X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המדינה לא השכילה לתגמל אותו בחייו. אריק איינשטיין ז"ל [צילום: פלאש 90]
נדם קול ישראל היפה
עם לכתו של גדול זמרי המדינה, הותיר אחריו אריק איינשטיין אסופה נכבדה של שירים למורשת. אם יש מי שהיה ראוי לפרס ישראל - הרי זהו קודם כל אריק, ואם לא בחייו - לפחות במותו

לא היה עוד זמר ויוצר נערץ במדינה, שהפך כמותו לאליל אמיתי. הכריזמה שלו קרנה למרחק, ויחד עימה צניעותו הרבה. בתור שכזה אין שני לו בארץ וככל הנראה גם לא יהיה.
יותר מכל מישהו אחר מסמל אריק איינשטיין את ארץ ישראל היפה - זו שהולכת ונעלמת מנגד עינינו. בהבדל מזמר אפוף-חשדות, הכובש מדי יום כותרות בעיתון - הלך שמו לפניו כל העת כמי שהוא צח ודגול מרבבה.
חרף היותו זמר ויוצר בחסד עליון, חקיין מעולה וקומיקאי מרשים - מעולם לא עלה לו השתן לראש. מן התהילה הוא ברח כמו מאש והכסף כלל לא דיבר לליבו. אורחות-חייו הצנועים היו לדוגמה, ואף שיכול היה להרשות לעצמו חיים טובים בהרבה משחי - הוא בחר להתגורר עד סוף-ימיו בדירה תל אביבית פשוטה, בסלידה תהומית מכל "שואו-אופ" ו"הו-הא".
הפרס שהוחמץ
את אריק, יפה הבלורית והתואר דאז, זכיתי להכיר בראשית צעדיו, באמצעות חברי הטוב ובן-כיתתי, זמר המדינה יהורם גאון. השניים הפצירו בי, על סף הגיוס לצבא, להצטרף אליהם ללהקת הנח"ל המיתולוגית, לאחר שהבחינו בכישורי המשחק, שבהם ניחנתי לדבריהם. אלא שמה לעשות, ותעתועי הגורל הובילו אותי לדרך שונה בתכלית.
כך או אחרת ברור למדי שאף שקולו נדם לעולם - הוא הותיר אחריו אסופה נכבדה של שירים כמורשת, ומי שכמוני גדל על שיריו - ימשיך להתענג עליהם גם להבא.
יחד עם זאת אסור להכחיד שאל מול גלי ההערצה הרבים לזכרו - חטאה כלפיו המדינה בגדול. למרבה הצער היא לא השכילה לתגמל אותו על פועלו רב-הממדים. זה בדיוק המקום להזכיר שאם יש מי שהיה ראוי לפרס-ישראל - הרי זהו קודם כל אריק - אם לא בחייו - לפחות במותו, כי מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

תאריך:  28/11/2013   |   עודכן:  28/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
עו"ד חיים שטנגר
אריק איינשטיין נצרב בזיכרון הקולקטיבי ובזיכרון האישי כפי שנצרב ואין צורך לשנות זיכרון זה, בכל הכבוד הראוי, בדרך מלאכותית על-ידי הענקת פרס ישראל בדיעבד ולאחר מות
פסח רויטמן
כאחד שקרא עשרות ואולי מאות ממאמריו, אני מוכן להעיד כי למרות הרושם שהוא איש שמאל קיצוני, בניגוד לאנשי שמאל קיצוני אחרים אבנרי הוא פטריוט ישראלי אמיתי
עידן יוסף
פרופ' חוה טורניאנסקי, שנשאה דברים בשם מקבלי הפרס, אומרת כי הגשמתו של תיקון עוצמתנו הרוחנית תובע את הרמת קרנם של מדעי הרוח והחברה
עידן יוסף
שר החינוך במעמד פרס ישראל: "פחות מטרידה אותי עקירה מן הארץ של איל הון כזה או אחר כמו שמטרידה אותי בריחת מוחות, צמצום האפשרות לפיתוח וטיפוח המחקר, שחיקה במעמד הציבורי של מעצבי הרוח והמדע בישראל"
שי פירון
נאום שר החינוך בטקס הענקת פרסי ישראל בבנייני האומה בירושלים [ו' באייר תשע"ג, 16.04.2013]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il