X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים שכאלה מתגלים "גדולי המנהיגים", מצביאים ברובם במדינת ישראל הנסמכת על אחוז ניכר של אנשים שעברו במערכות הביטחון
▪  ▪  ▪
איפה גדולי המנהיגים? שלג כמצב מלחמה [צילום: פלאש 90]

מה שקורה היום (13.12.2013), סופות החורף והשלגים ברחבי הארץ דומה למצב מלחמה, למעט מודיעין והטעיה.
המצב ידוע והתנאים ידועים...הטבע בעשורים האחרונים צפוי ואנו חוזים אותו ובהצלחה יתרה מזה עשרות שנים...שלא לומר מאות שנים.
אם "נוריד" מהמשוואה את הנ"ל ובנוסף גם נוריד את אופצית כלי המלחמה; מטוסים טנקים וחי"ר הרי שנשארנו עם בעית לוגיסטיקה בלבד... שזהו אולי השולי שבתנאי מלחמה, אבל חשוב שישבו בו אנשים משכמם ומעלה... מהנדסים וכיוצ"ב.
בימים שכאלה מתגלים "גדולי המנהיגים", מצביאים ברובם במדינת ישראל הנסמכת על אחוז ניכר של אנשים שעברו במערכות הביטחון. למעשה לפני כשני עשורים כמחצית מעובדי המדינה השתייכו למערכת הביטחון; צבא בעיקר.
ירושלים נצורה ולא מאויב. יורד שלג והרבה. לו אריק שרון רה"מ בפועל היה המבצע כלא היה. אריק ה"בולדוזר; היה מזיז את השלג בגופו" או דואג שכך יעשה וב-NO TIME אבל בישראל אין מצביאים, לפחות לא בעמדות כוח.
הנשיא שמעון פרס, נשיא של דיבורים לא היה מעודו איש מבצעי וככזה יכול להועיל אך מעט בשעות משבר. רה"מ ביבי נתניהו "נוקה" מכל ה"אסים", אין הצבא נשמע לו, ע"ע אשכנזי/הרפז/מופז אלוף פיקוד העורף אייל אייזנברג (במ"לים, כפר ביאליק) וראש רח"ל, שטרם מונה בגלל מכרזים מוטים ויריבות פוליטית, גם לגבי המינוי וגם לגבי מי ימנה.
שתי רשויות, תקועות, הראשונה צבאית והשנייה אזרחית ללא יד מכוונת וסוג של "תיקו" שמפריע לתפקוד במצב הקורה היום הצבא ו/או רח"ל אמורים לתפוס פיקוד, מל"ח, משק לשעת חירום, באזורים שבהם אנשים נצורים ו/או לעמוד לרשותם של הגופים המטפלים...ואין גופים ייעודיים כאלה.
שר הביטחון בוגי יעלון, מופיע בתקשורת ואומר:
שר הביטחון בחמ"ל פיקוד העורף: "צה"ל נותן מענה טוב לסופה"
; שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר בחדר המצב של פיקוד העורף בלטרון כי מהתרשמותו "אנשי מערכת הביטחון, כוחות צה"ל ופיקוד העורף ושאר כוחות ההצלה נותנים מענה בהחלט טוב" לנזקי הסופה.
בסקירה עם אלוף פיקוד העורף וסגן הרמטכ"ל אמר השר יעלון כי אנו ניצבים בפני שתי משימות מרכזיות: "לחפש אנשים במצוקה, לסייע במזון ובחימום ולפנות אותם; וברגע שכל הצירים פנויים, הדבר הראשון הוא לסייע לאנשי חברת החשמל להגיע לנקודות שיש בהן ניתוקים, כי טיפול בבעיות החשמל יציל חיים" (נועם 'דבול' דביר ynet).
אך מי שאמון על רח"ל היה בעבר סגן שר הביטחון דווקא. יצא אפוא שהשר אחראי לגזרה פוליטית "מתחרה" של סגנו. כך לפחות היה המצב כשניסו לחפש ראש לרשות, אך לא מצאו אלוף "נרפה" מספיק, שיסכים לקחת על עצמו תפקיד כה חשוף...לתקשרות ונגיש לעם.
השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ בקושי סיים לדעת שהמשטרה איבדה שליטה על דומרני ושות' וגם לא בדיוק מבין מה הבעיה עם 30,000 אזרחים "תקועים", בלי; חשמל, אוכל, חימום ואף מים. שלא לדבר על תנאים לחלשים; תינוקות וישישים.
ומה אומרים השר ודובריו: "עוצר, על האזרחים להשאר בבתיהם ולא להפריע לכוחות ההצלה."
ובכן במדינה מתוקנת לא מכריזים עוצר על האזרחים, ולא באים בטענות אליהם. לא הם שגרמו לבעיה בעשייה ובאי עשה. תפקידם של האזרחים לחיות את חייהם, ותפקידם של פקידי הציבור, בכירים ככל שיהיו, לאפשר את רווחתם בצורה הטובה ביותר האפשרית.
אבל כשלצמרת המדינה והפקידות הבכירה מגיעים אנשים בלתי כשירים, עם מושג מעוות של תפקדים; מה מותר ומה אסור, מי עושה מה, תפקיד הממשל/ניהול ותפקידו של האזרח/העם... משתבשות התובנות, כמו שמוכיחים הרשויות השכם והערב: ב-תקשורת, צבא, אוצר, חינוך ועוד. לא תהיה סינרגיה בשיטת המשטר והשלטון הנוכחיים, בה רו"מ, כל רו"מ הינו רק שר בכיר יותר.
מסקנה - לא ניתן למנות את "תחתית ההון האנושי" של המדינה לעמוד בראש המדינה ולצפות לניסים... "אלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו".
חייבים לעלות את רמת המשכל, ה-I.Q של צמרת המדינה.

תאריך:  15/12/2013   |   עודכן:  15/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
האיסלאם הקיצוני, על כל פלגיו ובראשם החמאס השולט בעזה, הוא היום לצערנו הכוח הפוליטי החזק בשטחים, ואילו הפת"ח ואבו מאזן הם משענת קנה רצוץ
איתמר לוין
עוד מעט ודאי נשמע את התלונות הרגילות על מחדלים ואת התהיות הקבועות מדוע באירופה החיים נמשכים בחורף הרבה יותר קשה משלנו. אבל האמת היא, שהכנה למצבי קיצון היא בזבוז של משאבי ציבור
אברהם הללי
לא נדע מה ילד יום , אם במציאות או בחלום כשיש מציאות ויש חלום במציאות נגיע בשלום
סויסה אורי
החברה הישראלית עשתה צעדים משמעותיים בשנים האחרונות בכדי לאפשר לאנשים המתמודדים עם קשיים לממש את עצמם ולהיות חלק אינטגרלי מהחברה
נסים גבאי
גם שופטי ביהמ"ש העליון הינם חלק מרשויות החוק, וגם היותם נכבדים וחכמים – הם עדיין חיים עצמאיים על הנייר וצמודים על הקרקע לממסד (הגנרטור) ממנו הם מקבלים כוחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il