X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עוד סירוב פלשתיני, פמיניזם מוסלמי ועושר האמירויות לגבי הפלשתינים, נוכחות צה"ל ממערב לנהר הירדן תבטיח שתימנע חדירתם של ארגוני טרור ממדינות ערב דרך ירדן לשטחים שבשליטת הרשות הפלשתינית
▪  ▪  ▪
אין חידוש [צילום: רשות שדות התעופה]
דיון עיקרי
תושבי דובאי, כמו תושביהן של כל מדינות הנפט העשירות, סובלים מהשמנת יתר. בשמחות, שיחות המוזמנים מתמקדות בהורדת הכולסטרול, טיפול בסוכרת וסוגי המאכלים המוגשים. הדיון העיקרי נסב על השאלה מה לאכול ומאיזה מאכלים להימנע.

הסדרי הביטחון שמציעה ישראל במשא-ומתן עם הפלשתינים נתקלים בסירוב מוחלט על ידם. נימוקם לסירוב הוא שהסידורים יפגעו בריבונות המדינה הפלשתינית, משום שנוכחותם של כוחות צה"ל לאורך הגדה המערבית של נהר הירדן משמעותה כיבוש ואובדן העצמאות. בכך מתעלם הצד הפלשתיני מכך שנוכחות צה"ל לאורך הירדן היא אינטרס ביטחוני מובהק לא רק של ישראל, אלא גם של ירדן והפלשתינים.
לגבי ירדן אין בכך חידוש. עוד ב-1975 אמר המלך חוסיין בבית הלבן, ובנוכחות הנשיא האמריקני ריצ'רד ניקסון, כי ירדן מבינה את הצרכים הביטחוניים של ישראל המחייבים נוכחות של צה"ל לאורך הירדן, וכי הוא מסכים לכך. זאת, משום שירדן שואפת להבטיח כי דרך גבולה ממערב לא יחדרו אליה גורמים שליליים מיהודה ושומרון במטרה לפעול נגדה, וכי נוכחות צה"ל היא ערובה לכך.
לגבי הפלשתינים, נוכחות צה"ל ממערב לנהר הירדן תבטיח שתימנע חדירתם של ארגוני טרור ממדינות ערב דרך ירדן לשטחים שבשליטת הרשות הפלשתינית. ארגונים אלה הם עויינים לתנועת הפת"ח ולאבו-מאזן, ועלולים להפוך את מדינת פלשתין שהם מייחלים להקמתה ביהודה ושומרון, לרצועת עזה שנייה.
יתרה מזו, מצרים הגדולה במדינות ערב הסכימה לסידורי ביטחון בסיני שגודלו פי 10 מזה שבשליטת הרש"פ. חצי-האי סיני הוא שטח מפורז, מלבד נוכחותם של כוחות שיטור ומספר מוגבל של כלי שיריון. סידורי ביטחון אלה שרירים וקיימים זה 34 שנה ומבטיחים את השלום בגבול בין מצרים וישראל.
נוכח כל אלה, התנגדות הצד הפלשתיני להסדרי הביטחון שמציעה ישראל לא רק פוגעת בפלשתינים עצמם ובשאיפתם למדינה ריבונית, אלא גם שוללת את הסיכוי לבנות אמון הדדי. הדעת נותנת שמעטים הם הישראלים הסבורים כי על ישראל לסכן את בטחונה בהפקרת האגף המזרחי ולאפשר למחבלי הג'יהאד ולאנשי אל-קאעידה להתקרב לשדה התעופה בן-גוריון בפרט ולישראל בכלל.
אף מילה על ההתאבדות
נדא אלקחטני הסעודית הכריזה כי בכוונתה להצטרף לארגון הג'יהאד ולנסוע לסוריה על-מנת להתגייס לשורות "מדינת עירק וסוריה האיסלאמית". ואכן, היא הגיעה לסוריה ופגשה שם את אחיה שנלחם זה כשנה באותו ארגון נגד המשטר הסורי. נדא כתבה ב"טוויטר" כי בכוונתה לבצע פיגוע התאבדות בסוריה.
נדא זכתה לגינויים חריפים בסעודיה וגם מהנהגת "מדינת עירק וסוריה האיסלאמית". זאת, משום שנסעה לבדה לסוריה ללא מלווה מטעם משפחתה, כפי שמחייבת ההלכה המוסלמית הקנאית. אך אף מילת גינוי לא נאמרה על כך שהיא מתכוננת לבצע פיגוע התאבדות הנוגד את ההלכה האיסלאמית האוסרת על התאבדות בזו הלשון: "המתאבד ישכון בגיהינום לנצח ויכה את עצמו במוט ברזל אשר בידו".
