X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבוי למדינה שכך מחטיאה את לוחמיה המסכנים, ואינה מאפשרת להם את הזכות הדתית הבסיסית ביותר: להעלים את הנשים
▪  ▪  ▪
חיילת בצה"ל. לא חייבת חצאית עד הברך [צילום: פלאש 90]

נפלה עטרת ראשינו. מתחיל שבר בעמנו שאולי כבר לא נוכל לאחותו. חיילים בינ"ישים, הטובים בלוחמינו, עד כדי-כך שאפילו הצבא מסתפק רק ב-44 אחוזים משירותם, עלולים לשמוע במהלך שירותם הצבאי קול אישה בטקסים. ואם עדיין לא נפלתם מהכיסא, הדקו את החגורות.
הידקתם? יופי, הנה זה מגיע: מדריכות הכושר כבר לא תתחייבנה ללבוש חולצה שתגיע עד המרפקים, ומכנס שייגע בברך.
אבוי למדינה שכך מחטיאה את לוחמיה המסכנים, ואינה מאפשרת להם את הזכות הדתית הבסיסית ביותר: להעלים את הנשים. לומר לאישה שהיא בת מלך -בהחלט, אבל רק בתנאי שלא תסתובב ליד בחורים הרצים לקיים את מצוות ה' - המלך, שנמסרה מדובר הארמון (הרב) - להשתתף במלחמת המצווה; שמקיימים את הצו להכניס קודש לחול; הדואגים לכך שהצבא יישאר יהודי, וכשר, והמוכנים, כמה נפלא- לשרת שנה ושליש, שהרי התורה הקדושה שהם לומדים בישיבות ההסדר חשובה הרבה יותר משירות צבאי. היא אף חשובה פי כמה ממה שלומדים הבחורים החרדים, שעתידים לשרת 3 שנים, כמו היו חיילים רגילים, ולא מיוחדים ומורמים מעם כמו הבינ"ישים הציונים, שהמדינה קיימת בזכותם.
קול אישה - טהור?
לא אתחסד, חלילה. לא אומר שקול אישה הוא טהור וקדוש. שהרי קול של אישה, כשהיא לבושה במדי חיילת המכסים את כל גופה, גם אם יצטבר ל-10 דקות בכל תקופת השירות, יכול להעלות בלבם של ההסדרניקים הצדיקים אסוציאציות לא כשרות, להטביע אותם בים התאוות והפיתויים, רחמנא לצלן. קול ההשכמה של המפקד המסוקס ב-5 בבוקר - הוא קול נעים, וכידוע "לא נחשדו ישראל למשכב זכר" - מה רע אם כן להתענג עליו?
אתם - החילונים - ודאי לא תבינו זאת. אצלכם התאוות עברו כבר מזמן את שלב ה"ילדה בת 18 שרה 10 דקות בטקס שלא בטוח שיתקיים". אצלכם זה נורמלי אפילו ללכת לים, וחיילת ששרה זה לא בדיוק בר רפאלי בקולקציית החוטיני שראשכם תקוע בה כל הזמן.
אותה אליטת החיילים, שראש אכ"א החליטה בחוצפתה לשים מול נשים ב"לבוש מתירני", טוענים לפגיעה בחופש דת: פגיעה בחופש שלהם לכפות על חיילות מכנס עד לברכיים וחולצה עד המרפקים; פגיעה בחופש שלהם להיות נפקדים מחלק מהלו"ז - טקס צבאי. מה כל הרעיון של טקס צבאי, אם קבוצת חיילים גדולה אינה מתכוונת להשתתף בו? ובכלל, מדוע הם, ההסדרניקים, צריכים להיות מיוחדים בכל נושא שקשור לשירותם הצבאי: פחות ממחצית השירות, הסדר מיוחד לכשרויות שונות לאוכל, אפשרויות לצאת לימי עיון מיוחדים על חשבון המערכת - ולפי הרבנים, הם צריכים לקבל גם אישור נפקדות מהטקסים?
איזה הסדר?
כשאומרים "הסדר" - באיזה "הסכם" מדובר? לי זה נשמע יותר כמו קומבינה: אתם תאשרו לנו שנה וארבעה חודשים, ובתמורה התלמידים שלנו לא יהפכו לחרדים. או, אולי: במקום לשרת שלוש שנים, נשרת שנה ושליש, ובתמורה אנו מבטיחים לעשות כל השתדלות שלפחות זה יהיה בקרבי; להיות החיילים עם הכי הרבה מוטיבציה, שמוכנים לסכן את חייהם. רק תספקו לתלמידינו-חיילינו שלושה זמני תפילה (אחת במשך 40 דקות, ושתיים במשך 20 דקות), אוכל כשר למהדרין, ימי עיון מיוחדים בבתי כנסת, ואפשרות להתראות כמה שפחות עם בחורות. זה אינו צנוע.
