X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברי הכנסת במתכונת הבחירות הנוכחית, לעולם לא יהיו נבחרי העם בישראל
▪  ▪  ▪
מי אתם נבחרי ישראל? [צילום: הדמיה]

כותב לכם אזרח קטן שמעולם לא היה יכול להבחר לכנסת, למרות שכמעט כל מי שמכיר אותי יודע שהכנסת הייתה נראית אחרת לגמרי – ולהלן ההסבר היותר ממצה.
לא באתי חו"ח לקשור לעצמי כתרים, וההפך הוא הנכון. פתחתי דווקא בנימה אישית כדי לחדד פנייתי האישית אליכם, שלו היה בה קמצוץ של שקרים – הייתי מובל באזיקים לפני שופט בבקשה להאריך מעצרי עד תום ההליכים הפליליים נגדי.
מי אתם נבחרי העם היושבים בכנסת?
אתם בסה"כ זן מאוס בחברה הישראלית, ודווקא אתם נמצאים במקום שכאילו מנתב את בחירת העם לאלה שייצגו אותו נאמנה. הדוגמה האולטימטיבית לטראומה העוברת על העם האומלל הזה שמשחק כאילו בדמוקרטיה בכלים הדיקטטורים שאתם מביאים לפניו, מתבטא בצורה הבולטת ביותר בתוצאות הבחירות האחרונה לכנסת.
מי הם נציגי העם שעלו לבית המחוקקים וחלקם לרשות המבצעת? יה(א)יר לפיד נציג הנוכלים עתירי הכח והממון, סתיו שפיר (נוכלת שגברה על הטיפשה ממנה בתמונות הטלוויזיה בעת המחאה האחרונה) ואיציק שמולי (הנוכל עם פני הטמבל שעשה דאווין כאילו כל כולו מתינות בעת סערה מחאתית ברחוב) שדגו אותם מאוסי כנסת קודמים כמו שלי יחימוביץ' (שכעת מגרדת שוב את קרקעית המדמנה הציבורית) שעטתה על גווייתה הפוליטית כיסוי כאילו מחאתי חברתי – והנה לנו תוצאה שלא הייתה מביישת את השלטון הדמוקרטי במצרים, סוריה, אירן וכד'.
חברי הכנסת במתכונת הבחירות הנוכחית, לעולם לא יהיו נבחרי העם בישראל.
בואו נפליג לתיאוריות הזויות המתממשות הלכה למעשה ע"י חברי הכנסת שכל כולם בעצמם, משכורתם, הפנסיה המכובדת – ושום דבר לא נשאר לנו הבוחרים אפילו לא כפירורים. אחוז החסימה. מידי פעם מעלים את אחוז החסימה הנדרש למועמדים כדי להיכנס לכנסת, הכל בגאון האסכולה הטוענת שבכך מונעים אנדרלמוסיה בבית הנבחרים ע"י סחטנות של מפלגות קטנות.
מהללי הרעיונות הללו להצר דרכם של מתמודדים עם אג'נדות שלא תמיד לרוחם של המפלגות הגדולות מביאים כדוגמה את ארה"ב שם יש רק שתי מפלגות המתמודדות ביניהן. האם אנו דומים במשהו לארה"ב? בתרבות הפוליטית? בתרבות בכלל? במציאות היומיומית הקיומית? במיקום הגאוגרפי? במצב הביטחוני? התשובות לשאלות הרטוריות הללו מוכיחות עד כמה מצליחים נבחרי הציבור שמסוגלים לשרוץ בכנסת עשרות שנים, את שאיפתם להמשך הכאוס הלאומי בישראל.
בחירות אזוריות
כמה דיברו על הצורך בבחירות אזוריות? כמה הוכחות הובאו לצורך הקיומי שלנו כמדינה לנציגים אוטנטיים לתושביה, וזה נתקע חזור והתקע בכל מיניי וועדות מתאדות חדשים לבקרים? למה? כי נוכלי הכנסת אינם מוכנים לפנות מקומם לנבחרי עם שהציבור רוצה, וממשיכים להוליך שולל את חוקי היסוד שהם בעצמם מחוקקים לצורך קיבוע המצב הקטסטרופלי שרק מפלגותיהם על תככיהן יישארו בשלטון.
אסיים בנימה אקטואלית
כמעט אף אחד לא שם לב שבמוצ"ש 18.01.14 ניסו כמה אזרחים להניף מחדש את דגל המחאה החברתית. למה הסיפור נכשל? בקטן, כי מפלגת העבודה ניסתה לעשות את המהלך. בגדול, כי הציבור שחלקו עלה לבמה והרס הניסיון שגם ככה כשל, הביע זעם על כי שוב רוכבים על גבו של האזרח התמים – הכל למען עוד איציק שמולי ועוד סתיו שפיר בכנסת. מכאן ניתן להבין מדוע אחד המאמרים שלי התומך בהפיכה קשה בישראל, ממשיך להדהד בראשי רבים – וחבל שכך תסתיים הדמוקרטיה בישראל שהחלה בימי בן-גוריון בשירים ישראלים מהלב.

תאריך:  20/01/2014   |   עודכן:  20/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב לנבחרי/ות העם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני
אהרון שחר  |  20/01/14 12:18
 
- אהרון, שאל את פרופ שכטמן
נסים גבאי  |  20/01/14 21:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
שנאת השמאל לחרדים גורמת לזיהוי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, עם מחנה הימין, ולתחושה שהימין מהווה רוב אך כשמשייכים את החרדים לקבוצה נפרדת, מסתבר שמספר השמאלנים גדול מהימניים
יורי מור
העולם גוזל מהם זכות להתקיים בארצם ואנחנו מתייחסים לפליטים והמסתננים הסודנים בצורה מכוערת
רפי לאופרט
מצבו של לפיד הוא חלק ממציאות מאכזבת מאוד לגבי רוב הציבור הישראלי, ומסוכנת פוליטית עבור לפיד. ייתכן שלפיד כבר אחר את הרכבת, משום שזרעי המחלוקות, הניגודים, הביקורת, והשנאה שזרע עד כה, והוא ממשיך לפתח באמצעות מחוות מדיניות שנויות במחלוקת, שהוא לגביהן שחקן ספסל בלבד, ימנעו ממנו להתחבר באופן יציב לאחד מהגושים העקריים האחרים, במסגרת כזו או אחרת של שת"פ פוליטי בעל משמעות
רפאל בוכניק
בהנתן ההתפתחויות האחרונות בהקשר לארגון ה-IHH בטורקיה, מן הדין שפרשת ההשתלטות על ה"מאווי מרמרה" תקבל פרופורציות אחרות ותציף בפני העולם את פרצופו האמיתי של הארגון ובכלל זה, הרקע והכוונות של מארגני המשט לעזה, במאי 2010
שולמית קיסרי
הכנסת ה-19 הושבעה לפני שנה, ב-5 בפברואר 2013. באופן טבעי, זה הזמן לעשות סיכום ביניים לפועלו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמכהן בתפקיד הרם הזה זו הקדנציה השלישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il