נמאס לשמוע חדשות
הקהל הבריטי אינו רואה ואינו שומע חדשות, משום שהן משעממות ועוסקות בענייני חוץ. תוצאות סקר בנושא זה זעזעו את אנשי התקשורת בבריטניה. חלק מן הנשאלים לא ידעו מיהו ראש הממשלה הנוכחי שלהם וחשבו שזהו רונלד רייגן ולא דוד קמרון. הסקר מגלה שאומנם הבריטים מרבים לצפות בטלוויזיה בסרטים, בתוכניות בידור וחברה, אך לא בחדשות.
הסקר שערכו אגודת "הדעה החדשה" ועיתון "אובזרבר" מראה כי 41 אחוז מן הנשאלים דיברו נגד ה-BBC המצדד לדבריהם בשמאל. כמו-כן, מרבית הנשאלים אמרו כי נמאס לשמוע את החדשות החוזרות על עצמן, וכי אינם מעוניינים לשמוע במהדורות החדשות בערב את אותן חדשות ששמעו וקראו במרוצת היום בעיתונים, במשרדים ברכבת ובבתי הקפה.
תמריץ ששווה זהב
אמירות הנפט העשירה דובאי מצאה סוף סוף דרך מקורית להוצאת כספים.
תושבי דובאי, כמו תושביהן של כל מדינות הנפט העשירות, סובלים מהשמנת יתר. בשמחות, שיחות המוזמנים מתמקדות בהורדת הכולסטרול, טיפול בסוכרת וסוגי המאכלים המוגשים. הדיון העיקרי נסב על השאלה מה לאכול ומאיזה מאכלים להימנע.
ממשלת דובאי הזמינה חברה בריטית לשירותי בריאות לייעץ בנושאי ההשמנה. עשרות מיליוני דולר הושקעו בסלילת שבילים מוצלים בלב המדבר כדי לעודד ריצה והליכה.
והנה החידוש: משרד הבריאות של דובאי הודיע כי כל שמן יקבל מענק של גרם זהב על כל ק"ג שיוריד ממשקלו. אדם ששקל 146 ק"ג קבע שיא של הורדה במשקל וקיבל 24 גרם זהב של 24 קראט.
היהלום שבזהב
החודש,נפתחה בדובאי תערוכה בינלאומית לתכשיטים, שבה מוצגים מיטב התכשיטים ואבני החן בשוק העולמי. 350 תכשיטים מ-39 מדינות משתתפים בתערוכה. מבין התכשיטים מוצגים בתערוכה שעון יד מתוצרת שוויץ משובץ ביהלומים לבנים, ורודים וצהובים, שמחירו 270 אלף דולר וטבעת סוליטר של יהלום נדיר במשקל 70 קראט, שמחירה 180 אלף דולר.
בתערוכה דומה שנערכה בדובאי ב-2012 נמכרו תכשיטים בשווי 2.7 מיליארד דולר. מעריכים כי בתערוכה הנוכחית יגדלו המכירות, בשל השגשוג הכלכלי במדינות המפרץ ותנועת התיירות לדובאי. ב-2012 נמכרה בשוקי דובאי רבע מכמות הזהב שנמכרה בכל רחבי העולם.
הצעקה האחרונה בתערוכה היא מחרוזת העשוייה מזהב ויהלומים שעיצב מעצב איטלקי בסגנון הקישוטים האיסלאמיים, ומחירה - 820 אלף דולר.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא פרשן לענייני המזרח התיכון.
תאריך:  16/12/2013   |   עודכן:  16/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסורבי ביטחון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נדא אלקחטני למדה ממרילין מונרו
אהוד פרלסמן  |  16/12/13 17:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מתי דוד
האיסלאם הקיצוני, על כל פלגיו ובראשם החמאס השולט בעזה, הוא היום לצערנו הכוח הפוליטי החזק בשטחים, ואילו הפת"ח ואבו מאזן הם משענת קנה רצוץ
עידן יוסף
סגן שר החינוך וחבר הכנסת מטעם הבית היהודי אומר כי כל עוד יישאר התהליך המדיני כמשא-ומתן תישאר מפלגתו בקואליציה    על הרפורמה במערכת החינוך: "כיום אין מורים שמרוויחים 5,000-4,000 ש"ח"
רפי לאופרט
מגדל בבל הישראלי מסבך את החיים בכמה וכמה אופנים, ובניגוד למה שחושבים רבים, הוא אינו מקרב את השלום, אלא דווקא מרחיק אותו
אריאל י. לוין
מחאה של מחבלים כלואים עשויה להיות כלי נשק תדמיתי רב עוצמה. תשאלו את ממשלת בריטניה מה קרה כאשר שובתי רעב מה-IRA התחילו למות. כדאי לישראל להיות ערוכה למקרה שהפלשתינים ינסו לחקות את האירים
רפי לאופרט
על האיכות המפוקפקת של הדיון הציבורי התקשורתי בשתי השאלות המרכזיות שעל סדר היום הלאומי: הגרעין האירני, והסוגיה הערבית-פלשתינית.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il