X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הפחתת הריבית במשק - כלי לא אפקטיבי מוקדם להספיד את אריה דרעי, וכוח צביקה כמשל שטקר, מכירים? כמה הוא עולה לנו? מעלילות הכנופיה בספריית גילה המסתננים וזכויות האזרח ולקינוח: מדוע רבי נחמן מתהפך בקברו?
▪  ▪  ▪
דרעי. מוקדם להספיד [צילום: פלאש 90]

לא אפקטיבי
ההאטה בצמיחה במשק והיחלשות היצוא - כפי שמצביעים הנתונים שהופיעו לאחרונה - למרות המהלכים האחרונים של הורדת הריבית, מוכיחות כי כלי מוניטארי זה הפך בלתי אפקטיבי, ואף גורם לעליית מחירי הדירות.
הפחתת הריבית אולי מביאה, כתגובה ספונטנית של שוק ההון, לעלייה מיידית של שער הדולר, אך מדובר בצעד מלאכותי כשהמגמה הכללית היא של היחלשות הדולר, בגלל היחלשותו בעולם.
לעומת זאת, העלייה בצריכה הפרטית אינה מפתיעה לאור הריבית האפסית בחסכונות הבנק, שאינה מעודדת את הציבור לחיסכון. לכן את הפתרון לעידוד היצוא, כגורם מרכזי בצמיחת המשק, יש למצוא בתחומים אחרים, על-ידי מתן תמריצים ליצוא, עידוד השקעות ועוד, אך לא בתחום המוניטרי. וּבא לכלכלת ישראל גואל.
כוח צביקה
מי אמר שש"ס נכשלה בבחירות בירושלים? תשאלו את צביקה כהן, סגן ראש העירייה החדש, שקיבל תיק מרכזי - תיק החינוך החרדי, שעד כה נוּכס למפלגת יהדות התורה האשכנזית. כן, האיש, ראש עיריית אלעד לשעבר, הוא, איך לא, מינוי של דרעי.
השד העדתי בבקבוק? לפחות לא בעיריית ירושלים, בפרט, ולא ברשויות המקומיות בכלל, שבהן ש"ס התחזקה במועצה, ואף ראשי עיריית רחובות ובית שמש הם חברי ש"ס.
אז אל תמהרו להספיד את דרעי, והניצחון ברבנות הראשית ובבחירות המוניציפליות יוכיח. ובבירה? אם לא במשה ליאון, שהיה במרחק נגיעה מברקת, בכוח צביקה ינוּחם יושב-ראש ש"ס.
גרעון לחוד
גרעון לחוד ותקציבי פרסום לחוד. כך לפחות נראה בחגיגות הפרסום של חברת החשמל וקופות החולים, אשר כפי שפורסם נתונות בגרעון תקציבי של 3 מיליארד שקל.
אז ככה: מאז שנולד התינוק שטקר להוריו המאושרים, שֶקע ותֶקע, מבית היוצר של חברת החשמל (אלא מה), התינוק לא מפסיק לצרוח. מעל כל במה פרסומית ותקשורתית אפשרית, מפמפמים לנו בלי הרף על החברה הדואגת לבריאות הציבור ולמניעת זיהום האוויר בזכות השימוש בגז טבעי.
יופי, כבר שמענו, ידענו והשתעשענו. אולם השאלה היא, איך זה שחברה גרעונית, שהעלתה את תעריפי החשמל לצרכנים בשנה האחרונה בקצב מסחרר, יש לה תקציבי שמנים לפרסום ויחסי ציבור. לא אתפלא אם בקרוב החברה תעלה שוב את תעריפיה בתירוצים שונים, כדי לכסות תקציב זה (ואולי גם את הפיצויים לקב"נית שלא התקבלה לעבודה). אם החברה רוצה לשפר את תדמיתה, עליה להצדיק אותה - להפסיק את חגיגות השכר, הפנסיה המעוּותת וחשמל חינם, על חשבון הצרכנים, כמובן, להבריא ולייעל את עצמה. לא בשעשועים יקרים הם יקנו את אהדת הציבור.
הבראה היא המפתח לשיקום פיננסי של חברת החשמל וקופות החולים. ובא לכיסנו גואל.
די לאלימות
למרבה הצער האלימות משתוללת בבתי ישראל, בבתי הספר, בלשכות הרווחה ובבתי החולים. תלמידים שמכים מורים, מטופלים, או משפחותיהם, שמכים רופאים ועובדות סוציאליות, הפכו כבר לחזון נפרץ. ועתה, קַבלו את השידרוג הבא - הכאת ספרנית.
נכון, לא שמעתם על כך בחדשות, אולם עובדה היא שלאחרונה כנופיית נערים ונערות בשכונת גילה בירושלים היכו ספרנית בספרייה האזורית, פתחו את ראשה וגרמו לה חבלות קשות בגוף. מדובר בספרנית בכירה, מוערכת, אנושית, השומרת על אינטראקציה טובה עם הקוראים במסגרת תפקידה.
