X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש המעצמה החזקה בעולם ומנהיג העולם החופשי, מעניק במו ידיו לגיטימציה לאירן להפוך למדינה גרעינית
▪  ▪  ▪
אובמה. נותן לאירן לגיטימציה [צילום: AP]

ב-9 בנובמבר, לפני 73 שנים, נפטר נוויל צ'מברליין, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, שידוע לכל בתור זה שחתם הסכם אי-לוחמה עם אדולף היטלר, ובכך הפך לבדיחה בקנה מידה היסטורי. המסקנה שהתבקשה מאותה טעות הייתה שאין כל טעם לעשות הסכם עם מי שלא מעוניין בכך. הסכם כפוי שכזה ישרת את מחרחר המלחמה, על-ידי קבלת לגיטימציה ומרווח זמן.
כיום, 2013, אין ספק שברק אובמה הוא הצ'מברליין של דורנו. הוא בחר לחתור להסכם בכל מחיר, גם אם יקבל הקפאה בלבד של פרויקט הגרעין האירני. הוא, ראש המעצמה החזקה בעולם ומנהיג העולם החופשי, מעניק במו ידיו את אותה לגיטימציה לאירן, מדינה בעלת משטר המדכא את מתנגדיו ומונהג על-ידי כוהני דת פונדמנטליסטיים להפוך למדינה גרעינית.
אשליה אופטית
וינסטון צ'רצ'יל, בתגובה להסכם של צ'מברליין, אמר שבריטניה יכולה הייתה לבחור בין חרפה למלחמה. היא בחרה בחרפה ותקבל בתמורה מלחמה. מי לנעליו הוא ראש הממשלה נתניהו. הוא זה שצועק את האמת המרה. אובמה מוביל אותנו לחרפה, למרות שהבחירה שלו קלה הרבה יותר. הוא לא צריך לסכן את ארצו מול מעצמה שוות-כוחות. הוא אפילו לא צריך להילחם.
כל מה שעליו לעשות הוא להחריף את הסנקציות. הסנקציות חנקו את הכלכלה האירנית, מה שהוביל לבחירה של נשיא הנחשב "מתון" יותר מאחמדינג'אד. זוהי אשליה אופטית. רוחאני מתקדם לגרעין בדיוק כמו קודמו, וגם הוא נשלט בפועל על-ידי חומייני ושאר האייתולות. ההבדל הוא כלפי חוץ - ידוע היה לכל שהצהרותיו הלוחמניות של אחמדינג'אד לא הותירו למערב ברירה אלא להגיב. רוחאני משגר מסרים מפויסים, בתקווה להקלה בסנקציות מחד-גיסא ולהמשך תוכנית הגרעין מאידך-גיסא.
אובמה נפל בדיוק למלכודת הזו. הוא נתן לרוחאני את מה שרצה, בכך המריץ אותו להמשיך להעשיר אורניום, אם בגלוי ואם בחשאי. אפילו צרפת, שמונהגת כיום על-ידי נשיא יוני כמו פרנסואה הולנד, מתנגדת להסכם. גם בשאנז אליזה יודעים שההסכם מוביל את המערב מספר שנים אחורה, ואת אירן אל ההתחמשות המסוכנת. גם בעתיד, כוח ההרתעה של מעצמות המערב ילך ויפחת. שמועות אומרות שאפילו בסעודיה מתייאשים מן המערב, ושוקלים להתגרען בעצמם כדי להדביק את הקצב של טהרן.
ההסכם מותיר את ישראל עם הגב לקיר, ללא בעלת הברית המשמעותית ביותר שלה. במקרה של הפצצת הכור והמערכה שתבוא לאחר מכן, אל לעולם להאשים אותנו. מי שלא לומד מן ההיסטוריה, סופו לחזור עליה. כנראה שנשיא ארה"ב לא נכח באותו שיעור.

תאריך:  11/11/2013   |   עודכן:  11/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'מברליין 2013
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא להאמין: אובמה ממש מנסה
סתם 1  |  11/11/13 15:55
 
- אתה עד כדי כך סתם1?
סימי  |  11/11/13 20:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
רועי אורן
בז'נבה הסתיים סבב השיחות השני ללא תוצאות מיוחדות, לאחר שביממה שקדמה לכך היה נראה שאוטוטו מגיעות המעצמות להסכם עם האירנים
איציק וולף
ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית השיג הבנות עם הסוכנות האירנית    פקחי האו"ם יבקרו בכור באראק ובמכרות האורניום בגאצ'ין
אורי שרגיל
אז איפה היהודים באמריקה? שמעתם אותם לאחרונה? הנשיא אובמה מוביל באופן טבעי, נורמטיבי ולבבי לקראת כניעה מכובדת, עצורה ומאופקת במו"מ מול אירן בנושא הגרעין    היהודים מתייצבים בגאווה לאומית מאחוריו ומרכינים את ראשיהם
עידן יוסף
בארה"ב דוחים את הביקורת שמשמיע נתניהו, אומרים כי אינו בקי בפרטי ההצעה לאירנים וטוענים כי הפער בינה לישראל הוא טקטי    נתניהו: אני מעודכן בפרטים. זה לא יקרה במשמרת שלי
איציק וולף
נשיא המדינה העניק גיבוי לממשלת ישראל בהתנגדות שלה להסכם של המעצמות עם אירן במתווה הנוכחי המוצע    "הנוסח שנדון לא ימנע מאירן יכולת גרעינית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il