X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - ועדת חקירה, חמישה-עשר, שנאה, הוגן, זבל ומתנגדת שבת שלום
▪  ▪  ▪
מידע קלורי במקדונלדס. מודה כי מדובר באוכל לא בריא [צילום: AP]

א. הפתעת העונה
הפתעת העונה - ואולי הפתעת המאה: מועצת גדולי הבג"ץ לא סגרה את אוניברסיטת אריאל.
צריכים מיד ועדת חקירה לבירור התקלה.
ב. בא
קיבלתי מפרופ' איתי, חבר, המתענה כעת בסופת חג המולד בצפון-מזרח ארצות-הברית: בעיצומה של הסערה בירושלים, מנהל ה"חדר" התקשר למלמד: "אל תבוא. יש רק עשרה ילדים בכתה".
ענה המלמד: "אני בא! בבית יש לי חמישה-עשר".
ג. בוקר טוב, אליהו!
שמאלנית אירופאית התעוררה לפתע, וטענה, שהשמאל האירופאי יוצא בחריפות נגד ישראל כי זה יותר נחמד ותקין פוליטית מאשר להיראות אנטישמי. וזה נכון גם לגבי רבים ממבקרי הציונות מבני עמנו.
ד. לא מאוחר
לוטננט אלונזו ה' קאשינג, בן 22, בוגר האקדמיה בווסט פוינט, השתתף בבלימת ההסתערות של גנרל פיקֶט הדרומי, בשלושה ביולי 1863. זה היה ביום השלישי והאחרון לקרב גטיסברג - ברכס בית-הקברות. הסתערות פיקט איימה לשסע את המערך הצפוני. לוטננט קאשינג, קצין בסוללה א' מרג'ימנט התותחנים 4 של הצפון, לא הסכים להתפנות למרות שנפצע קשה בבטנו ובכתפו, והמשיך לפקד על 110 אנשיו (שהפעילו שישה תותחים). קאשינג הבין, שנמצא בנקודת המפתח לגורל ההגנה על המערך הצפוני בגטיסברג. רבים מאנשיו נהרגו, אך הוא נותר בעמדתו, עד שנורה בראשו, ונהרג.
150 שנה אחר כך מעשיו בקרב ונפילתו הומלצו למדליית כבוד. "אף פעם אין זה מאוחר לעשות את הדבר הנכון", אמר ציר בית הנבחרים הדמוקרטי רון קינד מוויסקונסין, שיזם את החקיקה לעטר את קאשינג.
את המסע לעיטורו של קאשינג התחיל הסנאטור ויליאם פרוקסמאיר מוויסקונסין לפני 25 ושנה. נציגי ויסקונסין המשיכו את היוזמה עד לפני כשבוע - כשהחקיקה, שתאפשר את עיטורו של קאשינג, הועברה כאחד התיקונים לחוק תקציב ההגנה האמריקני 2014.
עכשיו הכדור עבר לידיו של צ'אק הייגל, שר ההגנה. אם הוא ימליץ לעטר את קאשינג, יעבור תיקו לעיון הנשיא. ואז יגיע הוויכוח לשיאו - איפה תישמר המדליה? בווסט פוינט, שבה הוא נקבר, בוויסקונסין, מדינתו, או בניו-יורק, אחוזת משפחתו.
העיטור בעייתי, סבורים אחרים. אם קאשינג יעוטר אחרי 150 שנה, מה עם גיבורים אחרים, שלא זכו להוקרה? הם שואלים. ועוד שאלה לא-נעימה: מה עם גיבורי צבא הקונפדרציה - צבא הדרום?!
לעיטור המאוחר יש תקדים. בשנת 2001 עיטר הנשיא ביל קלינטון את אנדרו ג'קסון סמית, שחור מגיבורי צבא הצפון, כמובן, במלחמת האזרחים, במדליית הכבוד, בנוכחות בתו של סמית, שהייתה בת 93.
ואם יש מי שחשבו, שכתבתי על משהו רחוק וזר - הם טעו. כתבתי על דרך נאותה של צבא, ששואף להיות מוסרי והוגן, להוקיר את אנשיו.
ה. יהללך זר
חברת מקדונלד'ס, המתפרנסת לא-רע בכלל מהפצה ברחבי העולם של אוכל זבל (ג'אנק פוּד) רע ומזיק לבריאות, הודתה בהודעה לעובדיה: "מזון מהיר הוא חלופה זולה, זמינה ומהירה לבישול ביתי. הוא אומנם נוח לאנשים בעלי לוח-זמנים עמוס, אך הוא נחשב לאוכל מלא בשומן רווי, עתיר קלוריות, מלח, סוכר ומהווה סיכון להשמנת-יתר".
וזה מזכיר לי, שפעם פיטרה חברה קוקה קולה האמריקנית נהג, שהעז לשתות בהיותו בתפקיד מוצר של פפסי.
לכאורה, נועדה ההודעה, שאין בה כל חדש, או הפתעה, להרתיע את עובדי החברה מללעוס את מוצריה, אך לכל אחד כדאי לשים לב אליה. שהרי כבר הזהירו חכמים, כי הודאה של בעל דין דומה לדברי כמאה עדים (בבא מציעא ג', ב') - למרות שבמקדונלד'ס הגיבו, שאת הדברים כתב מישהו, שאינו קשור לחברה, וכמובן, טענה, כי הם הוצאו מהקשרם.
ו. צביעות
כתב לי בועז: "ארצות-הברית 'ידידתנו הגדולה ביותר', האונסת את 'מנהיגינו' הרופסים לשחרר רוצחים ערביים ניאו-נאציים (כדוגמת רוצחי משפחת פוגל), ראתה ברשימת המשוחררים ב'פעימה' הקרובה שֵם של מחבל, שהיא (ארצות-הברית) מתנגדת לשחרורו.
"הסיבה - הנ"ל רצח אזרח אמריקני.
"אין לי יותר מלים ... לפחות, לא כרגע".

