X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלא כבעבר, עוסקים יותר ויותר מבני גיל הזהב של היום בפעילות ספורטיבית לשמה, אינם מרימים ידיים מחיי מין פעילים, ולא בוחלים בניתוחי-הצערה
▪  ▪  ▪
פעילים כל העת [צילום: פלאש 90]

גם במרום-שנותיהם אין בני גיל הזהב של היום שוקטים על שמריהם. שלא כבעבר, הם מרבים בפעילות גופנית, ואפילו אינם מרימים ידיים מפעילות מינית. בשונה מן הסבא והסבתא של פעם הם נלחמים בעקשנות בגילם ולא בוחלים בניתוחי "אנטי-אייג'ינג.
סקר עדכני של מכון "סקרים" מעיד כי כל קשיש שלישי, בגילאי 60-80, מקדיש לפחות שעה אחת ביום לאימון גופני כלשהו. התופעה הזו בולטת במיוחד בקרב הנשים הקשישות, המקפידות לעסוק יותר ויותר בפעילות ספורטיבית לשמה.
מרבית הקשישים והקשישות נוהגים לקיים צעדה יומית חופשית, למרחק של קילומטר אחד לפחות מבתיהם אל סביבת איזור-מגוריהם. מספר קטן יותר של קשישים מקפידים בקיץ לצעוד על חוף הים בתלבושת קלילה וברגליים יחפות, ואילו בחורף הם עושים זאת בתלבושת מלאה. זמני הצעידה המקובלים שלהם נעים בין מוקדם בבוקר לשעות שבין הערביים.
בריאות תקינה
40% מן הקשישים המתגוררים ביישובים עירוניים חברים בקאנטרי-קלאב כלשהו והספורט העדיף עליהם הוא שחייה בבריכה, לפחות שלוש פעמים בשבוע. מרבית הגברים הקשישים מקפידים גם על תרגול במכון-כושר, לפחות פעמיים בשבוע. רובם צועדים על הליכון ומיעוטם אינו בוחל בהרמת משקלות. הנשים, לעומתם, עוסקות - מלבד בשחייה, גם בפעילות אירובית לא-מאמצת.
85% מן הגברים הנסקרים הביעו שביעות-רצון מלאה ממצב-בריאותם התקין, שאותו הם מייחסים לפעילותם הספורטיבית, ואפילו העידו כי זו שיפרה את חיי המין שלהם. הם העלו על נס במיוחד את זרימת הדם התקינה ומייחסים אותה למאמץ הגופני שהם משקיעים.
60% מן הנשים הנסקרות העידו כי הן חשות שיפור ניכר במצבן הבריאותי, אבל רק 5% מהן היו מוכנות להודות כי פעילותן הספורטיבית אכן תרמה לליבידו שלהן.
פעילות ענפה
בהבדל תהומי מהזקן של ימים עברו, לא בוחל הזקן של היום בניתוחי אנטי-אייג'ינג. מכון "סקרים" מעיד כי מספר לא-מבוטל של בני גיל הזהב - גברים ונשים - עוברים ניתוחים כאלה, שנועדו להצעיר, גם אם באורח מלאכותי, את המראה החיצוני שלהם. מספרם של אלה עולה משנה לשנה ועל-פי סקר עדכני אחרון מסתבר ש-30% מן הקשישים והקשישות התל אביביים נמנים עם המנותחים הטריים.
גם לאחר צאתם לגמלאות מוצאים להם קשישים לא מעטים איזושהי עבודה להשלמת הכנסה מהפנסיה שלהם. אחרים מתנדבים לעזרה בבית-חולים, במגן דוד אדום, או באחד מהמוסדות הציבוריים האחרים.

תאריך:  03/12/2013   |   עודכן:  04/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
עם כל חשיבותה של הלכת ציטרין, הרי יש לתת את הדעת לכך, כי החיסיון המוענק לעיתונאי שלא לגלות מקורותיו הינו חיסיון יחסי והוא לא יינתן במקרים שבו קיים אינטרס ציבורי
אלי אלון
במלון נווה אילן נערכו לכ-80 איש מבכירי משרד החינוך ועוזריהם, 2 ימי עיון    שהותם בימי העיון כללה לינה בבית המלון, ארוחות עשירות וארוחת ערב חגיגית במסעדה ירושלמית    עלות מוערכת של אירוח הבכירים: כמה עשרות אלפי שקלים    החסרים אולמות ציבוריים השייכים למשרד החינוך או מוסדותיו כדי לקיים שם דיונים מסוג זה? למה הציבור הישראלי שבחלקו בקושי "גומר את החודש" צריך לממן אירוח בבית מלון ובמסעדה לבכירי משרד החינוך שגם כך משכורותיהם נאות למדי?
אוריאל בן-עמי
ועכשיו יצחק ואריק מתים. נבוכים, כנראה, מכל הקדושה הדביקה של מחול חסידיהם החדשים-ישנים
אליקים העצני
מי היה חולם שאירופה תרדוף אחרינו עד לכאן, כדי להעמידנו שוב בפני הפיתוי השטני להעדיף את הכדאי על הראוי?
ראובן לייב
בראיון מיוחד לאתר "ניוז 1" תוקף גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, את ה"ניו-יורק טיימס", המטיף בגלוי להקמת מדינה אחת, דו-לאומית, של ערבים-פלשתינים ויהודים-ישראלים, שבה יבלע בסופו של דבר הרוב הערבי את המיעוט היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il