X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת ישראל הימנית לכאורה דואגת למצוא חן בעיני הממשל האמריקני וכל אחד דואג לעצמו
▪  ▪  ▪
שחרור מחבלים אסירים שוב ושוב [צילום: AP]
הפגנה 28 שנים לפולארד [ארכיון, צילום: חדשות ערוץ 2]

אחרי 8 שנים של תרדמת, בתקופה סימבולית הסמוכה לתאריך ההוא שמחזיר את כולנו לרגע שקטע את הדממה, מבזק חדשות מיוחד שבישר על האירוע המוחי של ראש הממשלה דאז אריאל שרון ב-4 בינואר 2006. הכניס אותו לתרדמת, קומה בלשון העם, ממנה הוא לא התעורר עד היום הזה.
הייתה זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שהייתה העברת הסמכויות של ראש הממשלה לממלא מקומו בפועל לזמן בלתי מוגבל ואף אחד מהנוגעים בדבר לא באמת ידע איך לתפעל את האירוע. היו שלושה בסוד העניינים בלילה ההוא, ממלא-מקום ראש הממשלה,היועץ המשפטי לממשלה ומזכיר הממשלה, שבשיחת ועידה העבירו את השלטון לאהוד אולמרט, שהיה מאותו רגע ראש הממשלה (בפועל).
אף אחד לא באמת ידע מה קורה. התקשורת, הפוליטיקאים, כולם פעלו על אוטומט, את מעט האינפורמציה שהייתה להם הם שתפו עם הציבור, הייתה אז זרימה בלתי פוסקת של עידכונים,מהימנים יותר או פחות ובכל זאת מתוך הגישוש באפלה,הצליחו לצור תחושה שהכל בשליטה, מדינה שלמה באותם רגעים שותה בצמא את העידכונים השוטפים שהועברו באמצעות התקשורת על סמך הפרטים של משרד ראש הממשלה.
השנים חלפו, ממשלות קמו, נפלו וההנהגה? היא עדיין במצב של קומה. מצליחים להתל בה שיום אחד עוד נראה פה את השלום, והיא מצידה מפליאה במחוות כאילו הצד השני היה נוהג כך אילו הסיטואציה הייתה הפוכה.
מחוות הרצון הטוב של שחרור האסירים בוצעה בפעימה שנייה או שלישית... זה לא העניין המהותי כאן אלא העובדה הכואבת שמתבטאת בפגיעה בארה"ב, 'ידידת האמת של ישראל', מעשה שהתרחש לפני רגע כשמדברים במונחים היסטוריים, 29 שנים שעבור אדם אחד הם נצח. צמד המילים 'ידידת אמת' שבצדק או שלא הפך למונח שגור בפינו בהתייחס לארה"ב, השכיח את ג'ונתן פולארד, השאלה העולה בעניינו היא האם זו ההתנהגות הראויה בין ידידים?
באחרונה עניינו עלה שוב על סדר היום התקשרותי ובהשפעתו של זה, חתמו לאחרונה למעלה ממאה חברי כנסת מכל סיעות הבית על מסמך הנושא דרישה מהנשיא שמעון פרס לפעול לאלתר על-מנת לזרז את שחרורו. השר לשעבר דני נווה, זכה לבקר את פולארד בכלאו וביום חמישי האחרון זכו עשרות אנשים להימרח על עמודי החדשות כשהניפו את עצמם בליווי שלטים זועקים באדום את המספר 29.
בשורה התחתונה כל אחד דואג לאינטרס שלו, ממשלת ישראל הימנית לכאורה דואגת למצוא חן בעיני הממשל האמריקני שהם חפצים בשלום ואף אחד לא חושב לרגע שמשהו מנסה להתל בה, התקשורת דואגת למחזר אייטמים ולהזכיר שוב ושוב שאריאל שרון עדיין בקומה ומכל זה עולה שאלה אחת. משהו באמת דואג לאינטרסים של ג'ונתן פולארד?

הכותב שירת בחטיבת דובר צה"ל. כיום סטודנט במחלקה למדע המדינה בבר-אילן
תאריך:  06/01/2014   |   עודכן:  06/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ינון הדאיה
ישנם מספר מקרים מרכזיים בהם עובד יכול להתפטר ולקבל פיצויי פיטורים    להלן פירוט שיסייע לכם לדעת - האם מגיע לכם כסף
איתמר לוין
כמה הבהרות לערפול שנוצר בעקבות שתי החלטותיו של השופט איתן אורנשטיין - להעביר את השליטה לידי בן-משה ואלשטיין, אך לעכב ב-15 יום את ביצוע ההחלטה
אלעזר לוין
וגם: מדווחים על תחנה שאינה פעילה    מחביאים את לוח הזמנים החדש
נסים גבאי
שני פנים למטבע החוק בישראל: הצד שרואה וחווה האזרח, והצד השני שבו נמצא הממסד הישראלי    השלטון רומס ברגל גסה הן את החוק והן אותנו
שולמית קיסרי
מצד אחד מחיר הגבינה הלבנה ירד ומצד שני מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית עלו. מכך ניתן להבין כי אין לממשלה שום מדיניות, וכי אין קשר בין השרים לבין ראש הממשלה ולא בינם לבין עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il