X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך עושים את הצעד ופותחים עסק משלכם? לא מוותרים על ליווי והכוונה מקצועיים ובונים תוכנית עסקית מקצועית
▪  ▪  ▪
לפתוח עסק בדרך הנכונה [צילום: יום ליום]

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם, לאחר שנות עבודה רבות כשכירים, עושים את הצעד המתרשם כנועז ופונים לקריירה עצמאית בתחום עיסוקם או בתחום חדש. פתיחת עסק חדש מהווה פוטנציאל ואתגר עסקי גדול עם סיכוי לרמת הכנסות גבוהה מזו שהייתה במסגרת עבודה כעובדים מן המניין.
שינוי זה בחיים, שעשוי לתרום רבות למימוש העצמי והתעסוקתי, נדרש להיעשות בחוכמה ותוך בחירת צעדים שקולים, מכיוון שלעומת עבודה כשכירים בה האחריות היא בלעדית על התפקיד, כשמדובר בעסק עצמאי, האחריות היא על הצלחת העסק כולו ויכולתו לשרוד לאורך זמן. אז לצד היכולת היזמית, הנחישות והברק בעיניים והמוטיבציה הגבוהה, להלן מספר דגשים שכדאי לקחת בחשבון כשפותחים עסק קטן או בינוני ויוצאים לדרך חדשה עם מקסימום סיכויי הצלחה:
לא מוותרים על ליווי והכוונה מקצועיים
גם אם אתם מכירים את עצמכם כבעלי יכולות מולטיטסקינג, אוריינטציה יזמית ויכולת ניהולית גבוהה, לא כדאי לוותר על ליווי מקצועי על-ידי בעלי מקצוע שיוכלו לסייע לכם בתחומם ולאפשר לכם פניות מלאה להשקיע בניהול, הקמה והרחבת העסק. מאמן או יועץ עסקי יוכלו לשרת אתכם נאמנה עוד משלב טרום פתיחת העסק, כאשר בעוד שתהליך האימון במרבית המקרים הינו מוגדר כזמני וחיוני לצורך הכוונה, חיזוק ואיתור המכשולים שעשויים לעכב אתכם במשימה העסקית, הרי שייעוץ עסקי חשוב לאורך כל שלבי העסק, לרוב בעת בניית התוכנית העסקית ולצורך הכוונה והקניית כלים מקצועיים עסקיים ופיננסיים.
חשוב להבחין בין תפקודם של שני בעלי המקצוע, כאשר פעילותו של המאמן מתבססת על ההנחה כי בידיכם המומחיות והכישורים לניהול העסק ולכן התהליך מתמקד במינוף היכולות האישיות תוך זיהוי מגבלות וחסמים אישיים, ואילו פעילותו של היועץ כוללת סיפוק פתרונות מעשיים המבוססים על ניתוח פיננסי של השוק. בהתאם לצרכים במקרה שלכם, תוכלו לבחור את בעל המקצוע הנכון ביותר.
לצד קבלת ייעוץ עסקי, חשוב להפקיד את העניינים הפיננסיים של העסק, גם אם מדובר בהיקף פעילות מצומצם בשלב הראשוני, בידי משרד חשבונאות או רואה חשבן עצמאי שקיבלתם המלצות לגביו. ליווי והכוונה פיננסיים חיוניים לצורך ניהול פיננסי חכם של העסק ולמינימום טעויות חובבניות שעשויות לעלות ביוקר. כמו-כן, שירותיו של עורך דין המתמחה בליווי עסקים עצמאיים יהיה לעזר בכל הקשור לחתימה על חוזים והסכמים מול ספקים, קבלני משנה, עובדים ועוד.
