X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו פועל נגד אובמה והעולם המערבי אבל עם מסיכה ישראלית ויהודית במדיניות חסרת אחריות
▪  ▪  ▪
מתעקש. נתניהו [צילום: פלאש 90]

התעקשותו של נתניהו, להוציא החוצה את מלחמתו נגד ההסכם בין המעצמות לאירן, איננה עוד בגדר חוצפה אלא יותר מכך. זוהי התגרות ברורה והצגת קו אנטי שלום ואנטי הידברות שאיננו מייצג רק את נתניהו אישית אלא מכניס את כל תושבי מדינת ישראל - ואולי גם את יהודי העולם לתוכו. חוץ מארס והרס אין לקו הזה תכלית. נתניהו נובח ושיירת המעצמות ממשיכה בלעדיו לחתימת ההסכם. כל מה שיכול היה להיעשות בשקט נעשה ברעש ובצלצולים שבהחלט אפשר לכנותם "סרק, סרק, סרק".
מנגד תדמיתם של הישראלים, ואף של יהודי העולם, שוב מקבלת תמונה ופרצוף של סרבנים, מחרחרי ריב ומדון וכך הופכים יהודים בעולם (ועוד עם חזות יהודית...) למטרה ומוצאים את עצמם בסכנה פיזית ממש. אבל נתניהו ממשיך הלאה מבלי להניד עפעף.
בשנת 1991 עמד בראש ממשלת ישראל אדם ימני יותר מנתניהו, תקיף יותר מנתניהו ושסימל הרבה יותר את שורשיותו הישראלית ומסירותו לעם היהודי יותר מנתניהו. יצחק שמיר היה שמו. הוא לא זז מעמדתו הניצית כהוא זה ועקשנותו לא הותירה סיכוי לוויתור כהוא זה, שלא לדבר על אי שינוי השקפותיו הרעיוניות עד יום מותו ממש. אבל כאשר העולם – ובראשו מעצמת העל ששמה ארה"ב, הסבירו לו כי כדי לרסן את עירק הוא צריך לזוז הצידה כדי שהקואליציה האנטי עיקרית תהיה מקסימאלית, הוא הבין זאת היטב וזז הצידה גם במחיר ל"ט הסקאדים שנורו על ישראל עם אפס נפגעים.
הוא עשה זאת מתוך ראיה ואחריות יהודית וישראלית נטו. נתניהו היה צריך לנהוג כמותו – כשמיר, ועוד כאשר בראש אירן עומד נשיא כרוחני המתון ולא סדאם חוסיין ההיסטורי. אינני רוצה להישמע שבלוני אבל יותר ויותר מפעמת בי התחושה שהקרב שמנהל נתניהו נגד אובמה וגרוריו בעולם, איננו קרב ישראלי או יהודי אלא קרב אמריקני פנימי, בין הרפובליקנים שבאופוזיציה לשליט הדמוקרטי. שמיר היה ישראלי בכל רמ"ח אבריו אבל נתניהו הוא אמריקני שמיצג את הצד הרפובליקני נגד הדמוקרטים, שעוד "העזו" להכתיר נשיא שחור. כל המאבק האמריקני הזה הוא על גב ישראל והיהודים.
להבדיל מטרוצקי ובוכרין – שכיהודים פעלו מתוך מניעים זרים ליהדות במלחמתם בבולשביקים הנוכרים, כך פועל נתניהו נגד אובמה והעולם המערבי אבל עם מסיכה ישראלית ויהודית. נתניהו "הוקפץ" בגיל "ינוקא" לתפקיד היוקרתי של נציג ישראל באו"ם, כשבעצם לא חי ממש בארץ ואילו בליכוד הפעלתני של אז לא ערערו על כך, לתדהמת כולם. נתניהו שימש בתפקידים פנים ביטחונים בארה"ב עם שם אמריקני מושאל ונתניהו הפך לאסטרטג הישראלי בטלוויזיה האמריקנית עוד בגיל 28 וללא ניסיון פוליטי ישראלי. ונתניהו זה לא היסס באחרונה לתמוך במועמד הרפובליקני נגד המועמד הדמוקרטי (אובמה), פעולה ששום ראש ממשלה ישראלי לא העיז לעשות.
האנטישמיות ושנאת היהודים מתגבשים לאיטם משום המדיניות חסרת האחריות הזו, אבל לנתניהו זה לא תמיד איכפת משום שאם זה יביא ל"עלייה" הרי מה טוב לו ולחבריו בליכוד, בממשלה ואולי גם באופוזיציה הציונית, עד מר"צ וכולל.
אבל השאלה שלי איננה רק לגבי נתניהו, שאת פתרונה אני חושב שאני יודע. השאלה שלי היא, לאן נעלמה האופוזיציה הישראלית מחוץ - כמפלגת העבודה, מר"צ ואפילו "שלום עכשיו" וחד"ש, ולאן נעלמה האופוזיציה מבית, של "מפלגת השלום", ששמה ה"תנועה"? שמאל אמיתי בעולם היה יוצא מזמן להפגנות נגד ראש ממשלה עקשן המורד בכל העולם, ומתחיל להזכיר במרי זה מנהיגים עולמיים אחרים שלא היססו לסכן את עמם במרי נגד כל העולם וכשהאופוזיציה במשטרם הייתה מחוץ לחוק.
כבר טענתי בעבר שכאשר מעצמה מוסלמית עומדת מול ישראל הרי שגם השמאל האנטי דתי הופך לפטריוט ימני. אבל העומק הרעיוני מוכיח שבישראל אין בכלל שמאל אנטי גרעיני ואנטי אימפריאליסטי, שחפץ באמת בשלו, כבשאר מדינות העולם, אלא מדובר בימין ציוני מתון שסדר עדיפויותיו לשלום אינם על-פי יסודות פיקוח הנפש אלא על-פי האינטרסים הגלובליים של התרבות אותה הביא והשליט על המזה"ת. את ה"שמאל" הישראלי לא מעניינת המלחמה למען השלום אלא מעניינת המלחמה למען המשך ה"פטריוטיזם" התרבותי שלו, ובעיקר המלחמה בדת באשר היא. אני מניח שגם בעניין החתירה ל"שלום" עם הפלשתינים הקו הקולוניאלי – תרבותי הזה הוא העיקר במגמת המרכז והשמאל, והמבין יבין דבר מתוך דבר.
ולעמיתי החרדים אני רק מזכיר ש"מרידה באומות העולם", ועוד בגדולה שבמעצמות תבל זו אחת מהעבירות הקשות והמסוכנות ביותר, ובמיוחד בגדר פיקוח הנפש והעמידה "על דם רעך". אבל במצבן העלוב – רעיונית, של "יהדות התורה" וש"ס, הרי שבאמת חבל לי לדרוש מהן יותר מדי...

