X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
זו בערך דרכם של משרדים ביורוקרטים. לעבוד בלי ראש. לא לשלוח מכתב רגיל שמסביר, אלא להוציא את העבודה הזו למשרדים פרטיים שגובים עמלות מכל אחד שהם מצליחים, כדי לנער ממנו את הכסף
▪  ▪  ▪
שיטת "מצליח". הוצאה לפועל [צילום: איתמר לוין]

לא מזמן נשלח אליי מכתב הוצאה לפועל. אל תדאגו. לא מדובר במשהו שאני עשיתי. מסתבר שהדיירים הקודמים, שגרו פעם בדירה שאני שוכר, לא שילמו איזו תקופה את חשבון הכבלים שלהם, ומסרו כנראה את כתובת המגורים הישנה שלהם.
הדואר האדום, באוטו האדום, הדואר ממהר, והביא לי מכתב לא נעים, מכתב עם בול. המכתב הביא בפניי פסק דין לטובת חברת הכבלים, ולמעשה מחייב את אותם דיירים שגרו בכתובת שלי פעם- לפני יותר משלוש שנים (כן, גם אני חשבתי שתכף ירדו מחירי הדירות, ולכן עדיף להמתין) לשלם להם את הכסף שמגיע להם. איפה אני נכנס לסיפור ויותר מזה למה זה כל כך מפריע לי? אני פשוט חושש מהתמונה הלא נעימה של גובים שיבואו אליי וינקשו בדלת, כדי לממש את אותה החלטת בית משפט.
אני אצטרך לפתוח את הדלת, ובהנחה שזה יקרה בשעה לא סבירה, גם בלבוש לא רשמי בצורת טריקו מקורס צבאי של זיהוי וקבורה הנושא את הכיתוב "עוטפים אותך באהבה", כיתוב שלא ממש מזמין חברים לאחר שעות העבודה. בשקט עד כדי לחש, מקווה שהילדים לא יתעוררו מהרעש וייקחו אותי ואת רעייתי ללילה ללא שינה, אסביר לפקידי הגביה שאומנם מדובר באותה כתובת, אבל לא באותם דיירים.
הפקידים יתנצלו וימלאו את הטופס המאפשר להם לקבל אש"ל עבור ביקור בית. עד כאן הכול בסדר. השאלה אם הפקיד יהיה מספיק נבון כדי להבין את הטעות וללכת לעיסוקיו הבאים. כי אם לא, הרי שתתפתח כאן מלחמה רצינית סביב העיקול של אנציקלופדיית אביב שנמצאת אצלי בספריה (בכל זאת מדובר במוצר הכי יקר בבית).
זו בערך דרכם של משרדים ביורוקרטים. לעבוד בלי ראש. לא לשלוח מכתב רגיל שמסביר, אלא להוציא את העבודה הזו למשרדים פרטיים שגובים עמלות מכל אחד שהם מצליחים, כדי לנער ממנו את הכסף. כך בדיוק עובדת גם השיטה שדובר עליה לא מזמן.
שיטת איש מצליח
עורכת דין מספרת לי, כי אלפי צעירים קיבלו בשבועות האחרונים מכתבי התראה לתשלום חוב ממשרד עורכי דין גדול בארץ, העובדים גם עם עיריות ומוסדות ממשלתיים.
לפי המכתב, הצעירים מחויבים לשלם חוב בסך של כאלפיים ש"ח לחברה מסוימת בגין שימוש שירותי החברה משנת 2006. העובדה כי אף אחד לא ידע מי זאת החברה הזאת ומאיפה היא צצה, ידע אילו שירותים היא מספקת, או מתי וכיצד נרשמו לשירותיה, לא הרתיעה את החברה מלהמשיך ולשלוח הוראות חיוב ואיומים בפתיחת הליכים בהוצאה לפועל. החברה לדברי אותה עורכת דין, מתנהלת בשבועות האחרונים בחוכמה- בשיטה הקרויה שיטת המצליח- כלומר מי שישלם זה רווח נקי. הם יודעים שאם הם ילחיצו את הלקוחות, הלקוחות ישלמו. הם גם מציעים תנאים נוחים לתשלום ופטור מריבית והצמדה אשר עלולים להכפיל את גובה החיוב המקורי.
לדברי אותה עורכת דין, הכוונה היא לפנות לכמה שיותר אנשים בהנחה שגם אם אחוז קטן של תמימים ייפול בפח ישלם, הרי שהוא הרוויח מהעניין. מי שלא משלם לדברי העורכת דין פשוט מרוויח.
במדינה שבה כל אדם שני הוא עורך דין מישהו צריך למצוא לכולם עבודה. ככה יוצא שאנו טובעים בתביעות.
השאלה מי התובע ומי הטובע.

תאריך:  02/12/2013   |   עודכן:  02/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוצאה לפועל - שיטת "מצליח"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני ואתה נשנה את המדינה
אני ואתה  |  2/12/13 18:43
2
תקנה ברורה
מקבל מכתב  |  3/12/13 06:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריאל דרור
ביהמ"ש לענייני משפחה דחה תביעה של אישה להחזרת כספים שהלוותה, לטענתה, לבתה ולבעלה לשעבר, בקובעו כי מדובר במתנה, ולא הלוואה
עירית לדרברג
בשבוע שעבר הלך לעולמו הזמר היקר והאהוב אריק איינשטיין שפטירתו פרטה על נימי נשמתם של ישראלים רבים מאד ולא רק בגלל קולו הערב ושיריו היפים. איינשטיין סימל בשירתו, במילותיו ובמראהו את מה שנתפס כישראלי הטוב, יפה הבלורית והתואר כמו גם העניו והצנוע
אליהו קאופמן
נתניהו פועל נגד אובמה והעולם המערבי אבל עם מסיכה ישראלית ויהודית במדיניות חסרת אחריות
אורי סויסה
יש צורך לשקול חזרה למקורות בכדי לבחון את ההתאמה בין הדרך שהתוו יוזמי ההתאחדות, פעם מזמן, לבין הקו שהיא מנחה כיום במסגרת פעולותיה
עידן יוסף
אם היה נתניהו מסביר את חשבונות הנהנתנות שלו במקום להידרש אל המתים, היה מקום להתווכח האם רודפים אותו. ברגע שתקף את השליח הוא שמט את הקרקע מצדקת טענותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il