X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
30% מתושבי המדינה - שליש מאתנו! - ילדים וזקנים, חיים בעוני! אין להם כסף למגורים, לחינוך, למזון, לחימום, לבגדים, לספרים וגם לא לתשלומי המים והארנונה
▪  ▪  ▪
30% בקרבנו - עניים! [צילום: פלאש 90]

העובדה כי ישראל היא המדינה הענייה ביותר מבין 34 המדינות המפותחות הדמוקרטיות בעולם, המאורגנות תחת גג ה-OECD, עברה בשקט יחסי בתקשורת הישראלית. במהלך שלוש השנים האחרונות התמקמה ישראל במקומות הנמוכים ביותר בתחום החינוך והרווחה ועלתה למקומות הגבוהים בשיעור העוני והשחיתות. הנה, הנה אנחנו במקום האחרון מוצהריים קבל-עם, כעניים ביותר עם פער עצום בין עשירון עליון לתחתון.
ומה קרה אחרי פרסום הנתונים? אף אחד לא שינה את מנהגיו: העיתונאים והפרשנים לא השתוללו, העם לא יצא לרחובות ולכיכרות, הממשלה לא התפטרה, ראש הממשלה לא הפסיק להלל את עצמו ושר האוצר עדיין לא כל כך הבין את הנושא, שכן, כידוע, הוא חדש במקצוע. קשה להבין את שוויון הנפש של "העם" בנושא נורא זה.
הכי עניים? למה?
איך נעשינו הכי עניים בעולם ה"מפותח"? האם הייתה כאן מלחמה? האם קרה אסון אקולוגי, התייבשות מקורות המים, התייבשו המוחות? האם תם המזון במדינה הקטנה? האם כבר כולם עזבו לברלין ואין מי שימשיך את המפעל הציוני שנקרא מדינת ישראל? היה כאן משבר כלכלי גדול יותר מכל מדינות העולם? איך נפער לו פער כזה בין עשירים לעניים? האם זו מדינה פיאודלית עתיקה עם משפחות מלוכה מדורי דורות עם בעלי אדמות וירושות ומולם הווסלים, מעמד העבדים?
30% מתושבי המדינה, ילדים וזקנים, חיים בעוני! אין להם כסף למגורים, לחינוך, למזון, לחימום, לבגדים, לספרים, לתשלומי המים והארנונה. 30% הם שליש מתושבי המדינה שאין להם גישה לתקשורת, הם בכלל לא מקושרים ואינם מופיעים בטלוויזיה, לא כותבים מאמרי פרשנות ולא מפגינים בסגנון אוקראיני או מצרי. הם ידועים כ"שקופים".
אי-אפשר לשקר יותר
כאשר התקבלה ישראל לקבוצת המדינות המפותחות הדמוקרטיות, ה-OECD, המונה 34 מדינות מפותחות, נהגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר שלו דאז, יובל שטייניץ, להתגאות במיקומים שלנו ברשימות. כל הזמן שמענו כי "אנחנו לא יוון ואנחנו לא ספרד". במילים אחרות, אנחנו היינו, לפי דברי הנהלת המדינה, מצליחים בטירוף, נטולי משבר פיננסי, נטולי אבטלה. כיום אי-אפשר לשקר יותר. המדד של ה-OECD שקוף ומדויק. אי-אפשר לספר לנו סיפורים. אנחנו מדינה נחשלת בעלת יוקר מחיה בלתי אפשרי שלא עומד בפרופורציה לשכר הממוצע או לשכר המקובל בישראל.
"הישגי" ישראל ב-3 קדנציות נתניהו
  • שלום עם שכנים
  • תחבורה
  • כלכלה
  • חינוך
  • רווחה
בכל התחומים האלה המצב רק מתדרדר. בתחבורה, למרות פעילות המשרד, יש יותר קלקולים מהתפתחויות. כמות זריקת הכסף לים בפרויקטים של משרד התחבורה, היא אגדית. כל פרויקט גדול מתגלה ככישלון - במהלך הקדנציות של השר ישראל כ"ץ. כל אזרח ישראלי שיצא אי פעם לאירופה, למזרח אסיה או לאמריקה יכול להשוות את רמת התחבורה הציבורית הירודה אצלנו באוטובוסים וברכבות. להגיע בארץ ממקום למקום אפשר רק במכונית פרטית וכבישים סתומים בפקקים, וכן הלאה וכן הלאה.
בכל שאר הסעיפים, מצבה של ישראל בתחומים הנזכרים לעיל התדרדר במהלך הקדנציות של ראש הממשלה הנוכחי. מי שלא רואה את העובדות האלה - יש לו באמת בעיה בהבנה. מי שלא מבין מה קורה במערכת החינוך, במערכת הרווחה, בחייהם של הזקנים העניים והמשפחות שמרוויחות שכר של כ-5,000 שקל לחמישה אנשים או יותר, מבין היטב את משמעות החיים האלה.
יפוטר המנכ"ל
כבר סופר אינסוף פעמים כי בכל חברה כלכלית מעיפים את המנכ"ל כאשר החברה עוברת מרווחיות להפסדים. מנכ"ל הצובר חובות וכישלונות וירידת ערך המניות - ימהרו להחליף אותו לפני שיעשה פשיטת רגל.
מה עם ראש הממשלה נתניהו? זה בדיוק מה שהוא עושה עם מדינת ישראל מבלי לדבר על מצב המוסר, המשפט, הפשע ודירוג השחיתויות. ראש הממשלה נתניהו כל כך מרוצה מעצמו, שכל מה שמעניין אותו ברגע זה (מלבד אירן) הוא רכישת מטוס פרטי ובנייה מיידית של בית חדש לראש הממשלה. אם הוא דואג לבא אחריו - זה באמת יפה מצידו, אבל רובנו יודעים שלדעתו מעולם לא יפנה את הכיסא!
החדשות הטובות: ישראל במקום השלישי בעולם בפער בין עשירים ועניים. שני המקומות הראשונים: סעודיה ומדינות המפרץ. אנחנו מספר 3... נפלא, לא?