בדומה לשד העדתי המיתולוגי, שכבר מזמן יצא מן הבקבוק, כך הדיבורים על הגֶנים המרוקאיים האלימים, המופנים במיוחד כלפי עולים מחֶבר העמים, כמו במקרה שלנו, כבר אינם רלוונטיים בשנות האלפיים. מדובר בכנופייה אלימה, בלתי מחונכת, והשאלה היא מדוע חבריה אינם נמצאים מאחורי סורג ובריח, או במוסד סגור, והם מסתובבים כאזרחים חופשיים לכל דבר. היכן המשטרה ולשכות הרווחה? והאם לא הגיעה השעה להעניש את הוריהם בקנס כספי, כי כנראה רק שזה עובר דרך הכיס יידעו ההורים לשמור על ילדיהם מפני ביצוע מעשי אלימות? ועוד, מדוע אין שומר בספרייה, כדי להבטיח את שלום הספרנים, במיוחד שגילה כידוע היא שכונת תפר? מדוע היא מופלית בנושא משכונת ארמון הנציב, שהספרייה בה מאובטחת? די לאלימות!
רק בישראל
התנועה לזכויות האזרח מציגה, בצדק, את הפן האנושי של ילדי העובדים הזרים, שחלקם חיים בתנאים בלתי סבירים. אולם יש לזכור שמדובר בשוהים בלתי חוקיים, כשרובם אינם פליטים, אלא באו לעבוד פה. אין ספק ששום מדינה אחרת לא הייתה נותנת להם, מתוך התחשבות הומניטרית, סיוע כלכלי ומקצועי כמו בישראל, אלא הייתה מגרשת אותם למולדתם. העובדים הזרים בהחלט מנצלים את אפשרויות התעסוקה וההטבות שהם מקבלים כאן, כדי להסתנן לישראל.
לכן הפתרון הוא החזרת המסתננים בהדרגה הבייתה, תוך ציודם בכסף ובליווי, מדיניות הנקוטה בידי הממשלה לאחרונה ואשר צימצמה במידה ניכרת את מספר המסתננים בארץ.
מתהפך בקברו
ראש הכת הסדיסטית בירושלים מציג את עצמו כתלמידו המובהק והנאמן של רבי נחמן מברסלב (ושל ממשיכו הרב אודסר). אולם דומני שרבי נחמן מתהפך בקברו, לנוכח הפיכת תורתו, המבוססת על אהבת אדם וישראל, וראיית מעלתו הגבוהה של כל יהודי כבן מלך, לסוג של צינוק וכת אכזרית. על-פי תפיסתו יש מקום לביטוי רגשי ועצמאות מחשבתית לכל אחד, וגם הנפילה בעבודת ה' אינה חיסרון, אלא משמשת מנוף לצמיחה אישית. וכך הוא מעודד חשיבה חיובית, גיבוש זהות עצמית והעצמת האישיות.
למותר לציין שכל דמיון בין תורת הרב לדרכי הכת הוא לא רק מקרי בהחלט, אלא היפוכו הגמור. אם רבי נחמן מייצג את הטוב שבאדם, ראש הכת הוא נציגו של השטן עלי אדמות המשקף את הבנאליות של הרוע, ומבייש את רבו הצדיק שבשמו הוא פועל כביכול. יחי ההבדל!

תאריך:  21/11/2013   |   עודכן:  21/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
חשבנו שהחודשים שחלפו ייטיבו עם שר האוצר האינטליגנטי מאוד אך ממועט השכלה פורמאלית, להבין כמה דברים בסיסיים בכלכלה. מסתבר שדיננו להתאכזב
ליאור רזניק
האשמה אינה נופלת על הנערות המעורבות בפרשת הזמר אייל גולן. הנערות הן הקורבן במלוא מובן המילה. הן קורבן של חברה חסרת חינוך וערכים, חברה שמכורה לריאליטי ולתכנים זולים ביותר!
מרק בריל
פרקליט מדינה מטעם?! להיכן הגענו?    מינוי מופרך לפרקליט המדינה
אריאל י. לוין
רגע לפני שהמערב מתקפל בפני אירן, הנה כמה עובדות שמהן יעדיפו אובמה וקמרון להתעלם: מה אומר עלי חמינאי, כיצד מסבירה אירן את תוכנית הגרעין שלה ומה עשה משטרו של רוחאני במאה הימים הראשונים שלו
דרור אידר
לישראל יש אינטרס עליון להכניס את הקהילה העסקית היהודית ברוסיה להשקיע בישראל. אם נקל עליהם, יבואו בעקבותיהם גם אנשי עסקים לא יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il