החשיבות הראויה לבנייה מקצועית של תוכנית עסקית
טרום פתיחת העסק בפועל תידרשו להכין תוכנית עסקית מקיפה ומפורטת שתציג תמונה עתידית של העסק מבחינה עסקית, פיננסית, תפעולית ושיווקית. תוכנית אופרטיבית זו תגדיר בצורה ברורה את היעדים והמטרות ותידרש גם לצורך קבלת הלוואה לפתיחת העסק. המסמך המפורט, שכדאי שיוכן בסיוע יועץ עסקי המגיע עם הכשרה עסקית ופיננסית, יבחן את הכדאיות של העסק, יגבש אסטרטגיה עסקית ויכלול את היעדים והמטרות בהתאם ללוחות זמנים מוגדרים מראש. בו ייכללו תאור הרעיון העסקי, כולל פירוט השירותים והמוצרים המתוכננים להיות מוצעים, קהל היעד, סקירת השוק והמתחרים הבולטים, תחזית פיננסית, האסטרטגיה השיווקית ועוד.
מבחינת פתרונות המימון לעסק, קחו בחשבון שבאפשרותכם, בנוסף לאפשרות של הלוואה בנקאית או חוץ בנקאית, גם לפנות לקרנות המעניקות הלוואות לעסקים קטנים בעידוד הממשלה. מבין קרנות אלו הן הקרן לסיוע לעסקים קטנים בערבות מדינה, קרן ק.י.פ לעידוד יוזמות פרטיות והאגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית.
אפשרויות למינוף והרחבת הפעילות העסקית
אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני עסק קטן בתחילת דרכו מתייחס לסיכוייו לשרוד את שנת חייו הראשונה, כאשר הסטטיסטיקות בשטח מעידות על אחוזים גבוהים של סגירות עסקים בתקופה זו. הדרישה להתמודד ולהוכיח עליונות מול המתחרים המוכרים ובעלי המוניטין בשוק תחייב אתכם להשקיע לא מעט בפעילות שיווק ומכירות, networking, כולל חשיפה אינטרנטית איכותית ומוכחת לצורך הגדלת החשיפה בפני קהל היעד של העסק.
בכדי לקדם את הנושא, תוכלו להיעזר בגופים עסקיים המציעים שירותים ליזמים ולעסקים קטנים ובינוניים. אלו כוללים מידע מקצועי עסקי אסטרטגי ומפגשי networking המהווים פלטפורמה להיכרות עם בעלי עסקים אחרים לצורך שיתוף פעולה אסטרטגי. בנוסף, גופים אלו יחשפו אתכם להזדמנויות עסקיות ולריכוז הצעות מכרזים ממשלתיים ופרטיים בארץ ובעולם אליהם ניתן להגיש מועמדות בהתאם לפירוט הדרישות בכל מכרז ובאמצעות כך להרחיב את הפעילות העסקית.

תאריך:  17/12/2013   |   עודכן:  18/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
קורא אני ללבנת לפנות להנהלת הקאמרי ולהודיע לה כי אם לא יורידו מחירי הכרטיסים לאלה השווים לכל נפש הוא לא יקבל שקל מתקציב המדינה
בעז שפירא
שמא נכון יותר לכנות את צה"ל צבא ההגנה למדינת כל אזרחיה? אולי אף נכון לפתוח את השורות ולהסיר את שארית ההגבלות ולאפשר לערבים מוסלמים החפצים בכך להתגייס לקורס טיס?
יוסף כהן אלרן
איך חשים צעיר וצעיר שיודעים שלא תמיד יהיו יחד רק משום היותם בני עמים שונים?
עו"ד חיים שטנגר
רשימה זו מוקדשת לזכרו של המשורר אבי אליאס ז"ל, שלחם מלחמותיהם של המסכנים והעניים, עד יום פטירתו לבית עולמו
אברהם בן-עזרא
בשגרת העבודה בתחום בקורת הבנייה, המומחים מטעם הקבלנים לרוב עסוקים באיתור תירוצים לביטול טענות בדבר קיומם של ליקויי בניה ואי התאמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il