X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ככל שהטילים והרקטות ההתקפיים משתכללים, כן יידרשו מערכות יותר יעילות ליירוטם
▪  ▪  ▪
מערכת ההגנה מפני טילים "סקייגרד"

מדינת ישראל, שהוקמה בעקבות השואה ונבנתה בדמים רבים, תרתי משמע, מתנהלת בימים אלה, 40 שנה לאחר מלחמת יום הכיפורים, כאי של שלווה בים סוער. "אחינו" - שכנינו הקרובים והרחוקים, הנלחמים ביניהם ובתוכם בשנאה קיצונית, מאוחדים בדבר אחד: הרצון להכחידנו ולשחרר את המזרח התיכון מנוכחותנו.
אנחנו בתמימותנו וחלומותינו על שלום, מסרבים לראות את המציאות ולהבין שאת מה שהם מעוללים לאחיהם הם עלולים לעשות לנו ועוד יותר במידה וניתפס על ידם הוזים בחלומות ולא מוכנים.
בימי העיון והכנסים הנערכים בחודש האחרון, במלאות 40 שנה לרעידת האדמה אשר חוותה המדינה במלחמת יום הכיפורים, עולה ללא הרף השאלה: האם הפקנו לקחים מהתנהלותם הכושלת של ההנהגה המדינית והצבאית באותה מלחמה.
התשובה בד"כ חיובית. מאידך-גיסא נשמעת מיד הטענה, שהמלחמה הבאה תהיה שונה לגמרי מהקודמות, במיוחד לאחר התרסקותם של צבא סוריה במלחמת האזרחים וצבא מצרים בעקבות ההפיכה. כמעט אין חולק על התחזית, שהיה ונותקף בפעם הבאה, תעמוד המדינה כולה תחת מטר של אלפי טילים מדויקים יותר או פחות, עם טווחים וראשי קרב שונים. טילים שיפגעו בריכוזי האוכלוסיה, בסיסי ומחנות צה"ל, כולל שדות התעופה והנמלים, מרכזי התעשיה, הכורים, תחנות הכוח ועוד.
התחזית הנ"ל מתבססת בעיקר על לקחי אויבינו ממלחמת יום הכיפורים כשלא יכלו, למרות יתרון ההפתעה בפתיחה, להתמודד עם השריון וחיל האוויר הישראלי. העובדות בשטח גם מוכיחות שהפסיקו כמעט להצטייד בטנקים ומטוסים חדשים והדגש בבניית כוחם עבר לתחום הטילים והרקטות.
מערכת הביטחון, שמודעת לשינוי הנ"ל, עליו דיברו לאחרונה הרמטכ"ל, ראש אמ"ן לשעבר ואחרים עדין לא התאימה את מאמציה ולא משקיעה עדין את המשאבים הכלכליים, האנושיים והטכנולוגיים להתמודדות עם האיום שעלול לגרום לנו בשעת מבחן לנזקים אדירים ברכוש ובנפש. היא מבססת את ההגנה האקטיבית על יירוט באמצעות טילים, אומנם משוכללים ומשופרים אולם מבוססים על קונספציה שלא תיתן תשובה - לא מבצעית ולא כלכלית - לאיומים.
כל זאת בשעה, שקיימת כבר טכנולוגיה עתידית, מבוססת לייזר, שפותחה, נוסתה בהצלחה מלאה בשיתוף עם ארה"ב ונזרקה לפח. מדובר במערכת ה"נאוטילוס" וה"סקייגרד", שתוכננה בעקבותיה, אשר פועלות במהירות האור ומסוגלות ליירט בעלות אפסית מפגז מרגמה ועד לטילים ורקטות, ללא קשר לטווח מהם הם משוגרים.
כשאני שומע את אלוף במיל. צבי זמיר - ראש המוסד במלחמת יום הכיפורים - על רגשי האשמה שיש לו כתוצאה מאובדן בן של חברו באותה מלחמה, איני יכול להבין איך מערכת הביטחון וראשי המדינה כיום, אינם מכנסים את טובי המדענים והמומחים , ביניהם ראשי עמותת "מגן לעורף" אשר נאבקים כבר שנים לשילוב מערכות לייזר בהגנת המדינה. איך הם מרשים לעצמם שלא לבחון שוב את הנושא על כל צדדיו והיבטיו ולהיצמד לקונספציה שזרקה את מערכות הלייזר והטכנולוגיה שבבסיסן לפח.
כתב לאחרונה ידידי ד"ר גיא בכור את סיפור הפיכתה של מדינת ישראל למרכז עולמי בנושא המלט"ים והמזל”טים. הדבר קרה בעקבות עקשנותם של מספר חברים שנאבקו ומנעו את סגירת הפרויקט.
אותו דבר יכול לקרות גם בתחום מערכות הלייזר אם מישהו למעלה ישמע את זעקתם של אותם מעטים אשר רק מתוך דאגה למדינה ולא מתוך שום אינטרס אישי, מנסים לסובב את גלגל הלייזר חזרה ולחדש את הפרויקט.
אפשרות בלתי חוזרת
המציאות ההזויה בה אנחנו חיים יצרה דווקא בשנה האחרונה אפשרות, אולי בלתי חוזרת, למימוש הרעיון:
1. מצבם של צבאות אויבינו ,אותו תיארתי להלן, מאפשר למערכת הביטחון להפנות יותר משאבים ממערכות הנשק הקונבנציונליות לפיתוח והצטיידות במערכות לייזר.
2. יותר ויותר מדינות בעולם (דוגמת דרום קוריאה, סעודיה, מדינות אירופה ואחרות) מודעות לאיומי הטילים והרקטות כך שהשוק הפוטנציאלי למערכות לייזר שיפותחו, אולי כהמשך לעבר, במשותף עם ארה"ב, הוא אדיר.
3. ככל שהטילים והרקטות ההתקפיים משתכללים, כן יידרשו מערכות יותר יעילות ליירוטם ומערכות הלייזר הפועלות במהירות האור יתאימו לכך.
לסיכום, אני פונה שוב, לכל מי שלקחי מלחמת יום הכיפורים מהדהדים בראשו, להצטרף למאבקם של ראשי "מגן לעורף" לשילוב מערכות הלייזר בהגנת המדינה, כדי למנוע בעתיד מצב של בכי ונהי על מחדל, שכיום אפשר עדין למנוע אותו.

