X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משלחת ישראל נחתה בפיליפינים. בכל הקשר לסיוע בינ"ל במקרים של אסונות טבע, ישראל מתנהגת כמו מעצמת ענק, כי מצבה הביטחוני מחייב אותה להיות מעצמה בתחום החירום, ואת עוצמתה הזו היא חולקת עם כל העולם
▪  ▪  ▪
חלק מבתי-החולים קרסו [צילום: AP]

רעידת אדמה בוא תבוא
מחר, מחרתיים, תוך שבוע-שבועיים או חודש-חודשים או אף שנה-שנתיים מהיום, תהיה רעידת אדמה חזקה בישראל, מוקד הרעש יהיה מאוד מאוד סמוך למספר ערים גדולות, חלק מהבתים באותן ערים, כולל בתים רבי קומות, ייהרסו עד היסוד, כאשר הם קוברים את דייריהם תחתם.
הרעש כבד, 7.3 בסולם ריכטר, ההרס, הפגיעה ברכוש ובנפש הם רבים ומקיפים, עשרות אלפי נפגעים במצבים שונים, אלפי פצועים, אלפי הרוגים ואלפי נעדרים הנמצאים בתוך ההריסות.
סנקציות לא יעזרו
זה אינו תרחיש דמיוני אפוקליפטי, זה תרחיש הרבה יותר סביר ממתקפה כימית סורית (טרם נטרול הנשק הכימי שם) ואפילו הרבה יותר סביר ממתקפה גרעינית אירנית. אנו יושבים על הר געש גיאולוגי, השבר הסורי אפריקני, אשר מתפרץ כל כ-100 שנה, וזורע הרס רב, ונראה שב-90 השנים האחרונות הוא היה רגוע יחסית, לא נשיא רוסיה ואפילו לא נשיא ארצות הברית, ודאי לא האיחוד האירופי, יכולים להשפיע עליו. סנקציות לא תועלנה, ואף ביטולן יהיה לשווא - רעידת האדמה בא תבוא.
הפגיעות בנפש ורכוש גדולות מאוד, ואין מושיע
חלק מבתי-החולים קרסו, גם חלק מתחנות המשטרה, בעיות קשות באספקת החשמל והמים, אין תקשורות ואין אינטרנט, רק אחוז קטן מסגל עובדי החירום בכל התחומים מתייצב לעבודה, חלקם מגיעים ברגל עקב העובדה שכבישים רבים נהרסו יסודית.
אין כל יכולת להנחית מטוסים בצפון, וצי המסוקים של צה"ל עסוק בעיקר בשמירה על הביטחון ובמניעת ניצול הזדמנויות על-ידי האויבים שלנו.
זה המצב בשעות הראשונות של תרחיש כזה, תרחיש בו בכל דקה, בכל שעה בכל יום מתים אנשים ברחובות, ו/או מצבם מחמיר, ו/או סבלם קשה מנשוא בהעדר כוח אדם רפואי ראשוני, בהעדר טיפול רפואי ראשוני, ובהעדר ציוד רפואי ראשוני זמין בשכונות.
ולא די מאגר תרופות ושמות של אנשים עם רקע רפואי בבניין העירייה או בסניף מד"א בשולי העיר, ההיערכות הזו חייבת להיות אזורית, שכונתית, על בסיס תרגולות תקופתיות, כך שהעזרה הראשונה תינתן על-ידי אנשים שהוכשרו וצוידו על-ידי המדינה בערכת רפואה המתאימה לתרחיש, ואשר גרים בפועל בשכונה או במרחק הליכה ממנה.
לא ידוע על מתקפת נגד שתמנע רעידת אדמה
ראש את"ל בצה"ל אמר השבוע, כי עיקר ההתמודדות עם קשיי העורף בשעת חירום חייבת להיות התקפית, ולכן על צה"ל ומדינת ישראל להשקיע את מיטב כספה בכל מה שיגרום לאויב להפסיק ולתקוף את העורף, וכל השקעה כזו, תועיל לעורף הרבה יותר מהשקעה במיגונו (זה אינו ציטוט מדויק אלא על-פי רוח הדברים) אבל את מי נתקיף בתרחיש רעידת אדמה? את בורא עולם? איזה סוג של מטוסים ואמל"ח ירחיקו מאתנו את האיום הזה?
לא נוכל להביט במראנו בראי
עם ישראל, הרואה את ערך החיים, החיים בכבוד, הבריאות, כערך חשוב ביותר לא יסלח לעצמו, לא יוכל להביט בראי, כאשר על גבו תלויה האשמה שחיים של אלפי אנשים הופקרו לשווא בשל חוסר ארגון מראש ובשל חוסר מודעות וחוסר התארגנות נכונה בשכונות לתרחישי רעידת אדמה, והמצער מכל הוא שאנו כן מתאמצים, כן מנסים להבין איך זה ייראה ומה תהיינה ההשלכות, ואיך נערכים, אך להערכתי עינינו לא רואות את המציאות, אנו חושבים ומדמיינים תרחישים אופטימיים מדי, מסתכלים על המספרים וטבלאות האקסל ולא בדם הניגר ברחובות, ובזעם חסר התקדים המצטבר בהם באין מושיע.
להערכתי, עצימת העיניים שלנו מהשעות הראשונות של רעש אדמה כבד, מן הסוג הידוע כאן באזור, היא לדעתי גורפת, בכל התחומים, אספקה, ניטור (מניעת ביזה), חיטוי, מקורות מים, רפואה (בשכונות, נפגעי הרעש, נפגעי חרדה וחולים כרוניים) וחייבת שידוד מערכות, והתארגנות עמוקה ויסודית.

תאריך:  17/11/2013   |   עודכן:  17/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה ימותו בהעדר עזרה ראשונה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בדיחה טפשית ומשהו רציני לקינוח
עמוס שנער  |  17/11/13 13:06
2
אותו כנ"ל מלחמה
מתעניין  |  19/11/13 19:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
איציק וולף
גורמים רשמיים בפיליפינים מעריכים כי לפחות עשרת אלפים בני אדם מצאו את מותם בפגיעת הטייפון בסוף השבוע    בין 70 ל-80 אחוז מהבתים בנתיב הפגיעה נהרסו
איציק וולף
במהלך טיול מעד האיש לתהום ונהרג    גופתו חולצה באמצעות מסוק של חיל האוויר והוטסה לבית החולים הדסה עין כרם    תיירת בת 66 מיפן טבעה בים המלח ומתה
עופר וולפסון
הרעש - בעוצמה של 7.3 בסולם ריכטר - פגע בחוף המזרחי של יפן    סוכנויות החרום הכריזו על אזהרת צונאמי, אך לא נשקפת סכנה ממשית לתחנה או לערים מיושבות באזור
אלעזר לוין
הממשלה מעריכה שברעש אדמה יהיו רבבות פצועים, ו-200 אלף איש יישארו ללא קורת גג    השר להגנת העורף מגלה: בשבוע האחרון היו 19 רעידות אדמה, ולא 5    דרושים עשרות מיליארדי שקלים למיגון הבניינים
ראובן לייב
מדינת ישראל אינה ערוכה מבעוד מועד לצונאמי, אם חלילה יבוא, ותמ"א 38 רק מחמירה את המצב הקיים. מרבית האוכלוסיה בארץ עדיין מתגוררת בבתים ישנים, שנבנו ללא כל התחייבות לצפוי, וגם החיזוקים שבוצעו במבנים אינם אלא על כרעי-תרנגולת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il