X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרפואה הפרטית דחקה לאחור את הרפואה הציבורית והותירה את החולים הנזקקים לחסדיהם של רופאים-טאלנטים בחסרון-כיס
▪  ▪  ▪
רוצים להגיע לרופא מס' אחת [צילום: פלאש 90]

מערכת הרפואה בישראל חולה אנושות. תחלואיה באים לידי ביטוי בקיטוב החד שבין הרפואה הפרטית לרפואה הציבורית; בין אלה שמצד אחד ידם משגת לבחור רופא כלבבם לזירוז הטיפול וקבלת ההחזר הכספי, לבין אלה שמטופלים על-פי תנאי הרפואה הציבורית הנוקשים. הקיטוב הזה יצר, מעצם טבעו, עדיפות עליונה לרפואה הפרטית והותיר את הרפואה הציבורית הרחק מאחוריה.
רופאים-מנתחים, מן השורה הראשונה, שאגרו את כוחם ברפואה הציבורית, לוטשים בגלוי את עינם לרפואה הפרטית, המשתלמת יותר מבחינת הכנסה. יש מהם שאף הגדילו עשות והפכו את בתי-החולים הציבוריים לכר-פעולה נוח למדי לטיפולים פרטיים בהם עבור חולים מועדפים, כמו תיירי המרפא, הזוכים לקדימות.
שלושת הקרדיולוגים מ"איכילוב", שנתפסו באחרונה ב"קלקלתם" זו, והמאוימים בשל כך להשעיה מעבודתם, הם רק סימפטום לרעה החולה, המתפשטת במערכת הרפואה הישראלית כמו אש בשדה-קוצים: הנטייה החולנית והבלתי-אתית להבדיל בן חולה לחולה רק על-פי עומק-כיסו.
סכומי עתק
אלא שעם זאת יש גם צד שני למטבע: מטופלים, שחייהם ניצלו בזכות אותם רופאים מעולים, נרתמים באורח טבעי לצידם של מציליהם ורואים בהם מלאכים משמיים. בתור שכאלה הם מבקשים, בדחילו ורחימו, למנוע את השעייתם כעונש על מה שעשו.
אחרי ככלות הכל צריך להודות שכל חולה הנזקק לניתוח מסובך, כזה שאמור להציל את חייו, יעשה כמובן את כל שניתן כדי להגיע לרופא מספר אחת, זה ששמו הולך לפניו מעל יתר הרופאים בתחומו. אין להכחיש שבמציאות הישראלית הנוכחית עשוי החולה להיענות למבוקשו רק אם יפקיד בידי אותו רופא-ראשון-במעלה כל סכום שידרוש, המרקיע בדרך כלל שחקים.
לעומת כל אותם רופאים-טאלנטים, תאבי הבצע של היום, ראוי להזכיר גם רופא יוצא-דופן. הדברים אמורים בפרופסור רוני רוזין ז"ל, מאבות הכירורגים בארץ, שמעבר להיותו רופא היה גם הגון ובעל נשמה יתרה לדוגמה.
גילוי-לב
פרופ' רוזין נהג לנתח בשנות ה-80 בבתי החולים התל אביביים דאז - "הדסה" הציבורי ו"אסותא" הפרטי. רצה הגורל ובין היתר הוא ניתח גם את אשתי המנוחה, חולת הסרטן דאז, לא לפני שהתוודה בפני שהוא מעדיף לנתח אותה ב"הדסה" - המיושן, אומנם, ובעל החזות החיצונית הדוחה, אבל, לדבריו, בעל המכשור הרפואי המלא, שעלה עשרת מונים על זה של בית החולים הפרטי "אסותא", בעל החזות המרהיבה של מלון חמישה כוכבים.
פרופ' רוזין ציפצף צפצוף אחד ארוך על העובדה שהתמורה ב"אסותא" הייתה משתלמת לו לאין ערוך על זו שהיה מקבל ב"הדסה", מה גם שהניתוח של אשתי המנוחה בבית החולים הציבורי לא חייב אותי, כבעלה, לשלם עבורו מכיסי. אחרי ככלות הכל הרי שמעבר לכסף ראה הרופא הדגול לפניו את טובת הפציינט החולה, כמו גם את טובת בני-משפחתו.
גם אם אין עוד כיום רופאים ישרים מסוגו של פרופ' רוזין, היחיד מן הסתם בדורו - הגיע הזמן שהמערכת הרפואית תמצא את שביל הזהב הראוי, שבו לא תבריח עוד את הרופאים ה"טאלנטים" מהרפואה הציבורית לרפואה הפרטית, רק משום שאינה טורחת לתגמל אותם כראוי.

תאריך:  22/12/2013   |   עודכן:  22/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
רשת "שופרסל" הכניסה קופות לשירות עצמי אך התחרטה כשנראה כי הציבור הישראלי אינו אמין
יובל ברנדשטטר
מה שמלמד אותנו שייח' זהראן אלוש    אפשר לסמוך על המערב שיקריב את בעלי בריתו למען הפייסנות, יברח מכל מחויבות, וימסמס כל קו אדום כל עוד הוא עצמו לא ניזוק ישירות ובאופן בלתי הפיך
יהודה דרורי
עד למותו לא נתן להם פרסום מכיוון שחשב שאינם טובים מספיק
ישראל מידד, אלי פולק
אם ראש הממשלה היה מגיע לטקס האשכבה, ועומד כאן יחד עם שועי עולם שבאו לחלוק כבוד אחרון למי שהיה לוחם חופש, טרוריסט בעיני אחדים, והפך למנהיג בעל שיעור קומה עולמי, חסר תקדים כמעט, ברוח של פיוס ואחווה, היו אנשי הקהילה היהודית כאן מרימים את ראשם בגאווה
אפרים הלפרין
היש בישראל מי שמתנגד לשלום בר קיימא? יש החוששים שמדובר בפח, ויש המאמינים בכוונות הטובות של הערבים; כדי לגשר על הפער הקיצוני הזה ננסה להבין מהו "שלום צודק ובר קיימא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il