X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלי יותר מדי תשומת לב, הגיעה הפרקליטות להסדר טיעון מקומם ומתמיה עם המחבל שהתפוצץ באוטובוס בתל אביב בזמן מבצע "עמוד ענן" אולי גם הנערים שפצעו בשבוע שעבר תינוקת בירושלים ימציאו איזשהו תירוץ יצירתי וייצאו בזול
▪  ▪  ▪
הוא רק רצה להפסיק את המבצע [צילום: פלאש 90]

טיעון רע

השבוע הציגה הפרקליטות את הסדר הטיעון עם מוחמד מפארג'ה, הנאשם בפיגוע באוטובוס במהלך מבצע "עמוד ענן". בטיעוני ההגנה נאמר, כי פארג'ה לא התכוון לבצע פיגוע קטלני או לסייע לאויב, אלא כוונתו הייתה להביא לסיום המבצע. נציגת המדינה לא אמרה בדיון האם היא מקבלת או לא מקבלת את ההסבר הזה; העובדה היא, שהעסקה נעשתה ושהאישום הוקל, כפי שנראה מיד.
מדובר בעליית מדרגה, או שמא בהתדרדרות נוספת. אם עד עכשיו אנחנו "רק" שחררנו מחבלים, אז מהשבוע אנחנו נגיע איתם לעסקות טיעון. הטיעון של ההגנה הוא אבסורדי לחלוטין. בכל מבצע עתידי שצה"ל יערוך, המחבלים יוכלו לטעון, כי כל ירי רקטי שנעשה לאחר התחלת המבצע, היה למעשה כדי להביא לסיומו, ולא הייתה שום כוונה לפגוע בצורה קטלנית. בהגשת כתב האישום המקורי פארג'ה הצהיר שמטרתו בביצוע הפיגוע הייתה לסייע לחמאס ולנקום את חיסולו של אחמד ג'עברי. בכתב האישום הנוכחי המירו את סעיף "סיוע לאויב" בסעיף "ניסיון סיוע לאויב", למרות שמדובר כאן בסיוע ממשי. המטרה הייתה לפוצץ מטען נפץ ולפגוע באנשים, דבר שאכן קרה.
בשורה התחתונה, מישהו בירושלים איבד לגמרי את הכיוון אם הוא הולך וחותם על עסקות טיעון עם מחבלים שמעלים כל מיני תירוצים מגוחכים, לאחר שאותם מחבלים הודו בגלוי מה הייתה מטרתם. בקשר לפארג'ה, הוא כנראה ייכנס להרבה שנים לכלא. אבל אין מה לדאוג, הוא כנראה ישוחרר בעסקה כלשהי בעתיד הלא כל-כך רחוק. לא לפני שירכוש השכלה ותואר בטרור.

אבן ביצוע

בשבוע שעבר נפצעה מיידוי אבנים בירושלים אביגיל בן-ציון בת השנתיים, והשבוע נעצרו חשודים בביצוע המעשה. החשודים הם חמישה נערים בני 17-14 מכפר צור באהר. מה שמטריד בסיפור הוא בעיקר התכנון של אותם נערים. בחקירה הם סיפרו, כי נפגשו באותו יום וקבעו ללכת וליידות אבנים על רכבים ישראלים. הם התפצלו לשתי חוליות ושמו גם תצפיתן שיראה אלו רכבים ישראלים באים. לאחר יידוי האבנים הם נמלטו מהמקום, תיאמו גרסאות וגם סידרו אליבי של ביקור אצל רופא שיניים, והם אכן הלכו לאותו רופא כדי לבסס את האליבי.
זה לא נראה כסתם פעולת טרור, אלא כמבצע צבאי. הנערים האלו, שכנראה כל חייהם מכניסים להם את האידיאולוגיה נגד ישראל, תכננו מבצע צבאי וביצעו אותו. לא מדובר במקרה של כלאחר יד, אלא דבר מתוכנן ביותר. לפיכך, אין להתחשב בהיותם קטינים, ויש לשפוט אותם כבגירים האחראים למעשיהם בעקבות אותו אירוע. אבל אולי יהיה גם להם איזשהו תירוץ יצירתי.

