X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עבור חלק ניכר בעם היהודי, המאפיין והמגדיר של היותם יהודים הוא התורה. ואין זה משנה כמה הם שומרים עליה. כמו בן שמכיר את הוריו, גם אם אינו מדבר איתם
▪  ▪  ▪
לימוד תורה והשתדלות מוחלטת לקיימה.

במאמרו "העטרה שנתביישה" כתב רפאל ישראלי דברים חריפים בגנותו של הרב עובדיה יוסף, שבאותם שעות נראה היה שהוא מבריא מחוליו. את דבריו קראתי שבוע אחר כך, בעיצומם של ימי השבעה אחר פטירת הרב.
עם שהדברים עצמם, ברובם, אינם ראויים לתגובה בגלל הניסוח הבוטה, ההגזמות וחוסר הדיוק, הרי שרוח הדברים אינה ייחודית לכותב. ובכל זאת, עם היות הרב עובדיה מושמץ סדרתי בכלי התקשורת בישראל, שלא לומר בתוכניות הבידור, עדיין זכה הרב ללוויה המוערכת כגדולה ביותר בישראל.
כיצד אפוא קרה הדבר?
על מעמד הלוויה
האמונה היהודית מבוססת בעיקרה על מספר בודד של אירועים ועל תיעודם. על-פי אמונה זו, במעמד הר סיני קיבל עם ישראל את הגדרתו יחד עם תפקידו הכללי כעם, תפקיד המלווה את היהודי הבודד למשך תקופת חייו: לימוד תורה וקיום מצוות. אין בידינו עדות כלשהי המאששת את קיומו של המעמד, מלבד התיעוד האישי - העברת הסיפור מאב לבן.
ערך נלווה ומחויב לקיום ייעוד זה הוא הכבוד. בן שאינו מכבד את אביו לא יוכל להאמין לסיפוריו. תלמיד שאינו מכבד את רבו, לא יוכל להאמין לו שרבו מבין יותר ממנו. נכון, יש ערכים נלווים שליליים לכבוד: הדחקת ביקורת בטענה שזו מביעה זלזול, פולחן אישיות ופולחן מתים.
לא לחינם מאופיין הישראלי המצוי בחוסר כבוד מוחלט. יש שאינם מכבדים את העם, או את הארץ, או את עצמם, או את שכניהם, או את הכל גם יחד. עזיבת הדת, פרשנות חובבנית, פרשנות מסרסת במודע, הם פירות השורש של חוסר כבוד לדורות שקדמו.
על-פי רוב, אנשים מתכנסים על-מנת להפיק תועלת אישית, או לקוות לכזו. כאלה הם כינוסים פוליטיים, הפגנות, הופעות, פסטיבלים, ודומיהם. אך הלוויה על-פי האמונה היהודית מאופיינת בנתינת כבוד לנפטר, ובעיקר - הזדמנות להתבונן ולעורר את האדם למלא את תפקידו, אם על-ידי לימוד חיובי מהנפטר (מה כן לעשות), אם על-ידי לימוד שלילי (מה לא לעשות), ואם על-ידי לימוד מעצם המוות - שזמנו של האדם קצוב, תפקידו מוגדר, ואין הזדמנות חוזרת.
על הרב
איני יודע אם במאמרו הזכיר פרופ' ישראלי את מוצאו המרוקני שלו עצמו לשבח או לגנאי. אציין שגדלתי בצד השני, בעיקר בקהילה החרדית האשכנזית. מכל מקום, כשגדלתי ידעתי את הרב בתור "שנוי במחלוקת", בין בקרב שומרי המצוות ובין מחוצה לו. רבים מן הרבנים שהיללו אותו בימים אלה, חירפו אותו בימים אחרים. ראיתי, שמעתי.
כבר המליץ רבי סעדיה גאון את הקביעה: "אין אומתנו אומה אלא בתורותיה (תורה שבכתב ותורה שבעל פה)". עבור חלק ניכר בעם היהודי, המאפיין והמגדיר של היותם יהודים הוא התורה. ואין זה משנה כמה הם שומרים עליה. כמו בן שמכיר את הוריו, גם אם אינו מדבר איתם.
