X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בג"ץ נותן היתר לפעול נגד ישראל, בתנאי שהדבר ייעשה מחוץ לגבולותיה ותוך הסתרה של הכוונות האמיתיות. גרוניס ברח כדרכו אל הפן הטכני, במקום לנצל את ההזדמנות ולקבוע שישראל תרדוף בכל מקום את המבקשים לפגוע בה
▪  ▪  ▪
גרוניס. החמיץ הזדמנות [צילום: יוסי זליגר]
זועבי וסלאח לא יישפטו על ה"מרמרה"
איתמר לוין
גרוניס: אין מדובר במקרה חריג ביותר המצדיק התערבות בשיקול דעתו של וינשטיין; ההחלטה התקבלה לאחר דיון מעמיק ולאור קשיים משמעותיים הן בראיות והן בצד המשפטי
לרשימה המלאה

שישו ושמחו, שונאי ישראל והטרוריסטים. קיבלתם היתר לפגוע בישראל ובישראלים - בתנאי שתעשו את זה מחוץ לגבולותיה של המדינה, והכי טוב יהיה אם תפעלו בשטח אקס-טריטוריאלי. ואם לא תכריזו מראש שכוונתכם לפגוע בישראלים ולהפר את החוק הישראלי - תוכלו אחר-כך ליהנות מן הספק, שמא לא ידעתם מה המטרה של האנשים אליהם הצטרפתם.
מארגני המשט הטורקי הכריזו שבכוונתם לשבור את המצור על עזה. האו"ם (!) קבע שמעשיה של ישראל נגד המשט היו חוקיים משום שזכותה להטיל את המצור ולאכוף אותו. אבל מבחינת יהודה וינשטיין ואשר גרוניס, עדיין קיים ספק האם חנין זועבי וראאד סלאח ידעו כאשר עלו על ה"מרמרה" שיש כוונה לשבור את המצור. ולכן, יש ספק האם התכוונו להפר את החוק האוסר על ישראלים להיכנס לרצועה - ולכן אין להעמידם לדין. ונניח בצד את מה שעוד יוצא מהנימוק הזה: שצריך ודאות מוחלטת בכוונתו הפלילית של חשוד לפני שמעמידים אותו לדין. לפי זה, אפשר לסגור מראש חצי מהתיקים.
חלק מהמפליגים על ה"מרמרה" הצטיידו מראש בנשק קר, והיה ברור שיש לו מטרה אחת ויחידה: לפגוע בחיילי צה"ל. אבל וינשטיין וגרוניס כנראה החליטו שזועבי וסלאח סובלים או מליקויי ראייה שגרמו להם לא לראות את הסכינים ויתר כלי המשחית, או שהם סובלים מליקויי תפיסה שגרמו להם לחשוב שכל זה מיועד כדי לחתוך אבטיחים ולתקן סדקים.
הכי מקומם הוא הנימוק על האקס-טריטוריאליות, על כך שלא ברור שניתן להעמיד לדין על מעשים שנעשו מחוץ לגבולות המדינה. לכאורה זה נכון, אבל המשפטנים הדגולים שכחו שכל נושא המים הטריטוריאליים הוא די מעומעם ונתון יותר להסכמה בינלאומית מאשר לחוק בינלאומי. כלומר: גם אם צה"ל היה משתלט על ה"מרמרה" בקרבת החוף, יכולים היו זועבי וסלאח לטעון שמדובר במים בינלאומיים ושלישראל אין זכות לשפוט אותם. לכן, מדובר בטיעון שיש להביאו להכרעת בית המשפט ולא להשתמש בו כתירוץ לסגירת התיק.
חוץ מזה, הגיע הזמן שבית המשפט העליון יעשה צעד אמיץ ויקבע שזכותה של מדינת ישראל לשפוט כל מי שפוגע בה בכל מקום. יש לזה תקדימים: החוקים העוסקים בפושעי מלחמה, בעיקר באלו ממלחמת העולם השנייה, קובעים בדיוק את זה. בית המשפט העליון הגדיר את אדולף אייכמן כ"פושע נמלט ממשפחת העמים" וקבע שבשל כך הייתה לישראל הזכות לחטוף אותו משטחה של מדינה אחת (ארגנטינה), להביא אותו למדינה שנייה שכלל לא הייתה קיימת בזמן שביצע את פשעיו (ישראל) ולשפוט אותו על פשעים שביצע במדינה שלישית (גרמניה).
מחבלים אינם רוצחי עם, וזועבי וסלאח אינם אייכמן. אבל החוק והפסיקה חייבים להתאים את עצמם למציאות: הטרור הוא עסק בינלאומי, שבסיסו יכול להיות במדינה א', פעיליו יכולים לבוא ממדינה ב', מטרתו יכולה להיות מדינה ג' והוא יפעל להשיג אותה דרך פיגוע במדינה ד'. ראו את פיגועי 11/9, שכוונו נגד ארה"ב בידי נתין סעודי שישב באפגניסטן.
לבית המשפט העליון הייתה כאן הזדמנות פז לומר: מאחר שישראל מותקפת בכל מקום, היא תעניש על כל מקום. גם אם נניח שבמקרה הספציפי היה מקום לדחות את העתירה, יכלו שלושת השופטים להיכנס הרבה יותר לעומק ולדון לגופם בנימוקים של וינשטיין, וכך לקבוע הלכה רבת-חשיבות - הן מעשית והן הצהרתית - למקרים הבאים. אבל גרוניס כמו גרוניס: הוא מוצא את הפן הטכני, מתבסס עליו ובורח מהכרעות עקרוניות.