תאריך:  02/12/2013   |   עודכן:  22/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זו לא חוצפה - זו סכנה
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
עד מתי נסמוך על אומות העולם ונ
קורןנאוה טבריה  |  2/12/13 14:57
 
- עד מתי...
אליהו קאופמן  |  3/12/13 10:01
2
הוא המציא את האנטישמיות
נתניהו  |  2/12/13 15:59
 
- אשור שבט אפי
אליהו קאופמן  |  2/12/13 18:44
3
כנראה שאתה לא באמת מאמין
שוחר-שלום  |  2/12/13 23:17
 
- הגנת הקב"ה
אליהו קאופמן  |  3/12/13 09:43
4
רשימה מומלצת לכל קורא
עובר אורח  |  3/12/13 16:42
 
- מה שאני מבינה מהמאמר זה שקאופמ
איריס כהן  |  4/12/13 01:06
 
- אשרייך...
גבריאל  |  5/12/13 10:48
 
- תגובה
אליהו קאופמן  |  5/12/13 11:05
 
- גבריאל לא חושבת כמוך
איריס כהן  |  5/12/13 13:35
 
- מה כן לעשות
אליהו קאופמן  |  5/12/13 16:06
 
- קאופמן ממש מגוחך אם אתה משווה
איריס כהן  |  5/12/13 22:18
5
עד מתי הדבר הזה יכתוב כאן?
עופ ר  |  5/12/13 10:33
 
- מר עופר קצת דרך ארץ לא תזיק לך
פרקי אבות  |  7/12/13 21:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
ראש הממשלה ממשיך למתוח ביקורת פומבית על הממשל האמריקני    בנאום בבית הכנסת הגדול של רומא עקץ את קודמו בתפקיד ואמר שלא ישתוק אל מול סכנה לאינטרסים חיוניים לביטחונה של ישראל
עידן יוסף
ראש הממשלה לשעבר תוקף את ראש הממשלה הנוכחי ומעריך כי ישראל לא תתקוף באירן    נתניהו: "לא אשתוק"    הנגבי: "סקירת אולמרט - שטחית"
ירון זכאי
נשאלת השאלה מה ניתן לאירן תמורת הבטחתה שלא לתקוף את אמריקה בטילים שהיא מפתחת ובראשי הנפץ הגרעיניים שתשלים פיתוחם ללא הפרעה כיוון שאין עליהם כלל דיון
מרדכי קידר
הצעירים והצעירות באירן - החילונים לחלוטין, השואפים לחירות אך חיים בדיכוי, המשכילים אך מובטלים, הסובלים מהשחיתות הנוראה שבה טובל השלטון בארצם - קיוו כי הסנקציות הכלכליות על המשטר החשוך יחנקו את גרונו ויביאו אותו אל קיצו
דורון בקל-איילון
דבר אחד שהלימוד מההיסטוריה ודאי מספק לנו הוא כוחו של התקדים. מרגע שאירוע מסוים מתקיים, הוא נכנס לטווח האפשרויות הפוטנציאליות של הפעילות החברתית האנושית, ודווקא העובדה שאין שני מקרים היסטוריים זהים מסייעת להבין את גודל הסכנה שבכוח גרעיני בידי אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il