המאפיין הבולט ביותר אצל הרב יוסף בא לידי ביטוי בשמו: עובד - י-ה. מהבוקר עד הערב. מצאת החמה עד צאת נשמתו.
נכון, הוא גם עסק בפוליטיקה. והוא קילל. וכשיעמוד לדין על חייו, הוא יצטרך להסביר כל קללה וכל צ'פחה, על מה נאמרה וניתנה.
אומנם, יהיה לו עוד הרבה מה להוסיף:
הוא יוסיף את המאפיין העיקרי בחייו - לימוד תורה והשתדלות מוחלטת לקיימה.
על לווית הרב
ללוויה זו באו אנשים רבים במטרה לחלוק כבוד לתורה.
הם לא באו להפיק תועלת אישית. לפחות רובם. אותם אנשים קטנים ששרצו סביב הרב בחייו, לא הניחו לו גם במותו. כמה מאלה שאחזו במיקרופונים והתראיינו לכלי התקשורת, ניסו לעשות הון פוליטי ואישי גם באותם רגעים. ניסו לזהות את הקהל שבא ללוויה כמצביעי מפלגת ש"ס, למרות שעל-פי הדיווחים השתתפו בלוויה מספר כפול של אנשים מאלה שהצביעו לה בבחירות האחרונות (קצת פחות מ-350 אלף בני אדם).
השתתפו בלוויה גם אנשים שהרב עצמו פגע בהם. כיוון שמעבר לרב עובדיה יוסף האיש, שיש שדנים אותו לשבח ויש שלא, שוכן הרב עובדיה יוסף שביטל עצמו לתורה, שהיא ביטויו של האל עלי אדמות, על-פי הדת היהודית.
וכפי הנראה, רבים הם בני העם היהודי המגדירים ורואים עצמם כיהודים על-ידי התורה ועל פיה, על-ידי לומדי התורה ועל פיהם. זה לא קשור לקיום מצוות בפועל. זוהי אמירה עקרונית, שנראה כי רבים שותפים לה.
אפשר שהבנה זו, היא שהניעה רבים כל כך לצאת ללוויה.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  01/11/2013   |   עודכן:  01/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פטירת הרב עובדיה
איתן קלינסקי
מי שכורך את קדושת הרב עובדיה יוסף עם מחויבות להצביע רק בעד משה ליאון ולא בעד ניר ברקת לראשות עיריית ירושלים עושה מעשה פגאני
דרור אידר
א"ב יהושע הכביר מילים ב"ליברסיון" הצרפתי על "הנזק שנגרם" מהלווייתו של הרב עובדיה יוסף    אלא שרצונו "לחלן" נכסי צאן ברזל של היהדות והישראליות, עלה לו ב"גול עצמי" של שטחיות
עמי דור-און
בפעם הראשונה בתולדותיה ניצבה ישראל במסע הלוויה המדהים של הרב עובדיה יוסף אל מול מראה שהציגה תמונת מציאות המוכיחה באופן הברור ביותר, כי בישראל חיים שני עמים יהודים
עמוס אריכא
מצערת ביותר העובדה ששיבתו של בעל אות הקלון הזמני לזירה הפוליטית התקבלה בידי ה"מדינאים" שלנו בחיבוקים חמים    אם יש בין אנשי התקשורת כאלה שיכולים לבטא הסתייגותם מ"תופעת הדרעיזם" ההרסנית - יאמרו לו בנחרצות בשפת מרנו המנוח: "צא בחוץ - ואל תחזור!"
דרור אידר
כל עוד הרב עובדיה יוסף חי, בחר לפעול בשדה הפוליטי. כעת, משעלה לעולם שכולו טוב, הניסיון להדביקו לפעילות פוליטית עסקנית הוא ביזוי כבודו וכבוד האומה
רשימות נוספות
מראה  / מי ומי    | 
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
גן עדן הדומה יותר לגיהינום  /  מרדכי קידר
שאול המלך - חלק א': מסע חיפוש האתונות   /  אורנה ליברמן
נאום חיינו  /  מרדכי קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il