תאריך:  26/12/2013   |   עודכן:  26/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמאלנות אירופאית וצביעות מסחרית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה שם המחבל?
תודה על המאמר  |  26/12/13 15:11
 
- הנה הפרטים
אביתר בן-צדף  |  27/12/13 09:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בחלק מהשירותים הציבוריים בתחנות המרכזיות בתחבורה הציבורית, רמת הניקיון וההיגיינה נמוכה    שתן על הרצפה או על האסלה ושיירי צואה שלא מנוקים שעות רבות והיעדר נייר טואלט לניגוב - הן תופעות שכיחות
אליקים העצני
קולו של הנגבי הוא 'קול אדוניו' ולא מן הנמנע שהוא מדבר גם בשליחות אדוניו, במיוחד אם רה"מ מתכנן מהלך מסוכן ונחוץ לו להפריח בלון ניסוי
עו"ד גיל גן-מור
למדינת ישראל אין מדיניות שמטרתה למנוע מאדם להפוך חסר בית    רק לאחר שאותו אדם מגיע לרחוב, יש באפשרותו לפנות ליחידה לדרי רחוב ברשות המקומית, שתאבחן אם הוא עומד בהגדרה המצומצמת של "דר רחוב"
אפרים הלפרין
מה שכבוד השר וחבריו לכנס לא שמו כנראה לב אליו זה שהסיסמאות של התלמידים עקפו אותם בסיבוב, ויש כבר סיסמאות רבות לכל תלמיד, בסמארטפון ובטאבלט שלו
עמי דור-און
אדם שנהג כמנהג אדונים בכספי ציבור בהיקפים אסטרונומיים ועשה בהם כבתוך שלו, יכול לשגות בחלומות כי "הסיפור עדיין לא תם", אבל טוב יעשה אם יפנים את העובדה המרה מבחינתו כי לא לעולם חוסן!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il