X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על בית שמש כמודל המדינה: אכיפת חוק, אמינות הפרקליטות, ולטובת מי עובד לוח הזמנים
▪  ▪  ▪
מחאה מול ישיבת מועצת עיריית בית שמש [צילום: פלאש 90]

סקירה היסטורית

תושב בית"ר עלית, עקיבא היימן וינשטיין, הלך בבחירות הקודמות לכנסת לקלפי עם תעודת זהות של אדם אחר כדי להצביע פעמיים. הוא הועמד לדין על זיוף בחירות וקיבל 3,000 ש"ח קנס. זה הכל.
שמריה יוסף פינקל, בנו של ראש ישיבת מיר בירושלים, נתפס על זיוף בחירות ונדון לחמישה חודשי מאסר. מיד נרתמו לטובתו אישי ציבור חרדים (ביניהם ח"כ משה גפני), וכעבור חודש וחצי חתמו שר המשפטים בזמנו, מאיר שטרית, ונשיא המדינה, משה קצב, על חנינה לצעיר היקר הזה וביטלו את מאסרו. לא נמסר כל נימוק רשמי לחנינה, מה שלפחות חסך מאיתנו לשמוע את כזבי מאיר שטרית ממרכז הליכוד המושחת, או שקרים יצירתיים מחדר המיטות (או השולחן) העסוק של קצב.
זה לא מקרה יחיד. אין כמעט בחירות לכנסת שלא נתפסים בהם בירושלים ובבני ברק זייפני בחירות, אבל רק לעיתים רחוקות ונדירות הם מועמדים לדין, וגם אז עונשם הוא כמה שקלים קנס סימלי או נזיפה על תנאי .
אז עכשיו מישהו מתפלא שזו הפכה לתופעה מאורגנת, מתוכננת ומסודרת?

פרקליטת המחוז הצהירה

"ממצאי החקירה עולה תמונה חמורה של פעילות עבריינית, שיטתית, מכוונת, מאורגנת וממוסדת, בה השתתפו עשרות רבות של אנשים והושקעו משאבים כלכליים רבים, בכוונת תחילה לשנות את תוצאות הבחירות" , כתבה פרקליטת מחוז ירושלים לביהמ"ש בנימוקי בקשתה לבטל את תוצאות הבחירות בבית שמש.
מילים כדורבנות. רק שלפרקליטות יש היסטוריה ארוכה של אמירות חסרות כיסוי, של הצהרות ללא בסיס ושל ניפוחי אויר חם (כלשון בית המשפט על הפרקליטות, בפסק דינו בפרשת רפול).
אם זה נכון, גבירתי פרקליטת מחוז ירושלים, אז למה לא הוגשו עשרות כתבי אישום נגד הזייפנים?
לפי הודעת הפרקליטות יש כבר מימצאי חקירה. הבחירות נסתיימו וכל מי שהיה צריך להחקר כבר נחקר. החוק מטיל עונשי מאסר משנתיים ועד 7 שנים, על המעורבים בזיופי בחירות והמצביעים בתעודות של אחרים. זה בנוסף לעונשים הקבועים בחוק על זיוף תעודות רשמיות, התחזות, קשירת קשר למירמה והונאה ועוד. כשהפרקליטות רוצה, היא יכולה (תשאלו את חיים רמון שבסה"כ נתן נשיקה) . אז אם יש מסקנות שהבחירות זויפו, הדבר הראשון שמתבקש לעשותו, בנוסף לביטול התוצאות, זה הגשת כתב אישום נגד כל המעורבים, ומייד, עם דרישה לשולחם לכלא למלוא תקופת המאסר שנקבעה בחוק למעשיהם.
ובלי זה לא נאמין לך, גבירתי פרקליטת המחוז. קשה ואי-אפשר שלא להזכר בדברי קצין המבצעים של משטרת ירושלים, שדיבר בזמנו על התפרעויות החרדים, הצתת מכוניות ושריפת תחנות האוטובוס וסיפר כי "גם כשאנו תופסים עוצרים מישהו שזרק אבנים או הצית תחנה, אז עד שהניידת מביאה אותו לתא המעצר במגרש הרוסים, איזה ח"כ חרדי כבר צלצל למפכ"ל או לשר המשטרה ומפקד המשמרת מקבל פתאום טלפון עם הנחיה מלשכת השר לשחרר מייד את העצור. ככה זה עובד. אז אני מבין למה השוטרים והקצינים שלי אפילו כבר לא טורחים לעצור חרדים".
ולכן גבירתי הפרקליטה: אם יש עשרות מעורבים, כהודעתך בשם הפרקליטות, אנו מצפים לראות מחר בבקר עשרות כתבי אישום.
נאמין לכם רק כשתעשו זאת. ואם לא תעשו, נדע ששוב ניפחתם אויר חם, ששוב הצהרתם הצהרות בלי שום תשתית עובדתית, או ששוב קיבלתם טלפון מאיזה ח"כ חרדי ונבהלתם. כי את ח"כ גפני שנרתם ללא בושה להגן על זייפני הבחירות של בית שמש אנו כבר שומעים בגלוי ברדיו.
ותחליטו הפעם אם אתם פרקליטות שראויה לשמה, או שאתם פשוט ממשיכי הדרך של מערכת אכיפת החוק העלובה של השנים האחרונות, זו שתרומתה לאובדן אמון הציבור בשלטון חוק עולה אולי על אחריותן של משפחות הפשע לכך. משפחות הפשע, לפחות, לא מקשקשות שטויות, וכשהן מצהירות משהו, יש לזה כיסוי והן אפילו משתדלות לקיימו.

