X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יש יותר מדי מקצועות בישראל, שהם מעולים, מעניינים אך לא מאפשרים למצוא עבודה אחרי הלימודים - כיצד ייתכן שבוגר תואר בכלכלה לא מוצא עבודה?
▪  ▪  ▪
סטודנטים [צילום: פלאש 90]

יש הרבה יותר מדי מקצועות בישראל, שהם מעולים, מעניינים אבל לצערינו לא מאפשרים לנו למצוא עבודה אחרי הלימודים. הלוואי והייתי מדבר על מקצועות הדשא דווקא, אך אני ממש לא. אני מדבר על מקצועות גדולים הרבה יותר, כמו מנהל עסקים או כלכלה. איך יכול להיות שבוגר תואר בכלכלה לא מוצא עבודה?
העולם הולך לכיוון התמחות ולא ידע רחב
ככל שעולם העסקים הולך ומתרחב לעוד ועוד נישות רבות, כמעט ואין שום ערך לידע שהוא כללי. בשום תחום של העבודה היום, לא ניתן להשתלט על הידע הצבור בתחום כולו. הרשו לי להשתמש בדוגמה:
עולם הבורסה: רק תחשבו לכמה תחומים מתחלקת הבורסה היום. רגולציה, גיוס כספים, גיוס משקיעים, סחר בחוזים עתידיים, סחר בסחורות, אגרות חוב, ניירות ערך, אופציות, מטח, נגזרות ועוד הרבה תחומים אחרים.
אין שום דרך בעולם, שאדם אחד יוכל להבין ולעבוד ברמה גבוהה בכל התחומים הללו יחד. אלא אם זה מנכ"ל שהתפקיד שלו הוא ניהולי נטו והוא רואה את הדברים מלמעלה בגדול. חוץ ממנו, אין כמעט טעם באנשים שההכשרה שלהם היא כללית, מה שכן צריך- זה הרבה מאוד אנשים שההכשרה שלהם היא ספציפית.
אז מה בכלל הטעם בעולם המודרני במקצועות שההכשרה שלהם היא כללית כמו מנהל עסקים או כלכלה? למעשה התועלת בהם היא מועטה מאוד, הסיכוי של בעלי תארים אלו למצוא עבודה היא נמוכה מאוד.
קורס חשבי שכר- לימודים ספציפיים בעלי דרישה אמיתית
אחד הקורסים שעונים בדיוק על הדרישה הזו הוא קורס חשבי שכר. הסיבה היא שמדובר במקצוע שהוא ספציפי ועונה לדרישה אמיתית שקיימת בשוק העבודה.
למה צריכים חשבי שכר?
כאמור, חשבי שכר אלו האנשים שמחשבים את המשכורות עם כל הכלול בכך בכל חברה בסדר גודל בינוני ומעלה. אלו ככל הנראה האנשים החשובים ביותר בארגון, פשוט כי בלעדיהם העבודה לא תצא לפועל בכלל.
מעבר לתפקידיהם בחישוב השכר בחברה, הם אמונים על אכיפת הרגולציה בתחום דיני המס בניירות החברה ובעיקר- לא ניתן לפטר אותם או לצמצם בעבודתם, זה פשוט בלתי אפשרי. לא משנה עד כמה המיתון יהיה כבד, חשבי שכר לא הולכים לשום מקום- החברה לא יכולה להסתדר בלעדיהם.

תאריך:  27/01/2014   |   עודכן:  27/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
נהג חייב לאפשר להולך הרגל לעבור את מעבר החצייה בביטחה, ואף לסיים אותו ללא סיכונו
דרור עמית
מגרש הכדורגל באצטדיון הדר יוסף יוקם למרות התנגדות התושבים    בשל מטרד הרעש והצפיפות ובשל חשש מירידת ערך מחירי הדירות בשכונה הסמוכה לאצטדיון, הוקם ועד פעולה להתנגדות לתוכנית
עו"ד משה גולדבלט
עיתון שמתקשה מאוד להחזיק מעמד כגוף עסקי רגיל מתעתד לשמור על קיומו באמצעות השכרת שירותיו לגופים עתירי ממון בעלי מטרות פוליטיות
יורי מור
רק בישראל הודות למאמציהם של קומץ הפרשנים, סופרים ואומנים מצד אחד ומהצד השני הפוליטיקאים מסוג מסוים (שמספר המנדטים של מפלגתם בכנסת לא עולה על מספר החודשים בהם מחזיקה מעמד ההרתעה שמסיגים אחרי מבצע נוסף בעזה) - הביטוי קיבל משמעות הפוכה לגמרי
יאיר דקל
עברה שנת החברות ואני את הלקח למדתי. זה עלה לי 27 ש"ח בלבד, אבל שווה הרבה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il