X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במסע המתוקשר נגד פרופ' שמואל האוזר, האחראי בתוקף תפקידו לפעילותה של יחידה החוקרת ביצוע מעשים פליליים שבוצעו, לכאורה, בשוק ההון, יש גם "ריח מעובה" של ניסיון לסחיטה ולאיומים הגיע הזמן שהיועמ"ש לממשלה יתעורר מתרדמת החורף שלו ויזדעק להגן על כבודם הרמוס של עובדי ציבור העושים במשמרתם למען הציבור ולא למען כיסם הפרטי
▪  ▪  ▪
יועץ התקשורת רונן צור. את מי הוא מייצג? [צילום: יח"צ]

בשבוע החולף פרסמתי רשימה, בה מתחתי ביקורת חריפה על קמפיין פרטי ואגרסיבי, המנוהל נגד פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך בישראל - קמפיין שככל הנראה אחראי לו יועץ התקשורת רונן צור, המייצג גורמים אינטרסנטיים בשוק ההון, שפעילותו הנמרצת של יו"ר רשות ניירות ערך, לאחרונה, מפריעה להם.
כתבתי עוד, כי אפתח דבריי אלה ב"וידוי" קצר. בו "הודיתי" כי איני מכיר כלל וכלל את פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך בישראל. יחד עם זאת, נפשי יוצאת אליו. שכן בא אדם, מוכשר ביותר - שהינו פרופסור מן המניין למנהל עסקים באוניברסיטת בן-גוריון ודקאן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית בקריית אונו - ומוכן להקדיש מזמנו וממרצו גם לתחום השירות הציבורי. חייב אני להודות, כי מדובר בשילוב נדיר ומרתק במיוחד. בדרך כלל עושה אדם שכזה לטובת הכלל בתחום העשייה הציבורית, ולאחר מכן קוטף הוא פירות העשייה הציבורית בצאתו אל השוק הפרטי ופותח קריירה שנייה במגזר הפרטי. יחידי-סגולה, דוגמת הנגיד הפורש, פרופ' סטנלי פישר, חוזרים מן השוק הפרטי ותורמים מרצם וכישרונם גם בתחומי העשייה הציבורית.
עוד ציינתי ברשימה זו, כי הנה בא איש-מקצוע עם רקורד מוכח, דוגמת פרופ' שמואל האוזר - שטרם מלאו לו אפילו שישים שנה - ומוכן לתרום מזמנו, ממרצו ומהידע הרב שרכש הוא משך שנות עשייה רבות כאיש אקדמיה וככלכלן פעיל, לטובת הציבור. בתגובה באים מתנגדיו ומרפשים פניו ברפש. אל יקל הדבר בעיניכם. מדובר במי שבמשך שבע שנים תמימות שימש ככלכלן הראשי של רשות ניירות ערך ונטל חלק חשוב בעיצוב הרפורמות בשוק ההון. בין היתר שימש האוזר כיו"ר הוועדה להסדרת פעילותם של עושי שוק בבורסה לניירות ערך בשנת 2002, והוועדה למזעור מניפולציות בשוק ההון בשנת 2004, שזכו להיקרא על שמו. כמו-כן שימש פרופ' שמואל האוזר כיועץ לוועדת הכלכלה של הכנסת, בנושא עמלות הבנקים, בשנת 2007; וקודם לכן - בשנת 2001 - היה חבר בוועדה הציבורית בראשות פרופ' אוריאל פרוקצ'יה להסדרת זירות מסחר חלופיות בשוק ההון.
הדברים נכתבו על-ידי, על-רקע פרסומים אגרסיביים וכיתובים בלתי מחמיאים, בעליל, שהופצו - פתע פתאום - בכלי התקשורת, המיוחסים לפרופ' שמואל האוזר. שיא השיאים והחוצפה היה פרסום שעסק ב"אקסיות של האוזר" ודעתן - ככל הנראה, הבלתי מחמיאה - עליו. בקריאה ראשונה ואף בקריאה שנייה, ברור לקורא פרסומים אלה, כי הכוונה היא לפרסומים בעלי אופי ואפקט מיני. מקריאה שלישית - קריאה מקורבת ומעמיקה יותר - ניתן להבין, כי הכוונה הינה, אולי, לחברות שהפסיקו פעילותן בשוק ההון, בשל דרכו המקצועית והעסקית של יו"ר רשות ניירות ערך, שלא היטיבה עמן.
הכבוד הרמוס של עובדי ציבור
ציינתי עוד, כי שעה שמנהלים מלחמה בסגנון המתואר נגד עובד ציבור דוגמת פרופ' שמואל האוזר, חייב להזדעק - מיד - היועץ המשפטי לממשלה, תוך שהצעתי שינקוט הליך משפטי מטעם הממשלה לפי חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965. אודה על האמת ולא אבוש, בעת כתיבת הדברים נשמט ממני, לחלוטין, דבר-קיומה של הוראת סעיף 288א לחוק העונשין, התשל"ז-1977, הקובעת, כי מי שמפריע ביודעין לעובד הציבור או למי שהוסמך למלא תפקיד של עובד הציבור במילוי תפקידו על-פי דין, דינו מאסר שנה אחת.
