X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נהג חייב לאפשר להולך הרגל לעבור את מעבר החצייה בביטחה, ואף לסיים אותו ללא סיכונו
▪  ▪  ▪
הולכי רגל במעבר חציה [צילום: פלאש 90]

במסגרת מעורבותי בכל דבר ועניין שסוטה ממסלול ההגיון, הצדק, החוק, המשפט, היושר וכל דבר המעוות את חיינו במדינה הזו... נתקלתי בבעיה שהטרידה את מוחי מעצם חומרתה. טיפלתי בה ואני שמח לפרסם התוצאות.
שלחתי את מכתבי ליועהמ"ש של משרד התחבורה מומחה תחבורה ומרצה בכיר לנהגים, ליועהמ"ש של המשרד לביטחון פנים, כעת כתלמיד בקורס לנהגי רכב ציבורי וליועהמ"ש של משרד התמ"ת.
אבקש את כבודכם לפסוק בסוגיית החובה המוטלת על הנהג לאפשר להולכי הרגל לעבור על מעבר החצייה בביטחה. הבקשה מצידי באה לאחר ויכוח ביני כתלמיד בקורס לנהגי רכב ציבורי, לבין המרצה לנהיגה נכונה מר יוסף זיסקינד.
הסבר התקנה כפי שהכרתי לאורך עשרות שנים, כמרצה 35 שנה לפני נהגי ישראל, ובהתאם לגיבוי בכתב מהמשרד לביטחון פנים (מצ"ב המסמך) וחוות דעת של משפטנים שאחד מהם שלפתי אקראית מהאינטרנט.
נהג חייב לאפשר להולך הרגל לעבור את מעבר החצייה בביטחה, ואף לסיים אותו ללא סיכונו. מחד-גיסא, עליו לצפות שכל מי שאפילו מתקרב למעבר החצייה עלול להכנס אליו ולכן חובת הנהג להאט עד כדי עצירה, ומאידך-גיסא, כאשר הולך הרגל עבר על מעבר החצייה מרחק כזה שנסיעת הרכב כבר אינה מסכנת אותו – רשאי הנהג לנסוע למרות שהולך הרגל עדיין על המעבר בכביש בדרכו לשפת המדרכה הרחוקה.
העניין נדון בזמנו ארוכות ע"י מיטב המומחים המשפטיים והאחרים לדיני תעבורה, והמסקנה הייתה שהכתוב "לאפשר להולך הרגל לסיים את המעבר בביטחה" אינו מחייב להמתין עד שיעלה על המדרכה השנייה, אלא שעבר את מרחק הסכנה מהרכב.
את הדברים הללו משננים כל המרצים לנהיגה נכונה, ותלמיד בכיתה בה אני משתתף כעת בקורס לנהגי רכב ציבורי אמר: "גם אני למדתי בקורס לנהיגה נכונה שלא צריך להמתין עד שהולך הרגל יעלה על המדרכה הרחוקה".
כעת לטענתו של מר זיסקינד, המתעקש בתוקף כי היא הנכונה. במאמר מוסגר ומודגש אומר: אין לי דבר אישי נגד המרצה. להפך, אני מעריך ומכבד אותו, אבל העניין הבטיחותי, הציבורי והמשפטי – גדול בעיניי אלף מונים.
מר זיסקינד טוען שחייבים להמתין בעצירה לפני מעבר החצייה עד שהולכי הרגל כולם עלו על המדרכות, ולא חשוב כמה רחוקים הם מהרכב שנתן להם זכות קדימה. יתרה מזאת. המרצה הפחיד את התלמידים שאם לא ינהגו כך, יבולע להם בדוח ע"י השוטרים בצורה חמורה ביותר.
לצורך ביסוס קביעתו זו, הביא המרצה כאילו תקדים משפטי – וכאן גדול הסתום על הגלוי.
בראש "התקדים", נגזרו ואינם כל הפרטים היכולים לזהותו: אין שם ביהמ"ש. אין שמות הנתבעים, ואין מספר תיק...