מאמר תוקף

השבוע פרסמו אלוף (מיל.) עמוס ידלין, כיום ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, ואבנר גולוב מאמר שעוסק בתגובת אירן לתקיפה צבאית נגדה. במאמר נאמר, כי במערב ישנה הערכת-יתר ביחס לתגובה אירנית לתקיפה צבאית. לפי כותבי המאמר, "הערכה זו בונה 'תרחיש אימים' של תגובות אירניות והשלכותיהן ובכך משרתת את האירנים כמכשיר הרתעה מצוין, מכיוון שהיא מחלישה את אמינות האופציה הצבאית, ומצמצמת את הסיכוי לכך שהמשטר בטהרן יסכים לפתרון דיפלומטי".
בנוסף, המאמר שולל את הרעיון לפיו פתרון צבאי ופתרון דיפלומטי מנוגדים זה לזה. לדעת ידלין וגולוב, איום בתקיפה צבאית הוא חלק חשוב מהפתרון הדיפלומטי. לדבריהם, "יש לראות בתקיפה מכשיר לקידום המטרה של עצירת אירן מהצטיידות בנשק גרעיני בדרכים דיפלומטיות ככל האפשר, ולא כפתרון בפני עצמו. אם אירן לא תסכים להגיע להסכם קביל שיבטיח כי זמן הפריצה שלה לפצצה יאפשר גילוי ותגובה מבעוד מועד, שימוש באופציה הצבאית יוכל 'לקנות' זמן עד להחלפת המשטר, ולהבהיר היטב לאירנים שהתחמשותם ביכולות גרעין צבאיות תסוכל גם בעתיד".

עיתונות חוקרת

בתחילת השבוע דווח, כי בנימין נתניהו הורה למוסד לחפש מידע שיוכיח שאירן מפרה את ההסכם שחתמה עליו עם המעצמות, כדי לסכל את ההסכם. אלא שכדי למצוא הוכחות, לא לצרך לחפש יותר מדי רחוק. האירנים כל הזמן חוזרים ואומרים, כי הם לא יפרקו את כל יכולות ההעשרה שלהם, מודיעים על כך שהם בדרך לבנות כורים נוספים, מקורות שונים אומרים כי כבר ישנם כורים שאירן לא חשפה למערב ועוד הרבה אמירות והוכחות אחרות. העניין הוא שלא משנה מה יקרה, המערב לא ייצא מהקונספציה הזו. לא משנה כמה פעמים רוחאני יצהיר על אי-פירוק היכולת הגרעינית, כמה פעמים חמיאני יחזור על אמירותיו שלישראל אין זכות קיום וכמה פעמים יצעקו באירן "מוות לאמריקה" – דעת המערב לא תשתנה.

משחקי מלחמה

בתקופה זו של השנה, מתחילים בחו"ל את ההכנות לחגים ולקניות הנלוות. לפיכך, הרבה מוצרים ומשחקים יוצאים לשוק בתקופה זו של השנה. משחק אחד שגם יצא, אולם לא לקנייה, הוא משחק של חיזבאללה המדמה תקיפה של מוצבי צה"ל. אולי הגרפיקה במשחקים הזה פחות טובה ממשחק ממוצע, אבל המסר שלו מועבר בבירור.
מחקרים רבים דיברו על הקשר שבין משחקים אלימים לבין אלימות בחיים האמיתיים אצל ילדים. במקרה הזה, המטרה של המשחק היא להכין את הילד לחיים האמיתיים ולאמן אותו לקראת תקיפת כוחות צה"ל. המשחק הזה אינו הראשון מסוגו, וכנראה גם לא האחרון. כאשר כל המטרה של המשחקים האלו היא להפוך ילד לטרוריסט, כאשר יש ארגוני טרור שמכריזים יומם וליל "אנחנו אוהבים את המוות כמו שאתם אוהבים את החיים", איך אפשר שלא נגן על עצמנו?

