X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פגיעה בכבוד האישה שימש עילה למרד החשמונאים ומוסר ההשכל שאפשר ללמוד כאן חשוב: אין לפגוע בכבוד בנות ישראל
▪  ▪  ▪
מעשה שמביא המדרש [צילום: פלאש 90]

אחד הלקחים שיש ללמוד מאירועי חג החנוכה, הוא שחייב אדם לכבד את אשתו יותר מגופו ובוודאי שחלילה וחס לפגוע או לנצל בת ישראל בשום צורה ואופן, עם או בלי הסכמתה, כך דברי הרב אפרים זלמנוביץ, רבה הראשי של מזכרת בתיה.
מרד החשמונאים פרץ אחרי שהיוונים התעללו בבנותיהם ובנשותיהם. חוק חקקו היוונים; כל בת ישראל שהתארסה תיבעל לטפסר תחילה. המדרש מביא מעשה נורא (אוצר המדרשים חנוכה עמ' 190);
חנה בת מתתיהו החשמונאי כהן גדול התארסה לבן חשמונאי ושמו אלעזר. כיון שהגיע יום שמחתה הושיבוה באפריון. התקבצו ובאו כל גדולי ישראל לשמוח עם מתתיהו ובן חשמונאי שלא היו באותו הדור גדולים מהם. בשעת הסעודה ניצבה חנה בת מתתיהו מעל האפיריון, ספקה כפיה זו בזו, קרעה פורפירון שלה, והפגינה לפני כל ישראל כשהיא מגולה. כעסו עליה אחיה וביקשו להרגה.
אמרה להם: אחיי ודודי, ומה אם בשביל שעמדתי לפני הצדיקים ערומה בלי שום עבירה, הרי אתם כובשים פניכם בקרקע מפני המעשה המביש שעשיתי אבל מילאתם פיכם מים כשמסרתם אותי לערל להתעלל בי. הלא אתם יודעים מה אחי דינה עשו; כשנודע להם שנאנסה בידי חמור בן שכם. הלכו בערמה אל העיר שכם ושכנעום לימול כל זכר, כדי שדינה תוכל להינשא לחמור. וביום השלישי בהיותם כואבים נטלו שמעון ולוי איש חרבו והרגו כל זכר בעיר שכם.
יעקוב בא אל בניו שמעון ולוי בטענות קשות; זו איננה דרכה של תורה. התריסו בניו כלפיו ואמרו: הכזונה יעשה את אחותנו. שמעון ולוי קינאו לאחותם ומסרו נפשם על ייחוד שמו יתברך, ועזרם ה' ולא הכלימם. כן יאבדו כל אויבך ישראל.
המשיכה חנה ואמרה: ואתם חמשה אחים; יהודה ויוחנן ויונתן ושמעון ואלעזר ופרחי כהונה יותר ממאתיים בחור. ביטחו בה' וצאו למלחמה על היוונים כי אין מעצור לה' להושיע. ופתחה פיה בבכיה והתפללה לה' יתברך: אם אינך חס עלינו, חוס על על שמך הגדול, שנקרא עלינו ונקום היום את נקמתינו.
הלכו החשמונאים אל המלך ואמרו לו: אחותנו, בת הכהן הגדול, ואי-אפשר לה להימסר ללון אצל ההגמון אלא למלך לבדו. הכינה לו משתה גבינות ויין (לכן נוהגים לאכול בחנוכה מאכלי גבינה) עד שנרדם. ונכנסו אחיה והרגו את ניקנור משנה לאנטיוכוס והשמידו את כל חיל המצב.
הנה למדים אנו גם מאירועי חג החנוכה, שאי-אפשר בשום מצב, להשלים עם התעללות כלשהי בבת ישראל. החברה הישראלית חייבת לצאת למלחמת חרמה במתירנות המאפשרת פגיעה בכבודן של בנות ישראל ובקדושתן.

תאריך:  01/12/2013   |   עודכן:  01/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרד החשמונאים וכבוד האישה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סיפורי מעשיות לילדים מפגרים
חייםק'ה  |  1/12/13 17:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
משה חסדאי
רחבעם הגדיר את מרד המכבים כמרד דתי לאומי, מרד של מעטים מול רבים, מלחמת שחרור של עם כבוש הלוחם לחירותו ומנצח על-אף נחיתותו הצבאית, אבל עם איתן ברוחו ונכון להקריב
נסים ישעיהו
בכל פעם שמנהלים שיחות עם אויבינו, מתרבות הפגיעות ביהודים. השלטונות מטפלים בבעיה באופן נקודתי ומקפידים לטעון שלא מדובר בתופעה. הם גם מעלימים מאתנו את העובדות, עד אשר נפצעת תינוקת ופתאום כולם יודעים שערבים זורקים אבנים על יהודים
מערכת שלום טורונטו
ראש ממשלת קנדה מפרסם את ברכתו המסורתית לרגל חג החנוכה ומציין כי החג מהווה אבן היסוד לישראל המודרנית והדמוקרטית
לאה טרן
תופעות טבע הן דבר הכרחי, נס הוא לא הכרחי    כל דבר בעולם אינו הכרחי, אפילו אנחנו בלתי הכרחיים    זוהי בעצם הגדרתו של נס, הוא לא הכרחי
הרב אחיה שלמה אמיתי
אנו משתמשים במילים יווניות, חיים בדמוקרטיה שמקורה ביוון, עוסקים בפעילות גופנית שגם היוונים טיפחו. אין זה אומר שניצחנו או שהפסדנו; זה אומר שהיהדות יודעת להבדיל בין הכלי לבין התוכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il