מי שזו נשמעת לו עסקה הוגנת, שישאל את עצמו - מי לא היה מוכן להיות קרבי על-מנת לשרת פחות ממחצית השירות? כשהשירות מתאים בדיוק למערכת בה גדל והתחנך? מה יש לצפות ממי שמבצע פחות ממחצית שירות?
לא השליחות היא הגורם המוביל בעסקה שמציעה מערכת ההסדרניקים, אלא מאמץ ראוותני שמטרתו להוכיח שהחייל הדתי במערכת זו אכן תורם: הוא "קרבי"! ולכן הם קרביים, ואוי למי שמתלונן על "הסדר" שכזה: כשח"כ הדתי אלעזר שטרן התלונן על כך שבוגרי מכינות הם לוחמים, ובניגוד לבינ"ישים הם כן משרתים שלוש שנים, הוא זכה לקיתונות של צעקות והסתה. לשמחתנו, הדבר הנורא ביותר שקרה לו היה יריקה בצאתו מבית הכנסת.
אותה "קומבינה" של רבנים, לא נעשית בצורה תמימה, "רק בשם השליחות" כמו שהם אוהבים להציג זאת. למעשה, זה סוג של עסקת ועד עובדים, כמו בנמֵלים, שבאה "להגן" על זכויות-יתר המושגות בדרכים שאינן מאפשרות לצבא הרבה ברירות, ברוח אם תמשיכו "לכפות" - ואנחנו פשוט לא נתגייס. מצדנו - נעבור על החוק, כמו שאמרו רבנים: "צה"ל עומד לאבד חיילים טובים". חיילים טובים אינם משתמטים בגלל סיבה כמו שירת נשים. לו הייתה זו קבוצת "סרבנים" - משתמטי-שירות מצפוניים-פלצנים שאינם רוצים לשרת בשטחים, הייתה "ישראל שלי" - אותה קבוצת מתנחלים בפייסבוק - ממהרת לגנות. היא הייתה מדגישה מיד, ובקול תרועה עצום, את הסכנה למדינה הנובעת מהתנגדות שכזאת לשרת בשטחים של מדינת ישראל, ואיך בגלל "אידיאולוגיה" עלולים אזרחים ותושבים להיהרג.
השתמטות היא השתמטות. מי שבוחר להציב למדינה תנאים, שלא יתפלא על הכעס שהוא מעורר.
אזרחים דתיים: לא הייתי מפרסם כתבה זו אם הייתם עושים את המאמץ לגנות את השיטה הפסולה של ההסדרניקים. אני מאמין שבתוך-תוככם אתם מבינים, שהקריאה להשתמט מן השירות הצבאי, כולל ה"הסכמה" לשרת פחות ממחצית משך השירות - שצעירים אחרים מבצעים על-פי החוק - בגלל "קול באישה ערווה" היא בלתי הוגנת, בלתי מוצדקת, וחותרת תחת אושיות החוק והשלטון במדינתנו-מדינתכם.
הסוד בכינון יחסים חברתיים הוגנים וצודקים הוא להגיע להבנות הדדיות: הצבא עושה וימשיך לעשות כל שביכולתו כדי לאפשר צומות קלים בבסיסיו, מקפיד וימשיך להקפיד על כשרות ברמה גבוהה, במיוחד בשביל ההסדרניקים. אלו הם הסדרים ייחודיים שנעשים וייעשו למען חיילים דתיים - הסדרניקים, חרדים ואחרים. משך השירות ויחס לחיילות אינם כלולים ב"הליכה לקראת" החיילים הדתיים, ולא רבנים יקבעו כללים בנושאים אלו.

תאריך:  25/12/2013   |   עודכן:  25/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ינון הדאיה
מהם הקריטריונים שעל פיהם ניתן להכיר באדם כנפגע בתאונת דרכים בתחום הנפשי
ציפורה בראבי
לא חשוב איך תקראו לזה. זה מסוכן. זה מטריד. זה דורש תגובה החלטית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל – גם מהמותן – בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם – קלון, צָדק, מן הצדק, חרמות ומקלות בגלגלים
גיא חזן
בשלהי שנת 2008 יצא הממשל האמריקני בתוכנית החילוץ הראשונה – QE1 – לפיה החל לרכוש אגרות חוב ממשלתיות ואחרות בהיקפים חסרי תקדים של מאות מיליארדי דולרים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: עניין של גאוגרפיה?    נתניהו איתן    כתר יאיר? די להתהדר בנוצות אחרים    ארנונה למחדל?    מכונית היא לא אישה    ולקינוח פסוקו - עיר בהפסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il