תאריך:  05/12/2013   |   עודכן:  05/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועכשיו: עסקה עם מחבל
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
חייבים להקים שלטון חדש מהיסוד
איריס כהן  |  5/12/13 10:31
 
- על איזה שלטון את מדברת??
שול  |  5/12/13 12:21
 
- שול אתה טועה-וגם אם נניח שהיה
איריס כהן  |  5/12/13 13:22
2
נו, פלא שהציבור איבד את אמונו ל"ת
במערכת המשפט?  |  5/12/13 11:12
3
צודקת הפרקליטות ב 100 אחוז
praklit  |  5/12/13 11:29
4
אסכולת אהרון ברק חייה ובועטת
מגיב ותיק  |  5/12/13 11:46
 
- כל מערכת החוק בכיס הערבים
ירון זכאי 1  |  5/12/13 16:19
5
על טיעון כה סהרורי יושבים
שופטים אלה. לעתים  |  5/12/13 11:48
6
להכניס את הפרקליט למאסר עולם ל"ת
רא.שי  |  5/12/13 12:26
7
מזעזע, היא אינה קיימת
לגבי הפרקליטות  |  5/12/13 12:28
8
הסמול מותח את החבל יותר מידי
מוטי1  |  5/12/13 12:34
9
את נערי הגבעות הם שמים במעצרים
פלא יועץ  |  5/12/13 13:57
10
המאמר מטעה את ציבור הקוראים.
אהוד פרלסמן  |  5/12/13 15:35
 
- כל הכבוד. מישהו גם קורא
מ.כ.  |  5/12/13 15:50
 
- אם הפרקליטות לא קיבלה את טיעון
רותי א.  |  5/12/13 16:48
 
- קראת את האקרובטיקה המשפטית
ירון זכאי 1  |  5/12/13 22:36
11
גם יגאל עמיר,שלכאורה רצח
רותי איזיקוביץ  |  5/12/13 16:40
12
המחבלים שפגעו בילדה בת השנתיים
ליזי המאירי  |  5/12/13 17:05
 
- וזה כלום לעומת השופטים של קצב.
אהוד פרלסמן  |  6/12/13 01:08
13
חנן וייס
לא הרמתי קולי  |  8/12/13 00:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אליהו קאופמן
נתניהו פועל נגד אובמה והעולם המערבי אבל עם מסיכה ישראלית ויהודית במדיניות חסרת אחריות
איציק וולף
ראש הממשלה ממשיך למתוח ביקורת פומבית על הממשל האמריקני    בנאום בבית הכנסת הגדול של רומא עקץ את קודמו בתפקיד ואמר שלא ישתוק אל מול סכנה לאינטרסים חיוניים לביטחונה של ישראל
עידן יוסף
ראש הממשלה לשעבר תוקף את ראש הממשלה הנוכחי ומעריך כי ישראל לא תתקוף באירן    נתניהו: "לא אשתוק"    הנגבי: "סקירת אולמרט - שטחית"
ירון זכאי
נשאלת השאלה מה ניתן לאירן תמורת הבטחתה שלא לתקוף את אמריקה בטילים שהיא מפתחת ובראשי הנפץ הגרעיניים שתשלים פיתוחם ללא הפרעה כיוון שאין עליהם כלל דיון
מרדכי קידר
הצעירים והצעירות באירן - החילונים לחלוטין, השואפים לחירות אך חיים בדיכוי, המשכילים אך מובטלים, הסובלים מהשחיתות הנוראה שבה טובל השלטון בארצם - קיוו כי הסנקציות הכלכליות על המשטר החשוך יחנקו את גרונו ויביאו אותו אל קיצו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il