הגיע הזמן שהיועץ המשפטי לממשלה יתעורר מתרדמת החורף שלו ויזדעק להגן על כבודם הרמוס של עובדי ציבור העושים במשמרתם למען הציבור ולא למען כיסם הפרטי. מאימתי תלויים אנו ברצונו הטוב של היחצ"ן, רונן צור, שיחליט, בטובו כי רב, אם ומתי יחשוף את מי שבשליחותם הוא עובד. יוזמן אדם זה לחקירה משטרתית ויישאל, תחת אזהרה, לזהותם של שולחיו-מפעיליו בכל הקשור לגל הרפש העכור שיצר הוא לאחרונה, בשליחותם ומטעמם, תוך ביצוע עבירה פלילית, לכאורה, לכל דבר ועניין שהוא.
יסרב היחצ"ן רונן צור, להשיב לשאלות חוקרי המשטרה, ייטול עליו הסיכון של הגשת בקשה להארכת מעצר עד השלמת חקירתו, אם בחשש לשיבוש הליכי חקירה או משפט, או להתחמקות מחקירה מהליכי שפיטה או מריצוי עונש מאסר, או מחשש ששחרורו יביא להעלמת רכוש, להשפעה על עדים או לפגיעה בראיות בדרך אחרת. הגיע הזמן כי החוצים - מראש וביודעין - קווים אדומים, שחצייתם מהווה גם ביצועה של עבירה פלילית, לכאורה, ישלמו מלוא המחיר המתבקש, מביצוע עבירה פלילית, לכאורה, זו על ידם בשם "חופש הביטוי".
חבל שלא ננקט קו קשוח בעניין
עודי כותב דברים אלה והנה מתברר, שהמשטרה עצרה לחקירה את חושף השחיתויות ברשות המיסים, קצין המודיעין שלה בעבר, בחשד שאיים על קצינים ושוטרים. חושף שחיתויות זה ומי שחבר אליו, שוקי משעול, שהיה מנהל בכיר ברשות המיסים, פוטרו ממשרותיהם, לא קיבלו צווי הגנה קבועים ממבקר המדינה והגיעו כדי פת לחם.
עניינו של פרופ' שמואל האוזר אינו דומה לעניינם של רותם ומשעול, שכן - בין היתר - שר האוצר ולא רונן צור, בכל הכבוד הראוי, רשאי להעבירו מתפקידו ומסיבות מוצדקות ומבוססות. יחד עם זאת, קו דקיק, מסוכן ומתעבה מחבר בין רותם ומשעול מחד-גיסא, לעניין הפרסומים שהופצו נגד פרופ' שמואל האוזר מאידך-גיסא. זהו קו הפחד והחשש, למצות את הדין עם בכירים שסרחו וגם/או החשודים - ציבורית - בסרחה זו או אחרת, בכל הכבוד הראוי.
הצגת מדיניות של מיצוי הדין ויד תקיפה מצידו של היועץ המשפטי לממשלה, נגד מי שנחשפו כמעורבים בשערוריות שחשפו רותם ומשעול, הייתה מונעת הידרדרותם אל עברי פי פחת. דומה שהצגת קו קשוח שכזה בעניין פרופ' שמואל האוזר, הייתה מונעת - מראש - מהיחצ"ן רונן צור לפתוח ב"פסטיבל האקסיות" הנלוז, מבית-מדרשו. לא נרחיב עוד דברים. דיינו אם נציין, כי יש במסע המתוקשר נגד פרופ' שמואל האוזר, האחראי בתוקף תפקידו לפעילותה של יחידה החוקרת ביצוע מעשים פליליים שבוצעו, לכאורה, בשוק ההון, גם "ריח מעובה" של ניסיון לסחיטה ולאיומים - לכאורה - ועוד כהנה וכהנה עבירות פליליות, לכאורה. "מסע" זה מעלה חשש של ניסיון למנוע מבעל תפקיד בכיר לבצע ולממש סמכויותיו החוקיות כיו"ר רשות ניירות ערך עד תום וללא כל הפרעה.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחום המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  27/10/2013   |   עודכן:  27/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה נרדם היועמ"ש לממשלה על משמרתו?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כפי שלא הבחין בעובד הזר בביתו
שאול א.  |  28/10/13 11:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרק בריל
האמנם שעון הקיץ הביא לחיסכון בחשמל? רק שונאי חרדים מרגישים כך
עידן יוסף
עצם הרעיון לשקול יום שבתון נוסף כדי לעודד הצבעה לרשויות המקומיות אווילי    מדוע לא לאפשר זכאות רק למי שמימש את זכותו להצביע?
ציפי לידר
האם היהודייה האולטימטיבית    מדוע נקראת הפרשה בשם זה?    מהו גיל המעשים וכיצד הוא קשור לשרה?    הכל על שרה אמנו
שלמה פרלה
גם שתי עשרות שנים ומחצה אחרי התפרקותו של הגוש הסובייטי מפעפעים רגשות משטמה בקרב פולנים נגד הרוסים
יורם עברון, גליה לינדנשטראוס
ההכרזה של טורקיה ב-26 בספטמבר 2013 על זכייתה של החברה הסינית CPMIEC במכרז לרכישת מערכת הגנה אווירית לטווח ארוך התקבלה בהפתעה לא מבוטלת בקרב שותפותיה בברית נאטו (אם כי עוד קודם לכן היו שמועות שזו תהיה ההחלטה), ובתרעומת רבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il