X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחרונה יש מצוקת דיור בר השגה למפונקים הרוצים דירות זולות דווקא בתל אביב או בגוש דן כפשרה מייד עלתה על הפרק הפקעת קרקעות מישובים חקלאיים הסמוכים לערי גוש דן ונוסף לדורשים גם שר האוצר יאיר לפיד
▪  ▪  ▪
הקרקעות החקלאיות וישוב הארץ [צילום: AP]

מאז זכתה הקשת המזרחית בבגצ וכבוד השופט ברק קבע את המושג צדק חלוקתי, לא מפסיקים לוטשי העיניים למיניהם לדרוש את חלוקת החלקות החקלאיות.
מחד הם רוצים זאת לא למטרות חקלאיות, אלא לצורך בניית דירות או אזורי תעשיה ומאידך הם טוענים כנגד החקלאיים העושים לביתם גם עם עסקים לא חקלאיים.
לאחרונה יש מצוקת דיור בר השגה למפונקים הרוצים דירות זולות דווקא בתל אביב או בגוש דן כפשרה. מייד עלה על הפרק הפקעת קרקעות מישובים חקלאיים הסמוכים לערי גוש דן ונוסף לדורשים גם שר האוצר יהיר (זאת אינה טעות) לפיד. במקום להציע לחקלאיים תמורה הולמת, הם רוצים לגזול את כבשת הרש.
לא מזמן הפשירו קרקעות חקלאיות של מינהל מקרקעי ישראל בסביון. התמורה למחזיקי הקרקע הייתה עצומה. במקום חממות לגידול פרחים של משיח, קמו קוטגים לתפארת.
האם מישהו הקים קול זעקה, האם המנהל חייב את מחזיקי הקרקע בהוון של 91% משווי הקרקע בעת המכירה? לא ולא. אפריקה ישראל עשתה רווח לא קטן מההפשרה הזאת. אבל היא חברה ולא חקלאי ולכן לה מותר.
והינה עכשיו במסגרת דיון פופוליסטי עם דעה קדומה אצל עודד שחר, קמו להם נציגי העיתונות (ליכטמן מגלובס) נציגת האקדמיה המדברת כאילו היא מהקשת המזרחית הדמוקרטית וצבי גרינגולד הזכור לטוב ממלחמת יום הכיפורים וכיום יו"ר ועדה קרואה באופקים.
כולם התנפלו על מוטי דלגו נציג המועצות האזוריות בדיון שניסה לענות כי מרבית השטח נמצא בידי שש מועצות אזוריות בדרום והשטחים שם פנויים למתיישבים.
גרינגולד טען, כי חסרה אדמה לעיירות הפיתוח, אולם מבט חטוף על מספר עיירות מגלה תמונה הפוכה: שדרות הוקמה ב-1951. כיום גרים בה 21,000 תושבים ויש לה 5,000 דונם. יש לה אזור תעשיה גדול.
אופקים נוסדה ב-1955. יש בה 24,000 תושבים ושטח של 10,000 דונם. נתיבות הוקמה ב-1956. יש בה 32,000 תושבים. היא בעלת 8,500 דונם, אזור תעשיה גדול ושני קניונים. גני תקווה נוסדה ב-1953. יש לה 1,842 דונם וגרים בה 15,000 תושב. קריית אונו נוסדה ב-1939. גרים בה כ-33,000 תושבים ויש לה 4,100 דונם. ומכאן שגודל השטח לא קובע, אלא החזון של ראש המועצה או העירייה הדוחף את פיתוח העיר ולא שוקט על שמריו.
על ערי הפיתוח להתעורר ולהפסיק את הבכיינות, על כל המלעיזים הדורשים את ליטרת הקרקע שילכו להתיישב בנגב או בגליל יש שם מקום לכל דורש.
אסור להגדיל את אוכלוסיית המרכז ומה שעושה יהיר לפיד זה פגיעה בפיתוח המדינה שייתן תמריצים לפריפריה, שייתן תמריצים למפעלים שיעברו לנגב שיפטרו אותם מארנונה למספר שנים. רק כך נפתור את בעיית הדיור ויישוב הארץ.

תאריך:  06/11/2013   |   עודכן:  06/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתנפלות על הקרקעות החקלאיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צודק הכותב
להפריח השממה  |  6/11/13 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
המדינה המכתרת - ישראל - עם הצבא הגדול והמשוכלל, מגיבה חלושות, אינה מצליחה לפתור אחת ולתמיד את הבעיה הניצבת לפתחה. בלתי מתקבל על הדעת, שהחמאס הוא זה שאינו מבקש שקט ושלווה, הוא זה שמתגרה יום-יום בצה"ל, הוא זה שמאיים יום-יום על ישראל ואינו מפסיק להשמיע דברי רהב ואיומי חיסול
אברהם פכטר
הראיון של הרפז לעיתונאית איילה חסון (ערוץ 1) בעקבות הראיון לעיתון ידיעות, מגולל התנהלות בעייתית, לא אחראית ומסוכנת בצמרת צה"ל ומערכת הביטחון    אם כל העובדות שמגלה הרפז נכונות, אז אוי לנו אם אלה מפקדינו ומנהיגינו הצבאיים    אם רק חלק מהעובדות נכונות, אנחנו בבעיה חברתית מוסרית מדאיגה
מתי דוד
התנהגותו של אשכנזי מעמידה באור מגוחך את הקמפיין לשמירת ערכי צה"ל    אשכנזי לא יכול להסתיר מהציבור את אישיותו הבעייתית שיש בה פגמים חמורים והיעדר כישורים ויכולות מיוחדות, למרות שזכה להערכה מהתקשורת כמשקם צה"ל כביכול
ראובן לייב
בהעדר פתרון-ביניים במו"מ בין ישראל לפלשתינים - יוזמת ארה"ב פתרון של קבע כפוי, שלא יהיה לרוחה של ישראל. זהירות מפני מה שצפוי! לה
אפרים הלפרין
מסתבר שהרצליה היא עיר בוגרת; מניפולציות לא עובדות עליה; מסתבר שגם יעל גרמן אשר סיימה את תפקידה בעיר לפני חצי שנה, דווקא ממרום שירותה ביזתה עצמה בכיכר העיר    משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, כל הכבוד לך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il