אשמת שווא

גם בתוך המהומה הפוליטית אסור לטעון טענות שווא. החילונים בבית שמש מאשימים את החרדים על שבקלפיות אצלם הצביעו גם המתים בעד המועמד החרדי. יש בהאשמה הזו משהו לא הוגן ולא הגון:
מדובר ביהודים כשרים שגרים מזה דורות בשכונות החרדיות במפלס הקרקע ושבאו לקלפי כמו כל תושבי השכונה. זה שהחרדים מנועים מלהודות בפומבי שהם בנו בבית שמש את בתיהם על מערות קבורה יהודיות שגם שוכניהן באו לקלפי, זו עדיין לא סיבה להאשים אותם בזיוף. הם לא זייפו כלום, וברור שכל מי שגרים בשכונות חרדיות מצביעים תמיד בעד רשימות חרדיות. אז אין לחילונים מה לקטר. למה, וכי במאה שערים מישהו המתים הצביע אי פעם מרצ?

ממד הזמן

היועץ המשפטי לממשלה מבקש מבית המשפט לבטל את תוצאות הבחירות בבית שמש ולקיים בחירות חוזרות. הצעד נכון. אם הבחירות זויפו יש לבטלן ולחזור ולקיים בחירות הוגנות. הבעיה היא ציר הזמן.
אם יוחלט על בחירות חוזרות והן תתקיימנה מיד, יש לציבור החילוני סיכוי להוכיח, בבחירות החוזרות, את טענתו שהוא הרוב. אבל אם זה יתנהל בקצב הרגיל של משפטים בישראל, והבחירות תתקיימנה רק בעוד חצי שנה ויותר, הכל ממילא אבוד:
בעוד חצי שנה יהיה כבר ספר בוחרים חדש. הוא יצרף לרשימת הבוחרים את כל מי שיגיעו לגיל ההצבעה. מאחר שהיחס בריבוי בין חרדים לחילונים בבית שמש הוא שלושה לאחד, אז על כל צעיר חילוני שיצטרף לבוחרים יתווספו ממול שלושה צעירים חרדים.
מאידך-גיסא ימחקו מפנקס הבוחרים את כל מי שתגיע שעתם. אבל שעה שאת החילונים, שיודעים שזהו זה ושאין דרך חזרה, לוקחים לבית הקברות, הרי שאת החרדים שיודעים שיש תקומה לעצמותיהם, מביאים לבית העלמין המוכר גם בשמו בית החיים. לכן מצביעים חרדים, הצפויים לתחיית המתים, לעולם אינם נמחקים במטות הבחירות שלהם רק מטעמי פטירה זמנית. עכשו תעשו חשבון מה תהיינה תוצאות הבחירות בבית שמש בעוד שנה.
או בקרוב אצלכם.

תאריך:  28/11/2013   |   עודכן:  28/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כיני-ערווה פרקליטותיים
עידןסובול   |  29/11/13 11:25
2
ואף-על-פי-כן
הנ"ל  |  29/11/13 11:34
 
- "ככה צריכים להיגמר דברים"
הנ"ל  |  29/11/13 13:33
3
חיים רמון לא סה"כ נתן נשיקה.
אהוד פרלסמן  |  29/11/13 12:38
 
- לאהוד, אתה בטוח שזה מה שהיה? ל"ת
נחום שחף  |  30/11/13 00:53
 
- בהחלט. ולהלן ההסבר מדוע.
אהוד פרלסמן  |  30/11/13 09:29
4
על פריצי להתעדכן
משה, עורך-דין  |  30/11/13 15:24
 
- שטרית היה שר משפטים
מטעם הליכוד  |  30/11/13 18:31
 
- שיטרית התמרק מהעוון
אורי פ  |  1/12/13 16:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
איתמר לוין
בהליך נדיר מבקש היועץ המשפטי לממשלה מבית המשפט לפסול את נצחונו של המועמד החרדי    טוען: המשטרה גילתה ראיות לזיופים מתוכננים ורחבי ממדים שביצעו סיעות חרדיות
איתמר לוין
העבריין ושניים מאנשיו יואשמו בקשירת קשר לביצוע פשע, איומים והפרעה לבחירות בנתיבות    כתב האישום יוגש בשבוע הבא והמדינה תבקש לעוצרם עד תום ההליכים
איתמר לוין
המשרד מציע לקבוע יום שבתון במטרה להעלות את שיעור ההצבעה וכדי לתת מענה לבעיות הנוצרות בשל מיקום הקלפיות בבתי הספר    אינו מציין מה תהיה משמעות ההצעה על הפעילות במשק
אפרים הלפרין
הבוחר בהרצליה אמר את דברו. המנצח, משה פדלון, ניצח בזכות עצמו ולא עקב המחדלים הזועקים לשמיים של יריבו. עם זאת, כדאי לכולנו ללמוד כמה פרקים בניהול מסע בחירות שלילי ודוחה, על-מנת לפחות להימנע מכאלה אסונות להבא. והאסון הוא לכולם - למנהל המסע, לתומכיו, לנפגעים הישירים מהמסע ולציבור כולו
אליהו קאופמן
מי שיקבע אם היו זיופים או לא ומה יהיה גורל הבחירות בבית שמש, הם המשטרה ו/או בית המשפט ולא קומץ מסיתים ומסיתות מקצועיים ואנטי-חרדיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il