X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשממשלה דמוקרטית חותמת על הסכם בעל משמעות ארוכת טווח היוצר תקדימים מסוכנים בהסתר, ללא דיון ציבורי, יש בכך הודאה שמדובר בדבר גרוע שכל בר דעת ידרוש לבטלו. ממשלה דמוקרטית שנוהגת כגנבים בלילה היא ממשלה שאינה ראויה לאמון
▪  ▪  ▪
להציל את ים המלח. האמנם? [צילום: פלאש 90]

לפי ידיעות בעיתונות ממשלת ישראל חתמה, בוושינגטון, על הסכם להנחת צינור ממפרץ אילת לים המלח לצורך הצלת ים המלח. ייתכן שיש חשיבות אקולוגית וכלכלית לצינור אך מדוע מנעה הממשלה דיון ציבורי פתוח בהשלכות המדיניות והאקולוגיות של הפרויקט?
ככל הנראה הסיבה היא המוקש הפלשתיני שבתוך ההסכם. לפי העיתונות, הפלשתינים הם שותפים לחתימה על ההסכם. משמעות הדבר היא שממשלת ישראל, בלחץ השושבין האמריקני, במו ידיה מעניקה מעמד מדיני-כלכלי-משפטי לפלשתינים בים המלח. ובכן, ים המלח הוא חלק מן השידרה המזרחית של ארץ ישראל. תנאי הכרחי, אף שלא מספיק, לקיומה של המדינה היהודית בכל רחבי ארץ ישראל לאורך ימים, בכוחות עצמה, ובלי תלות בחסדי זרים, היא קיומה של ריבונות מלאה ובלעדית לאורך כל השידרה המזרחית מצפון הגולן ועד אילת. כל פרצה בשידרה המזרחית חושפת אותנו לסכנות מן המזרח.
הרעיון הבסיסי, שעלה לראשונה בדברי יגאל אלון המנוח בממשלה עוד בחודש יוני 1967 ופותח ובוסס על-ידי פרופ' אברהם וכמן המנוח, אבי תוכנית "השידרה הכפולה", מבוסס על העובדה הפשוטה שאין קיום אסטרטגי עצמאי למדינה צרה. לכן יהיה אשר יהיה ההסדר המדיני בגב ההר ביהודה ושומרון, רק רצף ריבוני בלעדי של ישראל במורדות המזרחיים של גב ההר המרכזי לכל אורך המדינה ובקעת הירדן והערבה, כולל ים המלח, יאפשרו קיום ישראלי עצמאי בעולם הסוער של המזרח התיכון לאורך ימים.
והנה במקום לפתח את האזור ולהחיל בו ריבונות, כנראה שממשלת ישראל התפתתה לנקוב חור גס ומסוכן באפשרות ליצור שלמות של ריבונות שעל ישראל להחיל בשידרה המזרחית. דווקא בימים שממזרח לנו מתבסס רצף איסלמי ללא גבולות וללא מדינות, דווקא בתקופה שבה אי הוודאות לגבי השכנים שלנו ממזרח הולכת ומתעצמת, עובדה המחייבת אותנו למשנה דבקות בשלמות השידרה המזרחית שהיא חומת המגן המדינית והצבאית שלנו ממזרח, נעשה צעד המסכן את עתידנו.
כנראה שממשלת ישראל מודעת לאווילות שבצעד זה ולכן הסתירה אותו. עצם ההסתרה היא הודאה בחומרת הצעד. מדוע נעשה הדבר? ברור שיש כאן לחץ אמריקני אבל כנראה שיש גם פיתוי כספי. הבנק העולמי יממן את הפרויקט והאנטישמיים דבקים בטקטיקה של שידול היהודים להתאבדות באמצעות פיתוי כספי. ההסכם הזה הוא תקדים מסוכן ולכן כל מי שעתיד המפעל הציוני יקר לליבו כדאי שישמיע בכל דרך אפשרית דרישה לבטל את ההסכם ולחתום על הסכם חדש שבו רק ממלכת ירדן תהיה השותפה לפרויקט.

כותב המאמר הוא חבר בחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי
תאריך:  12/12/2013   |   עודכן:  12/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנבים בלילה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם תעלת הימים מחדרה לבקעת ה ל"ת
דניאל סבלדי  |  13/12/13 23:09
2
צודק! כאשר נותנים לרשות
ד"ר רון בריימן  |  15/12/13 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בראיון מיוחד לאתר "News1" חושף ההיסטוריון גד נחשון, שהוא גם עורכו של ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, את אחת הזוועות המצמררות ביותר של המשטר הנאצי בתקופת השואה, שהייתה עד עכשיו בחזקת הספק
אריאל י. לוין
מחאה של מחבלים כלואים עשויה להיות כלי נשק תדמיתי רב עוצמה. תשאלו את ממשלת בריטניה מה קרה כאשר שובתי רעב מה-IRA התחילו למות. כדאי לישראל להיות ערוכה למקרה שהפלשתינים ינסו לחקות את האירים
חיים שטנגר
חושו רוצו לבית ינאי והתמקמו לכם על אחד מהמצוקים שם, ו, איך אומרים - נסו ותבינו
רפי לאופרט
על האיכות המפוקפקת של הדיון הציבורי התקשורתי בשתי השאלות המרכזיות שעל סדר היום הלאומי: הגרעין האירני, והסוגיה הערבית-פלשתינית.
אורית פרילוב
דעת הקהל במצרים לארצות הברית: "אנחנו שונאים אתכם אבל רוצים את הכסף שלכם" – הלכי רוח בציבור המצרי, המשתקפים ברשתות החברתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il