תאריך:  01/11/2013   |   עודכן:  01/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 צבי זמיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עדיין לא מאוחר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מערכות לייזר
ג׳רי  |  2/11/13 12:12
2
הלייזר=כמו תותח נ"מ עד 10 ק"מ!
ע_הראל  |  3/11/13 11:12
 
- להראל אין מושג על שהוא מדבר
עודד עמיחי  |  3/11/13 23:33
 
- אל תתיחס ל HAREL תמהוני מצוי.
זה טרול הבית באתר  |  4/11/13 14:39
 
- לך+עודד מגיע אשפוז ע"ח המדינה!
ע_הראל  |  9/11/13 21:33
 
- בורים/טפשים,איך תותח טוב מטיל?
ע_הראל  |  8/11/13 14:52
3
נחים על זרי הדפנה עם כיפת ברזל
nagarker  |  3/11/13 21:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
פרשת 30 הקולות הנעלמים של חיילי נצרת תחתית נוצלה יותר לניגוח פוליטי ולפרודיות פוליטיות על ראש עיריית נצרת - מר ריימזי, מאשר לבדיקה עצמית מדאיגה של המנגנון הדמוקרטי במסגרת הצבא הישראלי
אבי דוידוביץ
משה בן-איבגי שרצח את נהג המונית דרק רוט, ביצע שוד מזוין וברח מהמאסר בעת שהיה בחופשות מבית-הסוהר    מוחמד שניר רצח שלושה אנשים, ביניהם קצין משטרה, בעת שהיה משוחרר ל"שליש"    האנס בני סלע התחיל את סדרת מעשי האונס שביצע כשהיה בחופשות מבית-הסוהר ובמהלך ה"שליש"    הרוצח דוד אטיאס יצא לחסל אנשים בשליחות ארגוני פשיעה במהלך חופשותיו מבית הסוהר    רשימה חלקית
ציפי לידר
הבנת המקרא בתפיסת חז"ל    מדוע קיבל יעקב את הברכות?    הכל על קול יעקב
יעקב איציקוביץ
בסודיות מרשימה מתנהלות להן שיחות "השלום" בין הנציגות הישראלית וזו הפלשתינית בחסות מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי    למרות הסודיות, מתבהרת לה תמונה על עמדת הפלשתינים
יורם אטינגר
כל שחרור טרוריסטים פוגע בכוח ההרתעה הישראלי    התוצאה: רווח לטרוריסטים הפלשתינים והפסד נקי לישראל ולכל הגופים שרוצים לקדם את השלום והמתינות באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il