X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אריק שרון שקיבל את משרד השיכון והבינוי ניצל את יכולותיו המיוחדות בקריאת תוכניות, בהפעלת מערכות, בשיתוף גורמים ובעיקר בהנעה קדימה של תהליכים גדולים
▪  ▪  ▪
אריאל שרון. היה בולדוזר [צילום: AP]

למדינת ישראל בענף הבנייה לא דרושים עוד מנהיגים שנראים ומצטלמים מצויין ומדברים על תוכניות שישארו על הנייר. למדינת ישראל דרוש בולדוזר.
אריאל שרון ז"ל היה ראש ממשלה דומיננטי. אין עוד מישהו כמוהו שהיה בכותרות לחיוב או לשלילה באופן רצוף כל כך במשך עשרות בשנים בישראל. את העניין בו הוא ריכז לא משום שהיה פוטוגני, בעל יכולת להתבטא באנגלית רהוטה או בשל ייחוסו. העניין הרב שעורר היה בשל פעלתנותו האינסופית ויכולתו להוציא לפועל תוכניות מקיפות, אקטואליות ורציניות. כולם ידעו, כאשר באמת צריך לעשות משהו, פונים לאריק. כולם מדברים אבל אריק עושה ובגדול.
אריק שרון עורר ביקורת השכם והערב משמאל - בעיקר בשל אירועי סברה ושתילה ויוזמות הבנייה בשטחים שיזם לאוך השנים, ומימין בשל תוכנית ההינתקות החד-צדדית ופינוי היישובים שהוביל. אין ספק ששרון שהיה אדריכל הניצחון של מלחמת יום כיפור, והגיע לתפקיד הבכיר ביותר בישראל היה אדם של ניגודים, תפניות ויוזמה ועל כן לתמיכה הציבורית הרחבה כלפיו תמיד התלוותה מקהלת מבקרים. אולם בתחום אחד ניכר שאי-אפשר לקטרג על אריק שרון, בתחום הבנייה.
אריק שרון פתר את משבר הדיור
אריק שרון היה שר השיכון והבינוי מיוני 1990 ועד יולי 1992. מדובר על תקופת קליטת העולים שבאו ועלו לישראל מחבר המדינות שהרכיבו את בריה"מ. מדינת ישראל שבראשה עמדה ממשלת ימין צרה בהנהגת יצחק שמיר לא הייתה ערוכה להליך הקליטה במובנים של דיור, תשתיות ובניה.
אריק שרון שקיבל את משרד השיכון והבינוי ניצל את יכולותיו המיוחדות בקריאת תוכניות, בהפעלת מערכות, בשיתוף גורמים ובעיקר בהנעה קדימה של תהליכים גדולים. בשל מפעלות הבנייה שהקיפו את כל מצאי ומלאי הקרקעות ובכל רחבי הארץ, בשל כמות הדירות האדירה שנבנתה במשך תקופה קצרה ובשל הנהגת הפרויקט הלאומי והגשמתו, שרון קיבל את הכינוי הבולדוזר.
שיטת שרון התבססה על הגיון פשוט שאיננו נר לרגלי הממשלה הנוכחית. שרון הבין שתוכניות מגירה מגלומניות ופרסומן לא יספיקו לתת מענה לצרכים מהותיים ודוחקים בשטח ובזמן סביר. הוא הבין שהמפתח לבניה מואצת מצוי אצל הקבלנים והיזמים. שרון לא פחד לערב גורמים חוץ ממשלתיים בהליכי תכנון וייצר תוכנית תמריצים ובונוסים לקבלנים ויזמים. עיקר העניין היה רשת ביטחון שהציע למי שבנה, שבמרכזה הייתה התחייבות לקנות את הדירות המוכנות גם אם לא ימצא להם קונה בשוק הפרטי.
בתנאים כאלו לא נותר לקבלנים וליזמים אלא לעוט על ההצעה הקוסמת ולבנות ללא הכרה בכל רחבי הארץ וללא שהיות. בתקופת כהונתו נבנו 144 אלף דירות ו-22 אלף דירות שופצו מהיסוד. תקופה זאת נחשבת לשיא הבנייה בארץ ובה גדל תקציב משרד השיכון ללהיות הגדול שבתקציבי משרדי הממשלה ובכלל זה גם משרד הביטחון‏.
משנת 1996 ועד שנת 1999 כיהן שרון כשר לתשתיות לאומיות הוא ריכז את עיקר פועלו בתחום המים שלדבריו מהווה חבית אבק שריפה במזרח התיכון היבש והמאוכלס לעייפה. שרון טען שישראל נדרשת להיות ערוכה למשבר בתחום כשיגיע. שוב לא היה מדובר בתוכניות בניה תקשורתיות בלבד אלא תוכניות ביצוע ממש. המפעל הראשון נבנה באשקלון והחל לעבוד בשנת 2005 והמפעל השני החל לעבוד בפלמחים בשנת 2007.
מעבר לשיח על אריק שרון כאישיות אהודה ושנואה במקביל בתחום פוליטי, תלויה ועומדת האמת לגבי פועלו בתחום הבנייה והתשתיות.
אריק שרון כבר פתר משבר דיור והניע קדימה את כל ענף הבנייה בישראל. מאז שלדאבון הלב נכנס לתרדמת, נכנס כל ענף הבנייה והתשתיות בישראל לתרדמת ונוצר משבר הדיור הנוכחי. הבנייה היא במרכז הערים בלבד בגורדי שחקים שמהווים מרכז לשכבת העסקים והממון בישראל בו בזמן שדור שלם וצעיר וכל מה שמוגדר כיום פריפריה נזנח ומופקר. למדינת ישראל בתחום הבנייה לא דרושים עוד מנהיגים שנראים ומצטלמים מצויין והמדברים על תוכניות שישארו על הנייר. למדינת ישראל דרוש בולדוזר.

תאריך:  13/01/2014   |   עודכן:  13/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בענף הבנייה של מדינת ישראל דרוש בולדוזר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
רכיבה בשבת האחרונה באזורי מיתר-יער סנסנה-דביר גילתה לנו פרצה גדולה בגדר המפרידה בין המדינה לבין הרש"פ; עברו דרכה בחיפזון אנשים שנאספו ע"י מכוניות מהצד הישראלי    רא"ל גנץ, אם מח"ט הגזרה לא השכיל לאטום את הפרצה עד היום, ראוי ומתחייב שתשלח אותו הביתה
פסח רויטמן
לשרון היו המון הצלחות טקטיות במהלך חייו, אך תמיד כששלח את ידו למהלך אסטרטגי כשל    שרון, כמו משה דיין, שמעון פרס יבל"א ורבים אחרים - כולם היו המכונאים    בן-גוריון, בגין, רבין וברק היו המהנדסים
עודד שיינמן
נקודת מבט שונה לגבי יחסנו לזכויות בעלי החיים    כיצד החברה מתמודדת עם ביקורת על העוול שהיא גורמת לחלשים?
עו"ד נוגה ויזל
החברה צריכה להתבייש בדרך בה היא נוהגת באסירים    איפה שיקום האסיר? כיצד יוכל למצוא עבודה כשהוא בין הסורגים?
יורם אטינגר
את תוכנית מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי - המצמצמת את רוחבה של ישראל ל-25-15 ק"מ, כאשר המזרח התיכון גועש - יש לבחון מול התנהלותו בתחום המדיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il