X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלטונות אירן ממשיכים בשורה על פעולות המהוות הפרה בוטה של זכויות האדם כלפי אזרחי המדינה
▪  ▪  ▪
יותר אנשים מוצאים להורג. חסן רוחאני [צילום: AP]

העובדה שארה"ב ומדינות המערב "טומנות ראשן בחול" בהינתן הפרות בוטות של זכויות האדם באירן ומעדיפות "ללכת שבי" אחרי חיוכיו שובי הנפש של רוחאני אינה עניין של מה בכך.
בעוד העולם המערבי מתמוגג לנוכח שינוי דימויו של המשטר האירני בעקבות בחירתו של חסן רוחאני לנשיאות ארצו ונערך "להסתער" על ההזדמנויות העסקיות שמזמן השוק האירני, נראה כי מאחורי דיפלומטיית החיוכים המופנית כלפי חוץ, ממשיכים שלטונות אירן ואפילו ביתר שאת, בשורה של פעולות המהוות הפרה בוטה של זכויות האדם כלפי אזרחי המדינה.
ארגונים הומניטריים באירן פרסמו בימים האחרונים נתונים מדאיגים באשר להיקף ההוצאות להורג במדינה מאז השבעתו לתפקיד של הנשיא רוחאני. מתחוור כי למעלה מ-300 איש הועלו לגרדום מאז חודש אוגוסט השנה, ובסה"כ כ-600 איש מאז ראשית 2013. על-פי המידע המדווח, רוב המוצאים להורג נכלאו באשמת "פגיעה בערכי הדת". הנתונים הנ"ל מציבים את אירן בראש רשימת "המוציאות להורג" ביחס לגודל האוכלוסייה.
לטענת פעיל זכויות האדם האירני האדי ראחימי, מלבד ההוצאות להורג הפומביות ביצע המשטר שורה של הוצאות להורג בחשאי, בעיקר של אסירים שנשפטו בעבירות ביטחוניות. בנוסף לכך ידוע על מספר אסירים כורדיים שנידונו למוות, השובתים רעב מזה יותר מחודש, בכלא בעיר קאראג', ומצבם הרפואי קריטי.
העובדה שארה"ב ומדינות המערב "טומנות ראשן בחול" בהינתן התנהלות כה מתריסה מצד אירן, ומעדיפות "ללכת שבי" אחרי חיוכיו שובי הנפש של רוחאני אינה עניין של מה בכך. עד זה לא מכבר היווה ערך שמירת זכויות האדם והאזרח, לפחות מזווית הראייה האמריקנית, עילה מובנת מאליה להטלת מגבלות דיפלומאטיות ועיצומים כלכליים על מדינה "מפרה". סוגיה זו גם מעיבה כידוע מזה שנים על יחסי ארה"ב עם סין, למשל.
תמוהה גם שתיקתם של הארגונים הבינלאומי הלא ממשלתיים ( NGO ) בהקשר האירני, בעוד קולם נשמע ברמה בבואם לבקר את מדיניות ישראל בגדה המערבית והמשך הסגר הימי על רצועת עזה.
גם אם סבורים במערב כי רישומו של הנשיא רוחאני יורגש בהדרגה במישור האירני הפנימי ובכלל זה המימד החברתי, הרי שברור לפי שעה, כי ניכר עדיין היטב משקלם של כוהני הדת האירניים ושל אנשי משמרות המהפיכה במכלולים רבים של חיי היומיום באירן.
נראה אפוא כי מרחב התמרון שהעניק המנהיג הרוחני חמינאי לנשיא הנבחר אינו בלתי מוגבל, בלשון המעטה. במשתמע, המסר המרכזי של חמינאי המשתקף באמצעות הנשיא החדש הוא כי "הפגנת המתינות מכוונת לצרכים חיצוניים בלבד".
בתוך כך ראוי לתת את הדעת לסימנים מעידים לגילויי קוצר רוח של בכירי משמרות המהפיכה כלפי סביבתו של הנשיא רוחאני. בהקשר זה, הביקורת הגוברת כלפי שר החוץ האירני ("יקיר המערב") מחמד זריף והשמועות על דרישה להדיחו, עשויות לבשר את ראשיתו של מאבק כוחות מהותי בצמרת המשטר האירני.
באותה נשימה מן הדין להעניק תהודה לעובדה כי משרד החוץ האירני דחה (10 דצמ') בבוז את אמירתו של נשיא המדינה, שמעון פרס כי יסכים להיפגש עם מקבילו רוחאני. דוברת המשרד כינתה את יוזמתו של הנשיא פרס כ"מהלך תעמולתי חסר תועלת שנועד להיחלץ מהבידוד הבינלאומי". יצויין כי הודעה אירנית זו לא דווחה, משום מה, בכלי התקשורת הישראלים.

הכותב הוא אל"ם בדימוס, שירת בעבר ב-אמ"ן
תאריך:  14/12/2013   |   עודכן:  14/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמשכות הפרות זכויות האדם באירן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השמאלנים מגנים את ישראל,
מקס פאואר  |  16/12/13 09:31
2
מיסכנים אירניים אין להם זכות
זקן  |  17/12/13 15:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
אורן פרסיקו
יוזמי האתר "972+" מתכננים אתר בעברית שיעסוק בכיבוש הישראלי, זכויות אדם, יחסי עבודה, תרבות ופריפריה. נועם שיזף: "לא מדובר בשכפול של האתר באנגלית, אלא אתר חדש עם שם חדש וכותבים חדשים"
עו"ד משה גולדבלט
האם עצומה חתומה על-ידי מיליוני חותמים המגדירים עצמם כשייכים ללאום הישראלי תהווה הוכחה קבילה לקיומו של לאום זה?    יש שאלות שבמהותן הן בלתי שפיטות מבחינה נורמטיבית ומבחינה מוסדית
איתמר לוין
דחה בקשה לרשום בתעודת הזהות את הלאום כ"ישראלי" במקום "יהודי"    קובע: הנושא שפיט, אך המבקשים לא הוכיחו שקיים לאום כזה    מחלוקת בין השופטים האם ניתן להותיר את סעיף הלאום ריק
אברהם פכטר
החלטה דרמטית של בג"ץ לא בקשר לתוכן, אלא בשל ביטול חוק הכנסת, בנימוק שהוא לא חוקתי ולא מידתי    בג"ץ אינו נגד הכנסת ולא נגד השכונות המוצפות במסתננים - להפך, הוא בעד פעולת ממשלה
איתמר לוין
סער: נבחן הסדר חקיקתי חלופי    אריאל: בג"ץ כובל את ידי הממשלה במאבק על שמירת הזהות היהודית    יחימוביץ': יש לטפל בבעיית המעמד החוקי של המהגרים    שקד: לרסן את בית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il