X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תפישת העולם של אוסלו מתנפצת אל צוקי המזרח התיכון המציאותי והצונאמי הערבי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
   עידן יוסף
יובל רבין: הטרור זה לא בגלל אוסלו

הסכם אוסלו - ניצחון לימין
עו"ד משה גולדבלט
הסכם אוסלו היה צעד מדיני מוגבל, נועז לשעתו, שלא הוביל להסדר כולל אבל יצר בפועל אוטונומיה פלשתינית המאפשרת לנו לטעון, או להעמיד פנים ששוב אין הפלשתינים נמצאים תחת כיבוש. ההסכם עצמו אינו מכתיב את המשך העלילה ולא את סיומה והוא אינו מתווה את הדרך לסיום הסכסוך
לרשימה המלאה

ב-24 וב-16 באוקטובר 2013, בכינוס הדיפלומטים ובאזכרה לראש הממשלה רבין, חזר הנשיא שמעון פרס וטען שהסכם אוסלו "פתח את הדרך לדו-שיח ושלום". האם טענת פרס עומדת במבחן המציאות?
תפישת העולם של אוסלו נפרשה על-ידי פרס בספרו, "המזה"ת החדש", וב"מכון וושינגטון למדיניות מזרח תיכונית": "המערכת הבינלאומית אינה מובילה יותר למלחמות... השלום הוא הביטחון... גבולות של תיל, שדות מוקשים ומוצבים צבאיים אינם רלוונטיים יותר... מלון טוב על הגבול מספק יותר שלום וביטחון מאשר מוצב צבאי... יש חשיבות קטנה מאוד לעבר. קרקע והיסטוריה איבדו מחשיבותם... חשוב יותר לדמיין מאשר לזכור... התפרצות מלחמה איננה אפשרית עתה... אני מסופק אם הפלשתינים ינקטו שוב בטרור... גבולות אינם רלוונטיים עבור אומה המתמקדת במוח במקום בקרקע...".
תפישת העולם של אוסלו מתנפצת אל צוקי המזרח התיכון המציאותי והצונאמי הערבי. הוגי אוסלו המעיטו בעוצמת מאפייני המזרח התיכון מזה 1,400 שנים: אלימות, שנאת האחר, תזזיתיות, בוגדנות, חוסר-אמינות, פיצול אלים דתי-אתני-רעיוני-גיאוגרפי, היעדר שלום-כולל בין-ערבי, הפרת הסכמים בין-ערביים, ארעיות הסכמים, היעדר חופש דת-ביטוי-עיתונות-התאגדות.
רק הטקטיקות מתחלפות
דר' יובל ארנון-אוחנה מאוניברסיטת אריאל, שהיה החוקר הבכיר ב"מוסד" בנושא הפלשתיני, כותב בספרו, "קו החריש והאש - 150 שנות סכסוך" (הוצאת אחיאסף, 2013), שהסכם אוסלו חילץ את אש"פ מתהום הנשייה. ב-1990 "העולם הערבי ניתק את קשריו עם אש"פ, וקטע את הזרמת הכספים אליו" עקב השתתפות אש"פ בפלישת עירק לכווית. ארה"ב הפסיקה את הדו-שיח עם אש"פ. האינתיפאדה הראשונה גססה מ-1991. אש"פ לא התאושש מחיסול ח'ליל אל-וזיר (1988) וצלאח חאלף (1991). ופרשיות שחיתות דירדרו את תדמית אש"פ בעיני הפלשתינים.
הסכם אוסלו שינה את מדיניות ישראל באופן דרמטי, אסטרטגי ומוחשי, כולל מחוות שלא נעשו על-ידי העותומנים, המנדט הבריטי, ירדן, מצרים והליגה הערבית: העברת חלקי מולדת לאויב המר ביותר, קידום ריבונות פלשתינית, פתיחת שערי הבית הלבן בפני ערפאת וייבוא 70,000 פלשתינים ממחנות טרור במדינות ערב.
לעומת זאת, אש"פ השתנה רק טקטית, נצמד לאסטרטגיית ה"אמנה הפלשתינית", מתייחס להסכם אוסלו כמכשיר למימוש היעד האסטרטגי, ורואה בארץ ישראל אדמת "וואקף" השייכת למוסלמים בהבטחה אלוהית. יאסר ערפאת [קישור] ומחמוד עבאס הבהירו שהסכם אוסלו הוא זמני ונועד להשמדת ישראל. הרשות הפלשתינית הפרה הסכמים באופן סדרתי, ועבאס הקים מערכת חינוך לשנאה. גל טרור חסר-תקדים פרץ באפריל 1994 והביא ליותר מ-1,600 אבדות - פי חמישה מעשרים השנים שקדמו לאוסלו. 160 נרצחו באינתיפאדה הראשונה, לפני אוסלו, לעומת 1,000 באינתיפאדה השנייה. ביוני 2001 אמר פייסל חוסייני שהסכם אוסלו העניק לפלשתינים "סוס טרויאני" המקדם הקמת מדינה פלשתינית מהנהר ועד הים.
התנהלות הרשות הפלשתינית עקבית [קישור] עם תקדימי ההנהגה הפלשתינית שגורשה ממצרים, מסוריה, מירדן, מלבנון ומכווית עקב חתרנות ובוגדנות, והייתה בעלת בריתם של גרמניה הנאצית, הגוש הקומוניסטי, חומייני, סדאם חוסיין ובן-לאדן. מבחן המציאות מוכיח שבניגוד לתפישת העולם של אוסלו, הנמר הפלשתיני אינו מחליף חברבורות, רק טקטיקות.

תאריך:  07/11/2013   |   עודכן:  07/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תפישת העולם של אוסלו במבחן המציאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר בין אוסלו למציאות?
ד"ר רון בריימן  |  10/11/13 01:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אהרון שחר
מסתמן שבנימין נתניהו הוא ככל הנראה ראש הממשלה הגרוע בתולדותינו. מלח הארץ שהכרנו נמס והפך לגלידת פיסטוק. זה כבר ממש לא אותו ביבי שהכרנו, רק לוקח לנו יותר מדי זמן לקלוט את זה
בעז שפירא
שני חיילים שנרצחו לאחרונה, ילדה רכה שנורתה בחצר ביתה ואיש יהודי מהבקעה שנרצח במכות גרזן אמורים היו להביא לבלימה מיידית של ההתדרדרות    מנהיגים אחראיים מפשפשים במעשיהם, עוצרים על-מנת לבחון את המציאות, לעשות הערכת מצב מחודשת, להגיב באיזשהו אופן
מערכת שלום טורונטו
פעילי שמאל קיצוני קראו להחרים את מוצרי החברה, מכיוון שהיא פועלת ב"שטחים הכבושים" ומנצלת לרעה את העובדים הפלשתינים
איציק וולף
דובר משרד החוץ: מדובר באופרת סבון שבה מככבת אלמנתו של ערפאת, סוהא    "החוקרים הוזמנו על ידי בעלי עניין ולא היו עצמאיים"
איתמר לוין
סמי כהן ביצע מאות עבירות במשך שלוש שנים בהן עמד בראש מערכת של סחר ברשיונות עבודה לפלשתינים    הורשע בין היתר במתן שוחד, קבלת דבר במרמה והעלמת 4 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il