X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם כל הצער הרב הכרוך בדבר מבחינה הומניטרית - אין לאפשר עוד לעובדים האפריקניים לעשות במדינה כבתוך שלהם. הגם שהם כוח-עבודה זול ביותר - נזקם רק עולה על תועלתם
▪  ▪  ▪
לא תודה... [צילום: פלאש 90]
ד"ר צ'לו רוזנברג
ביקור בארץ האבדון

שביתת המחאה של המהגרים האפריקניים היא הזדמנות נאותה לחשבון-נפש עימם. משבוע אחד של שביתה מצידם ניתן להסיק שהמשק הישראלי מסוגל בהחלט להסתדר גם בלעדיהם. בינתיים מועסקים במקום השובתים בבתי המלון ובמסעדות עובדים ישראלים, ביניהם תושבי כפרים ערביים, שסוף-סוף הצליחו למצוא עבודה. בשורה התחתונה עולה בבירור שהמשק לא רק שלא ניזוק משביתתם של האריתריאים והסודנים - הוא אפילו יצא נשכר ממנה.
והיה אם בכל זאת נוצרה פה ושם מצוקת עבודה, הרי שניתן להתגבר עליה על-ידי תשלום הוגן וגבוה יותר מזה שניתן לעובדים האפריקניים עד כה. חזקה על עובדים ישראלים שיעשו את המלאכה כראוי תמורת תמריצים מתאימים שיינתנו להם. זו גם הדרך לסילוק המהגרים האפריקנים מן הארץ וחזרתם אל ארצות-מוצאם. אחרי ככלות הכל - יותר משהם פליטים באמת, הם מסתננים לכל דבר, המבקשים, בעצם, לשפר את מצבם.
מהלכים אימים
אלא ש"עניי עירך קודמים" כמובן. המשק ייוושע, לפיכך, יותר מכוח-עבודה של עובדים מקומיים, שאת מקומם תפסו עד עתה העובדים הזרים. הצרה היא שמעבר להיותם של אלה מיותרים במשק שלנו - הם גם מהלכים עלינו אימים. איזורי התחנה המרכזית החדשה והישנה של תל אביב הפכו למבצר אפריקני של פשע - למעין סלאמס בנוסח הארלם מקומי, המאיים על שלומם של תושבי דרום העיר.
אם לא די בכל אלה, הרי שהעובדים האפריקניים גם מסכנים את בריאות הציבור. לא מכבר קבע אחד מבכירי הרופאים בארץ כי העסקתם של אלה בבתי המלון ובמסעדות - לא רק כרוחצי-כלים ושוטפי-רצפות, אלא גם כמבשלים פעילים - נעשית ללא פיקוח היגייני הולם, ובהעדר בדיקות רפואיות מתאימות מסתכנים באיהם הישראלים במחלות-זיהומיות, לא עלינו.
עם כל הצער הרב הכרוך בדבר מבחינה הומניטרית - אין לאפשר עוד לעובדים האפריקניים לעשות במדינה כבתוך שלהם. הגם שהם כוח-עבודה זול ביותר - נזקם רק עולה על תועלתם. מן הראוי, לפיכך, להתייחס אליהם על-פי אמרת חכמינו: "לא מדובשך ולא מעוקצך".

תאריך:  10/01/2014   |   עודכן:  10/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא מדובשם ולא מעוקצם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תמהני איך איפשרה משטרת חלם
פלא יועץ  |  10/01/14 10:01
2
אילו היה מדובר בקומץ מהגרים ל"ת
אבל באו אלפים  |  10/01/14 12:40
3
שלח לקלינסקי
אהרון שחר  |  12/01/14 11:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
אנחנו מצויים בעיצומה של המלחמה האחרונה; אותה מלחמה שעל אודותיה מבטיח הנביא: "וְיָצָא ה', וְנִלְחַם בַּגּוֹיִם הָהֵם, כְּיוֹם הִלָּחֲמוֹ, בְּיוֹם קְרָב". זה מזכיר בדיוק את מילות ההרגעה של משה: "ה', יִלָּחֵם לָכֶם; וְאַתֶּם, תַּחֲרִשׁוּן"
דרור אידר
דברי הימים במזרח התיכון מלמדים שהניסיונות להיכנס לדפי ההיסטוריה כמגשימי חזון השלום - סופם להיכשל    אל לנו ללכת שולל אחר פתרונות מפתים שיוצרים אשליה של שליטה במציאות כאוטית
איתמר לוין
מוטי בן-משה מתחיל את שליטתו באי.די.בי בהטלת חרם על אמצעי תקשורת    המסתננים הם עבריינים שלא יכולים לטעון שפוגעים בהם    עם הפלשתינים בכלל אי-אפשר להתחיל לדבר    שופט נוקט עמדה פוליטית פסולה    אלי גוטמן מתחיל קדנציה כברירת מחדל    אמונות טפלות הפכו למקור הכנסה לנוכלים
אברהם (פריצי) פריד
הלילות הארוכים של המרן. אירוע ספורט בתפוח, בין עריקים למשתמטים, המשפחה האמיתית
רן רהב
ישבתי הלילה והאזנתי לקלטת של שרון שפורר שוב ושוב. פעם אחר פעם. דמי רתח. לא קל לי כאדם לשמוע את עצמי מתבטא כפי שהתבטאתי. זו האמת לאמיתה. אבל גם אני רק בן אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il