X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: השבת הישראלית הייתה רק שאלה של זמן ניצב שחם - הדג מצחין מהראש? שר האוצר רוכב על הגל הפופוליסטי המצביעים במקלדת - היד על דופק הציבור ולקינוח: פסוקו
▪  ▪  ▪
שחם. קיום יחסים במשטרה - נורמה מקובלת [צילום: פלאש 90]

דומה שאחרי טקסי תיקון ליל שבועות, תפילות יום הכיפורים במתנ"סים ו'הלילה לא לומדים תורה' בתשעה באב, שהפכו לטקסים ציבוריים ופופולריים מאוד, חגיגת שבת ישראלית בצוותא לדתיים וחילונים, הייתה רק שאלה של זמן.
בעידן שבו היהדות 'יוצאת מהארון', ומכותלי בית המדרש, והופכת מצרך מבוקש ונגיש לכל, יש חשיבות מיוחדת בהקניית ערך השבת לציבור הרחב, כחלק בלתי נפרד מהתודעה היהודית. ולכן חשובה הישיבה מסביב לשולחן החגיגי של דתיים וחילוניים זה לצד זה, המשקפים את כל גוני הקשת המקצועית והפוליטית של עם ישראל. מה עוד שידוע שלסעודה כבר מזמן אין ערך קולינרי בלבד, אלא היא בעלת ערך דתי, חברתי ופסיכולוגי מהמעלה הראשונה.
אכן, מעֵבר להקניית ערך השבת, כוחו של המבצע הוא בהנחלת האחדות לכלל ישראל. מתברר שכוחה של האחדות גובר על כוחה של הפוליטיקה המפַלגת ורווּיית היצרים, כפי שבאו לידי ביטוי בבחירות המוניציפליות. כל הכבוד לארגון 'בית הלל' על המיזם החשוב, המהווה פריצת דרך לקירוב לבבות בין דתיים לחילונים.
מי ישמור על החתול?
ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים, שפוּטר מהמשטרה על-רקע מעשים מגונים בנשים, חשף את העובדה כי קיום יחסים בין קצינים לשוטרות זו נורמה מקובלת במשטרה. נראה שהדג מצחין מהראש. מדובר אפוא בתופעה חמורה ביותר, המדיפה ריח רע, וחושפת את צביעותם של כחולי המדים. מתברר כי מי שאמורים להיות כלבי השמירה של החוק, מזלזלים בו ומשמשים מודל שלילי לציבור.
האם נעלם מעיני הקצינים איסור קיום מגעים אינטימיים בין עובד למעביד, תוך ניצול יחסי מרות? יתרה מכך, מבחינה אתית כיצד הם מטפלים במקרים דומים, כאשר הם בעצמם עוברים על החוק? מי החתול שישמור על השמנת? ואיך זה שהתופעה לא טוּפלה עד כה, וטואטאה היטב מתחת לשטיח? רק ימים יגידו אם ניצב שחם זו הסנונית הפלילית שתבשר את ביעור התופעה המגונה במשטרה. לתשומת לב השר אהרונוביץ' ומבקר המדינה.
רוכב על הגל
אחרי ההתרסקות של תנועת 'יש עתיד' בסקרים ובבחירות המוניציפליות, מנסה יאיר לפיד, ראש התנועה, למצוא נושאים פופוליסטיים להתהדר בהם, ולרכוב על הגל הפרובוקטיבי כדי לכבוש את לב הקהל.
בראש ובראשונה, איך לא, החרדים על הכוונת (בזכותם הוא גרף 19 מנדטים, זוכרים?).
מיד אחרי הכישלון המוניציפלי הוא הכריז שיפעל למען חקיקה אנטי חרדית בתחום ברית הזוגיות, כמו גם למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
יתר על כן, הוא נכשל כשר אוצר, וגם זכוּר לגיחוך בפרשת מינוי הנגידה? אל דאגה. הוא יפלוש לטריטוריה שלה ויגביל את עצמאותה. ואכן, לפיד כבר הודיע קבל עם ותקשורת, כי יפעל להחלשת השקל. אז מה אם המדיניות המוניטארית היא בתחום סמכותו של בנק ישראל? העיקר לשקם את מעמדו האלקטורלי ולשפר את תדמיתו הציבורית.
מצביעים במקלדת
הכתבה על הכותבים למערכת, שפורסמה במוסף שבועי, מאפשרת הצצה לעולמם של הכותבים. היא בהחלט מעניינת, מאוזנת ועשויה במקצועיוּת, וחפָּה מארכנוּת מתישה, המאפיינת לא פעם כתבות מסוג זה.
ראוי לשַבח את העורך על הרעיון המקורי והחדשני של שיגור שאלונים לכותבים, במקום ראיון פנים אל פנים, שמתוכם נבחרו הפרטים הרלוונטיים לכתבה. זהו חיסכון בזמן לכל הצדדים, המונע הפתעות ואי-בהירויות, וחוסך את הצורך בתיאוּם עם כל המרואיינים, הבאים ממקומות שונים בארץ.
אין ספק שהמכנה המשותף לכותבים, המצביעים במקלדת, הוא האכפתיות והמעוּרבות הציבורית. למניע מרכזי זה מצטרפים מניעים אישיים ופסיכולוגיים שונים, המשקפים הבדלים ברקע התרבותי והביוגרפי של הכותבים. בדור האינסטנט אנשים מעדיפים לקרוא חומר ענייני קצר וקולע, המשקף את הדופק של הציבור, ואת זאת בדיוק מספקים המכתבים למערכת. מעט המכיל את המרובה כבר אמרנו?
פסוקו
אריה דרעי - הלך הפלא, נשאר האריה.

תאריך:  31/10/2013   |   עודכן:  31/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלבי השמירה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יפה מאוד
קורא מזדמן  |  1/11/13 14:54
 
- למי תודה
ציפי לידר  |  3/11/13 05:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני, כמי שחותר שבארץ הזו יש לכבד את הזכויות הלאומיות של שני העמים החיים כאן - העם היהודי והעם הפלשתיני - אינני מקבל את הגישה, הפורמת לחלוטין את כל חוטי הקשר הלאומי של העם, שאני הוא בנו וילָדַי הם בניו
עפר דרורי
ב-31 במרס 1994 כרע אייזיק על ברכיו בתיקון צינור ברצפה. שני בני עוולה פלשתינים ניצלו את הרגע וקמו עליו עם גרזנים ורצחוהו. 19 שנים אחרי הרצח שחררה המדינה את אחד מרוצחיו
יצחק מאיר
אדם שזוכרים אותו ומזכירים אותו ואף על-פי שנרו דעך אורו לא כבה ועדיין הוא מאיר את נתיבות בניו ואוהביו בארץ הזאת, והם מקיימים תורתו ומורשתו, ומטעימים את בניהם שיולדו להם בתורה שלמדו מן ההולך, הולך זה חי, גם באוהלו במרום גם באוהלי יקיריו למטה, בעולם ההוא, בעולם הזה עוֹלָמִים
רפי לאופרט
עצם הטענה שלא מתקיים שיח בכל הנושאים שמעלים כותבי הספר, היא זריית חול בעיניים משום שאין כיום בהוויה הישראלית נושא שהשיח בו כה אינטנסיבי וכה מגוון
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אזניים לכותל, עדשים, חומר למחשבה, חרות וביטחון ומתחסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il