תאריך:  23/12/2013   |   עודכן:  23/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שישו ושמחו שונאי ישראל
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
כך מקעקע בג"ץ את מעמדו
ד"ר רון בריימן  |  23/12/13 13:47
 
- לרון בריימן:בית המשפט לא החל
צורי   |  23/12/13 15:13
 
- לטובת הימין=נא רדו מנושא מרמרה
ע_הראל  |  26/12/13 22:27
 
- בוז לאיתמר שמתחנף לשופטת נאור!
ע_הראל  |  28/12/13 20:19
2
איתמר! יש לי חדשה בשבילך!
לא תמים  |  23/12/13 14:25
 
- אתה תמים. בנוסף הם היו
בני בנקר  |  23/12/13 15:11
3
יפה אמרת.את שונאי הכנסת
פלא יועץ  |  23/12/13 14:37
4
גרוניס וחבר מרעיו יועמדו לדין
שולם  |  23/12/13 15:12
5
מי שהותקף היו נוסעי המרמרה,
פיספסת בגדול  |  23/12/13 15:38
 
- אינך חייב לדבר אמת
מר "פיספסת"  |  24/12/13 20:18
6
לו היו אלה אולמרט וליברמן
א.א.  |  23/12/13 15:51
7
חסר כאן מה שהתרנגולת מטילה ל"ת
י.צ.  |  23/12/13 19:11
8
הוכחה נוספת שאין להנהגה הציוני
קורןנאוה טבריה  |  27/12/13 03:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
פסח רויטמן
ישראל הוכיחה כי אם יש צורך למען קידום הסכם מדיני, לעקור ישובים, היא מבצעת זאת כיאות. מצד הפלשתינים אין כל נכונות
ד"ר רון בריימן
בכל מו"מ הצעה הנדחית על-ידי הצד הנגדי מפסיקה להיות בסיס להתייחסות. מרגע שהרעיון נפסל על-ידי הצד הערבי אין הוא בעל תוקף מחייב לגבי הצד היהודי, מה גם שכל נגזרותיו כשלו
איתן קלינסקי
שני ילידי הארץ, שני ילידי העיר, אותו טיפול שיגרתי לו הם נחוצים ממוקם בשני משרדים - האחד מהודר והשני צפוף ועלוב ששמו "המשרד לענייני זרים"
עידן יוסף
שר החוץ אומר כי ישראל רצינית בכוונותיה להגיע להסדר עם הפלשתינים    בנט: לא יהיה אוסלו ג'    גדלה התמיכה באיחוד האירופי בסימון מוצרי ההתנחלויות
אריאל י. לוין
שני סימנים מובהקים להתחזקות הגוברת והולכת של אל-קאעידה ברצועת עזה: החמאס ביטל את החגיגות לציון יום ההולדת שלו והוא שוקל להתמודד יחד עם פת"ח בבחירות לפרלמנט הפלשתיני. מבחינת ישראל זוהי התפתחות חמורה ומדאיגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il