X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב זה קורה: משרד התחבורה עיכב במשך יותר משנה מיזם אפליקציה לתחבורה ציבורית, אבל כשהגיעה העת לחשוף אותה לציבור התברר שפיתוחה בכמעט רבע מיליון שקל נעשה בפטור ממכרז, והתוצאה בהתאם
▪  ▪  ▪
כל קו. אפליקציה עלובה
אפליקציה חובבנית לתחבורה ציבורית
עידן יוסף
אפליקציית המידע החדשה של משרד התחבורה לנוסעי האוטובוסים נעדרת מידע בסיסי, אינה מדויקת ואינה עונה לצורכי הנוסע
לרשימה המלאה

במשרד התחבורה עשו לעצמם נוהג מגונה. תחילה הם מכריזים על מיזמים שונים בתחום התחבורה הציבורית, אבל המיזמים מתעכבים ומתעכבים ומתעכבים. כאשר שואלים אותם לפשר העיכוב, התשובות שמתקבלות הן שגורם אחר מעכב או שכדי שהתוצר יהיה מושלם נדרש זמן נוסף להשלמת המיזם.
המיזם המעוכב התורן הוא האפליקציה לתחבורה ציבורית "כל קו". ב-24 בספטמבר 2012 הודיע דובר משרד התחבורה על כך שבקרוב יפתח משרד התחבורה אפליקציה משלו שתתן מידע לנוסעי התחבורה הציבורית. בשיחות בעל-פה הבטיחו במשרד התחבורה שהאפליקציה שיפתחו תכניס בכיס הקטן את כת האפליקציות המתחרות. ההבטחה לא קוימה, וגם ה"בקרוב" שהובטח ארך 436 ימים!
ב-14 באוקטובר 2012 התחייב משרד התחבורה שההליך בו תיבחר החברה שתפתח את האפליקציה יהיה מכרז. בפועל, גם הפעם נקט משרד התחבורה בשיטת המטרייה - פטור ממכרז ומסירת ההפעלה בידי גורם שביצע בעבר עבודות עבורו. שיטה זו רווחה בזמן שבו שלמה כץ שהיה מופקד על הטכנולוגיות במשרד מסר עבודות שונות, על-פי כתב אישום נגדו המתברר בימים אלה, למקורביו. במקרה דנן נמסר הפיתוח בידיה של חברת אלעד מערכות, שביצעה עבור משרד התחבורה מיזמים דוגמת המערכת הממוחשבת "מיכאל". כץ בינתיים מושעה, אך רוחו כנראה עדיין מרחפת במשרד התחבורה.
230 אלף שקל עבור אפליקציה עלובה
הבחירה באלעד מערכות נעשתה, כאמור, ללא מכרז, אלא בהליך של פנייה לקבלת הצעות מארבע חברות, ששמותיהן לא צוינו. המשותף לחברות אליהן פנו הוא חוסר הניסיון וחוסר ההתמחות בפיתוח אפליקציות לתחבורה ציבורית. זאת למרות שבשוק האפליקציות ישנן אפליקציות חינמיות רבות הטובות פי כמה מאשר האפליקציה של משרד התחבורה, כגון: נטבס, איפה בוס, אוטובוס קרוב ואחרות.
משרד התחבורה שילם לחברה טבין ותקילין (230,000 ש"ח!!!) על-מנת שתוציא מתחת ידיה את אפליקציית התחבורה הציבורית הטובה ביותר, אך במקום זאת קיבלנו אפליקציה ברמה פחות מבינונית, עם יכולת מוגבלת שאינה נותנת לנוסעים את המענה הנדרש. גורמים בשוק האפליקציות מסבירים כי מדובר בעלות אדירה עבור אפליקציה, שכן העלויות היום נמוכות לאין ערוך. לדבריהם, הסכום אותו יש לשלם עבור פיתוח אפליקציה טובה צריך להיות כמה אלפי שקלים בודדים, לכל היותר 20 אלף. יתרה מכך, הם מוסיפים, מדובר בבור ללא תחתית - שכן על כל שיפור והתאמה של האפליקציה יידרש משרד התחבורה להזרים עוד כספים לאלעד מערכות. מדובר בבזבוז של כספי ציבור.
אם לא די בכך, בחנות האפליקציות ("אפסטור") כלל לא רשום שמדובר באפליקציה של משרד התחבורה אלא באפליקציה של אלעד מערכות. כלומר, גם המשתמש אינו יכול לדעת שמדובר באפליקציה של משרד התחבורה וגם החברה עושה פרסומת עצמית על חשבון משלם המיסים.
מחדל זה מצטרף לשורה ארוכה של מחדלים באגף תחבורה ציבורית. על מבקר המשרד, מבקר המדינה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית שזה עתה הוקמה לתבוע ממשרד התחבורה לתקן את המעוות לאלתר, לפתח מערכת טובה מאוד למידע בזמן אמת ובמקביל לפתח אפליקציה ראויה בעלות זולה שתתן מידע אמין ומדויק לנוסע.
בחברת אלעד מערכות, שפיתחה את האפליקציה עבור משרד התחבורה, מודים כי אין לה שום יתרון על פני אפליקציות אחרות בשוק. לשאלה מדוע לא יצרו אפליקציה טובה יותר שעונה על כל הצרכים השיבו שזו הייתה דרישת הלקוח. קרי: משרד התחבורה. עוד אמרו כי לא נעשה שימוש במפות של גוגל משום שגוגל גובה מחיר יקר עבור השימוש במפות שלה.

תאריך:  11/12/2013   |   עודכן:  11/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיטת המטרייה של משרד התחבורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חה חה חה
משתעשע  |  11/12/13 13:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
השופט יואב עטר הדגים בצורה חיה כיצד רשויות אכיפת החוק מתקפלות בפני לחץ בדואי    הוא אפשר לחשוד בן העדה לנאום דקות ארוכות באולמו, ואף עדכן את הפרוטוקול לאחר שחתם את החלטתו כדי לתת לחשוד את מבוקשו
איתמר לוין
הרשמת סיגל אלבו מחייכת שוב ושוב, וכך יוצרת אווירה נעימה לבעלי הדין. היא מאפשרת אומנם לעורכי הדין לפטפט ביניהם, אך גם זה תורם לרוח הטובה בה מתנהלים הדיונים ואולי גם לנכונות הצדדים להתפשר
עידן יוסף
כל פרסומי מזכירות הממשלה נמחקו מבלי שאיש בלשכת ראש הממשלה מסר על כך הודעה ולא טרח לתת הסבר
איתמר לוין
שעה באולמו של השופט מוחמד עלי, הדן בעיקר בעבירות בנייה, חושפת מדוע שוררת בתחום זה הפקרות מוחלטת ומה חלקם של בתי המשפט במצב זה    לצד זאת, מתגלה עלי כשופט בקיא ונעים הליכות
איתמר לוין
דוד צרפתי טוען, כי השירות לא עדכן אחורה נתונים שגויים שהוכנסו למחשב בידי חברת י.ב.מ, וכתוצאה מכך מספרי ההשוואה גבוהים מדי - וכך העלייה באבטלה נראית נמוכה מכפי שהיא באמת    טוען שבשנת 2012 זינק מספר הדרישות לדמי אבטלה ב-23% ולא ב-5.8% כפי שנמסר לציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il