X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התופעה של משאיות עפר ובטון כבדות שנדחקות ברחובות העמוסים ושוברות את מראות הרכבים החונים ברחובות הצרים הפכה ליומיומית
▪  ▪  ▪
השיפוץ ברחוב פגע ברכב [צילום: ׳“׳¨׳•׳¨ ׳¢׳ž׳™׳×]

שיפוץ חזות העיר תל אביב נעשה באופן גס ולא מתחשב. התושבים מוצאים את עצמם מדלגים מעל מפגעים ואת מכוניותיהם החונות ברחוב מטרה לפגיעות שנגרמות ממעבר משאיות הקבלנים ברחובות העיר הצרים.
אין ספק שאחד המפעלים המפוארים של עיריית תל אביב-יפו בשנים האחרונות הוא שיפוץ הרחובות. העיר הפכה את פניה ושונתה ללא היכר לטובה. לאחר עשרות שנות הזנחה וזלזול שהותירו את רישומן, העיר משתפצת והולכת, הרחובות מרוצפים מחדש והכבישים נסללים שוב.
ואכן לראות גוף ציבורי שעושה את מלאכתו נאמנה זה לא עניין שהוא חזון נפרץ. הדברים נובעים מכך שהעירייה עצמה לא מבצעת את עבודות הבנייה והסלילה באופן עצמאי ושוכרת את שירותיהם של קבלים עצמאים וחברות בניה ותשתית אשר אלה הם המבצעים בפועל את תוכניות העירייה. עד כאן הכל סביר והגיוני. אלא שלקבלנים המבצעים את השיפוץ בעבור רווח יש עניין ברור למקסם את הרווח ולחסוך בעלויות. בין השאר גם אלה הכרוכות בסדר, נקיון ואמצעי בטיחות. זאת גם במחיר הפרעה לסדר הציבורי וגם במחיר של פגיעה בפרט.
התופעה של משאיות עפר ובטון כבדות שנדחקות ברחובות העמוסים ושוברות את מראות הרכבים החונים ברחובות הצרים הפכה ליומיומית. בעלי מכוניות שלא הספיקו לפנות את מכוניותהם בזמן מגלים שהשיפוץ ברחוב החל גם אם זה פוגע במכוניות החונות שלהם ובכלל, התושבים מוצאים את עצמם מדלגים כתיישים באתרי בניה כדי להיכנס ולהגיע לחדר המדרגות הבטוח המוביל לבתים במתחם המשופץ.
להפריט עבודה עירונית ולמסרה לגוף פרטי קבלני זה בסדר, אבל שמירת אורח החיים הסביר ועמידה על האינטרס הציבורי להתנהלות זורמת ושוטפת זה עניין שנותר באחריות עירונית. מסירת העבודה לגוף עצמאי לא פוטרת את העירייה משמירה על זכויות אזרח בסיסיות כמו שמירת שלום הרכוש, מעבר בטוח למקום המגורים וסילוק מפגעים מן הדרך.
בתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בנייה), התשמ"ח - 1988 סעיף 12 גישה למשטחי עבודה, נקבע בין השאר כי: "בכל מקום שאדם צריך לעמוד בו, לעבוד או לעבור בו יותקנו דרכי גישה בטוחות". נושא זה הפך לבדיחה בעיר תל אביב. כאמור, בפועל תושבים מוצאים עצמם מדלגים מעל חומרי בניה, בורות ומהמורות כדי להגיע ולהיכנס לפתח ביתם. מצב זה מהווה עבירה חמורה ומסוכנת על התקנות.
משאיות הגרירה של עיריית תל אביב יפו עובדות ועומלות מסביב לשעון. ואולם המדובר בגרירה של כלי רכב שלא חנו כחוק ועל כל גרירה מחייבת העירייה את בעל הרכב בקנס של מאות שקלים על עצם החניה האסורה כשאלו מתווספים להוצאות גרירה מופרזות שמגיעות למאות שקלים גם הם שהיא מוסיפה לחיוב באותה ההזדמנות. אולם כאשר מישהו חונה את רכבו כחוק, במידה והעירייה מעוניינת לשפץ במתחם המכונית החונה היא נותנת הודעה והתרעה של כמה ימים בודדים בלבד ואם בעל הרכב נעדר לפרק זמן ארוך מחמת נסיעה, מילואים וכיו"ב הוא יכול למצוא שכלי הרכב שלו הפך גוש אבק, לכלוך ופגיעות כחלק מנוף מתחם השיפוץ כפי שקרה לדוגמה לבעלי רכב ברחוב סמטת בארי בתל אביב בעת השיפוץ בו בחודשים האחרונים.
לשפץ זה חשוב בהחלט ומחויב המציאות והעירייה ראויה לכל שבח על עצם הביצוע. אולם לעשות את זה מתוך התחשבות, בשים לב ובזהירות זו הדרך הנכונה. לאחר כל כך הרבה שנים שפרויקט שיפוץ וסלילת העיר נמשך. לא ייתכן שלא להסיק מסקנות ולפעול בדרך בטוחה וראויה.

הכותב הינו מהנדס בניין
תאריך:  16/12/2013   |   עודכן:  16/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית תל אביב מציגה: אטימות בזמן השיפוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
לטעות זה אנושי גם בדרג המנהיגותי וגם בדרג הביטחוני. אולם, לטעות ולא להודות ולהמשיך להשלות זה הרסני
איתמר לוין
רכישת דפוס מעריב-לשעבר בידי ישראל היום מהווה מכה כלכלית קשה לקבוצת הארץ, ומאותתת לקבוצת ידיעות אחרונות שהעיתון ימשיך להתקיים בטווח הארוך    מבחינת שוק העיתונות בכלל ומגוון הדעות בו, קשה להיות אופטימיים
אליהו קאופמן
הניסיון להפוך דרך חיים חולה ועקומה ל"סטנדרטית" היא בעצם קריאת תגר על חיי אלפי ואולי יותר, של ילדי האימוץ העתידיים
אהוד פרלסמן
הסופה האחרונה שפקדה אותנו התייחדה לא רק במועדה ובעוצמתה, אלא גם בכך שהמטירה יותר גשמים דווקא בדרום, והעבירה את כתר אליפות הגשם ממצפה חרשים לקיבוץ נגבה
הרב אליהו קאופמן
כדי להתגונן בפני הביקורת מיד הובאו אל שולחן התירוצים שמותיהן של מדינות מערביות נכבדות שגם שם נכשלים בעין הסערה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il