תאריך:  22/12/2013   |   עודכן:  22/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה הענייה ביותר
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
תסלחי לי, את בכלל הסתכלת בדוח?
אהוד פרלסמן  |  23/12/13 02:10
 
- סלח לי, אבל יש לך מושג
אהרון שחר  |  23/12/13 16:42
 
- קראתי..שטויות..
אמנון111  |  25/12/13 18:19
 
- כי זו מדינת עולם שלישי
אהרון שחר  |  25/12/13 22:58
2
מה המסקנה??????
אליהו חיים  |  24/12/13 13:21
 
- ממש
מגיב ותיק  |  24/12/13 22:14
 
- קרא שנית אולי תבין
אליהו חיים  |  25/12/13 10:19
 
- שוב אתה חיים???
אמנון111  |  25/12/13 18:10
 
- אתה רוצה להיות דומה לזימבביה
אליהו חיים  |  25/12/13 20:59
 
- אני ? חתיכת בבון?
אמנון111  |  26/12/13 03:56
 
- סליחה על הבבון אבל אתה טועה.
אליהו חיים  |  26/12/13 10:47
 
- אני ? חתיכת בבון?
אמנון111  |  26/12/13 04:03
 
- אני ? חתיכת בבון?
אמנון111  |  26/12/13 04:22
3
מדינה על הקאנטים...
רבבה  |  25/12/13 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
לא מבין גדול באופנה, לא בשעונים, תיקי נשים ונעליים, אבל את המשקפיים שהצליחו להיות קלים אפילו ללא מסגרת - השאירו לי בדיוק כך בבקשה...
עו"ד חיים שטנגר
על-רקע המעורבות הפוליטית הברורה והבוטה של האוניברסיטה וגם/או של מי מהגופים הקשורים בה - על-רקע הסירוב להעניק לפרופ' ישראל אומן דוקטור לשם כבוד של אוניברסיטת חיפה, בשל ועל-רקע דעותיו הפוליטיות - מן הראוי שתקום ועדה שתבחן המשך תקצובן של אוניברסיטות וגופים אקדמיים המערבים שיקולים פוליטיים בשיקוליהם האקדמיים
אברהם בן-עזרא
מומחים שונים המקבלים את מינוים מטעם בתי המשפט, רואים את עיקר תפקידם לאתר פתרונות לשם ביטול ליקויי הבנייה תוך הוצאה כספית מינימאלית, ובלבד שאותו פתרון יהיה סביר, חוקי, תקני
אליהו קאופמן
האיש שתמך בפינוי מתנחלי גוש קטיף וכחבר קואליציה השתתף בפינויים, פתאום מאגף מימין...
איתן קלינסקי
פרשת השבוע מפגישה אותנו עם פליטי רעב    הפרשה מבטאת את אשר עובר על מאות פליטי רעב מצפון אפריקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il