם החברות הזו הייתה נקייה וטהורה כפי שהיא עצמה טענה, מדוע הסתירה אותה?
קצת פסיכולוגיה בגרוש
דומה שהתשובה היא אחת משתיים: או שהחברות הייתה פסולה מבחינה ציבורית-חוקית, או שהיא לא הסתירה אותה. לפי התשובה הראשונה, זקן ידעה שהיא מקבלת שוחד. לפי התשובה השנייה, אולמרט ידע שהיא חוטאת לכל הפחות בהפרת אמונים אך העלים עין, ואולי גם נהנה בעצמו ממתנת ידו של דכנר.
אפשר לגשת לכל הסיפור מכיוון הפוך: זקן גימדה את עצמה בעדותה, כדי להראות שלא הייתה לדכנר שום סיבה לשחד אותה. מי שרק מתאמת פגישות - אין טעם לתת לה מאות אלפי דולרים. בעצם היא הייתה אישה חזקה מאוד, בעלת תכונות וכישורים מתאימים לנהל את לשכתו של שר הבריאות, ראש עיריית ירושלים, שר התמ"ת וראש הממשלה. אלא שאז, כאמור, יש לה בעיה בנוגע ליחסיה עם דכנר: לא מדובר במתנות אלא בשוחד, כי היה לדכנר הרבה מה לקבל ממנה - תטען המדינה.
בשולי הדברים ואולי בקצת "פסיכולוגיה בגרוש": שתי הפנים של זקן מזכירות את אלו של דכנר ("שמוליק" בפיה של זקן). לפי גרסתה של זקן, היא הייתה אישה חזקה מאוד כלפי חוץ ובעלת מעמד צנוע למעשה. דכנר אמר על עצמו, כי הוא היה מנהל עשיר ורב-פעלים כלפי חוץ ונוכל מומחה לשוחד למעשה. אולי זה היה אחד הגורמים לכימיה שנוצרה ביניהם.

תאריך:  23/10/2013   |   עודכן:  23/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  חיים לי-רן  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  רייצ'ל רז-ריסבי  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שולה ושמוליק
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
שולה - אוויטה נוסח מזרח תיכון
יש לכתוב מחזה  |  23/10/13 10:40
2
שולה - שפחה וגבירה וטווסה!
אולמרטלוג  |  23/10/13 10:59
3
שולה הקריבה את משפחתה לאולמרט
שורשה לפאם   |  23/10/13 10:59
4
זקן נוכלת, מוכרת מזונות ומרשעת ל"ת
זקנה  |  23/10/13 11:23
5
מצד אחד היא "מתרימה" ועושה הכל
קורא  |  23/10/13 12:40
6
הזמרת בעלת הזקן - שותפה
עובר אורח  |  23/10/13 13:06
7
כול התמיהות האלה הן כאין וכאפס
עידןסובול   |  23/10/13 13:10
8
תגובה בענין מקביל-למערכת האתר.
יוסי מ  |  23/10/13 13:59
9
אין שום " תמיהות"!קיבלה שוחד!
והרבה מאד!  |  23/10/13 15:15
10
כתבי אישום אנמיים
חרד  |  23/10/13 15:47
11
היא בסה"כ הייתה מזכירה קטנה
רמי בן אהרון  |  23/10/13 17:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
השופט לוחץ לדעת מדוע קיבל מאיר רבין 1.1 מיליון שקל מחברת תעשיות מלח; דנקנר הציג שורה מצומצמת של מקרים    התביעה: דנקנר מציג גירסה כבושה בניסיון לצקת תוכן לתשלומים לרבין
איתמר לוין
רוזן תוהה אלו שירותים העניק רבין לחברת תעשיות מלח שלא יכלה לקבל מעורכי דינה    דנקנר: עורכי הדין שלנו לא קיבלו תשובות וביקשתי מרבין לברר מדוע
איתמר לוין
זקן: ביקשתי מדכנר לכסות גרעונות, חשבתי שהוא יתן בגלל שאני מבקשת    דניאל אברהמס העביר לזקן 24,000 דולר למימון הגנתה במשפטיה הקודמים; אולמרט אמר שהוא שביקש מאברהמס לסייע
איתמר לוין
גורלו של אהוד אולמרט במשפט הולילנד תלוי במידה רבה בהכרעתו של השופט דוד רוזן בדבר מהותם של 500,000 השקלים שנתן שמואל דכנר ליוסי אולמרט בשנת 2002    לפניכם מפת הטיעונים לזיכוי ולהרשעה בפרשה זו
איתמר לוין
זקן התפרצה: "אני כבר פה, חיי נהרסו, זה לא מספיק?! אנשים אחרים במצב שלי היו מתאבדים"    טוענת: דכנר זייף בשנת 1999 סיכום פגישה על ענייני התחבורה בהולילנד - אך הוא נמצא בארכיב של עיריית ירושלים
רשימות נוספות
"התשובות לא התייחסו למה ששאלו אותי"  /  איתמר לוין
טעיתי כשאמרתי שאולי דכנר נתן 1.5 מלש"ח  /  איתמר לוין
זקן: לא ידעתי מה עושה דכנר בהולילנד  /  איתמר לוין
אלו שלא יודעים  /  איתמר לוין
קרקס אולמרט-זקן  /  אריה אבנרי
רוזן וזקן  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il