בתוך כל הדברים, ישנה פיסקה מודגשת בצבע צהוב, על דברים שאמר כב' השופט חשין מאיזושהי בקשה (ב"ש) – לא ברור היכן, שם הוא מצוטט אומר שחייבים לראות את מעבר החצייה כממלכתו של הולך הרגל, ושאסור להתחיל לנסוע עד שיעלה על המדרכה השנייה.
מצאתי עצמי במצב לא נח. האם לעבור על העניין בשתיקה למרות כל העובדות המוצקות שאני מסתמך עליהן לאורך שנים רבות והסותרות את טענות המרצה הנכבד, או לנסות ולהבין שמא בכ"ז טעות בידי למרות הכל.
_____________
משרד התמ"ת/הכלכלה הממונה על הקורס לנהגי רכב ציבורי ענה לי: "במענה למכתבך, הנושא שבנדון אינו בתחום מומחיותו ואחריותו של משרד הכלכלה". התשובה ניתנה על-ידי סימה דניאל,
מנהלת לשכה משפטית.
היום הגיעה תשובת המשרד לביטחון פנים:
בדיקתנו עם ק' מדור תעבורה באגף התנועה העלתה את הנתונים הבאים: א. תקנה 67 (א) קובעת, כי על הנהג לאפשר להולכי הרגל להשלים את החצייה בבטחה, ואם יש צורך – לעצור את רכבו לשם כך. דהיינו, על הנהג מוטלת החובה לשמור על ביטחון הולך הרגל בעת החצייה, ובמקביל יש לשמור על עיקרון הזרמת התנועה, ולכן כל עוד אינו מסכן את הולך הרגל, יכול להפעיל שיקול דעת ולהמשיך בנסיעה, גם אם הולך הרגל לא השלים את חציית הכביש. ב. לאור האמור, עמדת המשטרה נותרה בעינה. נשמח לסייע לך בעתיד בעניינים הקשורים למשרדנו.
את התשובה קיבלתי ממירי עמדי, מרכזת בכירה (תלונות הציבור).

תאריך:  27/01/2014   |   עודכן:  27/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני גם מקבל תשובות מכובדות
אהרון שחר  |  28/01/14 23:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור עמית
מגרש הכדורגל באצטדיון הדר יוסף יוקם למרות התנגדות התושבים    בשל מטרד הרעש והצפיפות ובשל חשש מירידת ערך מחירי הדירות בשכונה הסמוכה לאצטדיון, הוקם ועד פעולה להתנגדות לתוכנית
עו"ד משה גולדבלט
עיתון שמתקשה מאוד להחזיק מעמד כגוף עסקי רגיל מתעתד לשמור על קיומו באמצעות השכרת שירותיו לגופים עתירי ממון בעלי מטרות פוליטיות
יורי מור
רק בישראל הודות למאמציהם של קומץ הפרשנים, סופרים ואומנים מצד אחד ומהצד השני הפוליטיקאים מסוג מסוים (שמספר המנדטים של מפלגתם בכנסת לא עולה על מספר החודשים בהם מחזיקה מעמד ההרתעה שמסיגים אחרי מבצע נוסף בעזה) - הביטוי קיבל משמעות הפוכה לגמרי
יאיר דקל
עברה שנת החברות ואני את הלקח למדתי. זה עלה לי 27 ש"ח בלבד, אבל שווה הרבה יותר
ד"ר רון בריימן
שר החינוך טוען ש"האחר הוא אני" "זו בשורה, תפילה, תקווה וחלום". מי ייתן וחלום הבלהות שהוא מאמץ לגבי "המתנחלים" "האחרים" לא יקרום עור וגידים. הוא מסיים את איגרתו בהבעת רצון שהקוראים יקראו אותה "בעיניים עצומות, חולמות". אני ממליץ לכל מי שזכויות ה"אחר" יקרות באמת ללבו שיקרא את דברי פירון בעיניים פקוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il