X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
איפה למדתם שרפואה עבור זרים באה על חשבון הישראלים? מה הם גוזלים מאיתנו? אין מספיק רופאים? אז תשמחו שיש ביקוש גודל במקצוע היוקרתי - ודרשו לפתוח בתי-ספר חדשים לרפואה
▪  ▪  ▪
אין מספיק מיטות בבתי-חולים? [צילום: פלאש 90]

למחלת הפופוליזם יש כנראה תופעת לוואי קשה: מי שנדבק בה מאבד את היכולת לחשוב בהיגיון. הכלל הזה פעם נוספת קיבל חיזוק בקמפיין שמריצים בימים אלה כמה מיפי הנפש שדואגים לעם היושב בציון. הם בצדק מותחים ביקורת על אוזלת ידה של מערכת הבריאות בתקופה החורפית הזאת לאור ריבוי פניות לחדרי המיון - ובמקביל מעוררים זעם בקרב הציבור הרחב נגד תיירות המרפא אשר בשנים האחרונות תופסת תאוצה בישראל.
חולים שלא מוצאים פתרונות למצוקתם במדינות שלהם, מחפשים מזור בארץ הקודש. מנתחים אותם כאן בעבור כסף רב, עורכים הבחנה, משקמים, במקרים הרבים מצילים את חייהם.
ישראל מצטיינת באבחון סוגי סרטן, באבחון ואיזון סוכרת, בריפוי מחלות כלי דם ובתחומים רבים אחרים. לכאורה לא אמורה להיות כל התנגדות לפעולה מבורכת זאת. אך הפופוליסטים מצאו תירוץ וצועקים: "את הזרים מרפים בארץ על חשבונם של ישראלים". הם מתכוננים להוביל אנשים למחאות, מסיתים את העם נגד הרופאים, נגד בתי-החולים ונגד הממשלה שלא אוסרת על תיירות המרפא.
חבר'ה, רגע לפני שנעלה על בריקדות - בוא נחשוב טיפה. תיירות המרפא בעצם - ייצוא, ייצוא לכל דבר עם יתרונות רבים לעומת היצוא המסורתי אליו כולנו רגילים. ההבדל רק בכך שהצרכן מגיע אחרי המוצר אלינו ו"מוציא" אותו לחו"ל בכוחות עצמו. אין חולק על כך שיצוא הוא דבר מבורך עבור כל מדינה - העיקר שלא מייצאים אוצרות טבע, חומרי גלם או משהו שלא ניתן לשחזור וכמה שיותר ידע וטכנולוגיה מושקעות במוצר שמייצאים - ככה יותר טוב לכלכלה. תיירות המרפא - זה ייצוא שמאפיין אותו ידע עתיר, טכנולוגיה מתקדמת ביותר, אין בו מרכיבים שניתן לטעון לגביהם שהם עלולים להידלדל.
וכאמור - אין הוצאות הובלה לעבר הים, אין תלות בנמלים ששובתים כל שני וחמישי, אין צורך להחזיק עובדים בחו"ל וכדומה. הדבר הנפלא הזה מקדם את תחום הרפואה בארץ, יוצר מקומות עבודה (ולא רק עבור רופאים), מכניס מיסים לקופת המדינה באופן ישיר ומעשר את המדינה באופן עקיף בכך שיחד עם החולה מגיעים גם המלווים שלו שמשתכנים במלונות, סועדים במסעדות, נוסעים במוניות ובאוטובוסים.
אגב - למה לא לאסור על התיירות מחו"ל באלה שהזרים באים בהמוניהם ותופסים מקומות של הישראלים המסכנים בתחבורה הציבורית?
איפה למדתם שרפואה עבור זרים באה על חשבון הישראלים? מה הם גוזלים מאיתנו? אין מספיק רופאים? אז תשמחו שיש ביקוש גודל במקצוע היוקרתי - ודרשו לפתוח בתי-ספר חדשים לרפואה. אין מספיק ציוד? קנו אותו: בזמן הפנוי אותו הציוד ישמש גם את הישראלים. אין מספיק מיטות בבתי-חולים? - אז תבנו בניינים חדשים - הרי זה יבוא על חשבון התיירים האלה, לא על חשבון משלם המיסים הישראלי. וגם הקבלנים ירוויחו, וגם מפעלי יצור חומרי בניה. מה הבעיה?
ועוד לא דיברנו על תדמיתה של ישראל בעולם כמדינה שמצילה חייהם של החולים המיואשים. לפוליטיקאים ולפרשנים אין רעיונות לנגח את היריבים ולקומם את העם גם במחיר של פגיעה באינטרסים הכלכליים של המדינה? לזה אין לי תרופה. שיחפשו תשובה במדינות אחרות בהם לא תוקפים תיירות מרפא ורק מברכים עליה.
ואני פונה אל הקהל הרחב: כשתראו איזה פוליטיקאי או "פרשן" שדורש לאסור על תיירות המרפא - רשמו את שמו בפנקס השחור שלכם - ועל תאמינו למומחיות שלו, לזה שהוא דואג לטובת העם - הוא לא מבין, ויש לסלק אותו מהפוליטיקה, מהתקשורת.

תאריך:  11/12/2013   |   עודכן:  11/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכה פופוליסטית לתרופה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא מדויק
יוא"ב  |  11/12/13 12:46
2
אי הבנת מערכת הבריאות
relvap  |  12/12/13 11:10
3
תיירות מרפא
לאון  |  25/12/13 19:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יובל שרלו
כאשר אדם מבקש ברכה מצדיק, עליו לזכור שהברכה אינה באה במקום חובתו-שלו לתקן את מעשיו. וחשוב עוד יותר: עליו לדעת שמקור הברכה אינו אדם, קדוש ככל שיהיה, אלא רק ריבונו של עולם
עידן יוסף
כשנתיים חלפו מאז נכנס אלדד קובלנץ לתפקידו כמנכ"ל הטלוויזיה החינוכית. סיכום ביניים של תקופת כהונתו מגלה איש עבודה שמצליח לאט-לאט להחזיר את הערוץ של משרד החינוך לייעודו המקורי - לחנך וללמד תלמידים
אדו רוזנטל
ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, מחייה את המיתוס הישן על הגבורה ההולנדית בזמן השואה ומתעלם לחלוטין מחלקם של בני ארצו ברצח 75% מיהודיה
דר' צ'לו רוזנברג
האלימות הסייברית המתגלה לנגד עיני כל באינטרנט וברשתות החברתיות למיניהן פוגעת בנפש וגורמת למותם של אנשים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הידעתם שפרס הוא הנשיא היקר ביותר במדינה?    נשים כהלכה    מרן והזמר - יחי ההבדל הענק    הצדעת התקשורת לזמר המנוח אריק איינשטיין    ייהוד הגליל    ולקינוח גירסת הזקן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il