X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השלדים הרבים של הסירות והאניות אשר מצויים בקרקעית הנמל ושמהווים אטרקציה ליחידות צבאיות שמתאמנות במקום מעידים גם על המסוכנות הרבה שבפעילות בנמל
▪  ▪  ▪
מסוכן לשוט. נמל יפו [צילום: דרור עמית]

השייט בנמל יפו מסוכן. המסלולים צולבים, אין פיקוח והכוונה, אין מערכת כריזה ואין כל בקרה ואכיפה. כלי השייט הבאים זה לקראת זה מסכנים מאוד את הנוסעים ויוצרים צוואר בקבוק של מחדל תעבורתי.
נמל יפו הוא אחד מן הנמלים העתיקים בעולם. במשך אלפי שנים הוא משמש כמעגן לסירות ולספינות באזור.
בשל מבנה החוף המעוגל והסלעים אשר מצויים בתוך המים ושיוצרים מזח טבעי, הוא היווה מקום אידאלי לביסוסו כנמל הראשי והעיקרי של ישראל בעבר. השתמשו בו היוונים, הרומאים, הטורקים, הבריטים ובעצם כל מי שרצה מוצא קל ונוח לים באזור מישור החוף. כיום הוא משמש כלי שייט קטנים ובינוניים בעיקר לדייג ולשייט תענוגות.
ואולם השלדים הרבים של הסירות והאניות אשר מצויים בקרקעית הנמל ושמהווים אטרקציה ליחידות צבאיות שמתאמנות במקום ונחשבים כתגליות היסטוריות כאשר הם נחשפים מדי פעם, מעידים גם על המסוכנות הרבה שבפעילות בנמל.
בשל המבנה הסלעי שיוצר חייץ ארוך, היציאה והכניסה לנמל הן כיום במתחם שסמוך וצפוני מעט לרציף החוף מספר תשע. זה יוצר צוואר בקבוק תעבורתי שבו ישנה התנגשות במסלול של הסירות והאוניות הנכנסות למתחם הנמל עם אלו היוצאות ממנו. כמו-כן דווקא במקום זה, מעט דרומית למזח תשע, מתקיימת הפעילות של צופי הים ומועדוני גלישה.
מדובר באיוולת מסוכנת שיוצרת מצב בלתי אפשרי עבור חניכי צופי הים הנאלצים להמלט על נפשם בסירות קטנות ולא ממונעות מכלי שייט גדולים בהרבה, ממונעים אשר מתנהלים במהירות רבה ושיוצאים ונכנסים לנמל. לא מדובר במצבים נדירים אלא כאלו שמתרחשים השכם והערב. שעות הפעילות של צופי הים בשבתות בצהריים חופפות לשעות הפעילות של מפעילי שייט התענוגות במקום. בשעות אלו אין כל פיקוח על סדר הכניסה והיציאה של כלי שייט והללו עושים זאת בין השאר במסלולים צולבים ובאופן מסוכן.
דווקא בשעות השיא של הפעילות במקום ומאחר שמדובר בשבת, אין כל פיקוח על הנעשה. אין שוטרי תנועה ומשטרת תעבורה ימית בנמצא כפי שמקובל בכבישים לדוגמה, אין מצלמות ושטח המים הפעיל לעייפה הועמד בעצם כשטח הפקר. כמו-כן, אין בצוואר הבקבוק המסוכן הזה מסלולים שמסומנים במצופים ושמפרידים בין הכלים היוצאים מן הנמל מאלו הנכנסים אליו. אין תאורה ואמצעים אחרים, ובשעות הערב התקשורת היא בצעקות ובהרמת קול.
בשימור ושיפוץ מתחם הנמל הושקע סכום עתק ע"י עיריית תל אביב יפו - שאחראית על הפעילות במתחם. ההשקעה הרבה הזו שיקמה את הנמל והפכה אותו ליעד מבוקש ומועדף לבילוי. במקביל לחיים המחודשים על החוף התנועה הפכה לסואנת גם בים. הביקוש הרב לשייט כבילוי ע"י תיירים ומשפחות הגדיל מאוד את התנועה הימית בנמל. לעומת זאת, לא שופרו ולא הורחבו המבואות לנמל ולא נעשתה פעולה כלשהי מבחינת התשתית התעבורתית על-מנת להתמודד עם הגידול הרב בנפח התנועה. חוסר האכיפה והפיקוח השלימו את התמונה לכלל מחדל תעוברתי מסוכן.
האחריות למחדל הזה רובצת על עיריית תל אביב - יפו שבחרה להמנע מלהסדיר את הפעילות הימית בנמל יפו. אין כל שלט המעיד על הפרדה בין זמני כניסה לנמל ויציאה ממנו לשם המנעות מנתיבים צולבים כמקובל בנמלים. אין במתחם פעילות של נתבים - שתפקידם לנתב כלי שייט כאשר ישנו מצב אופרטיבי של כלים הנעים זה לקראת זה. אין מערכת כריזה שמכוונת את המשיטים ואין כל אמצעים לשם הסדרת זכות הקדימה וכיו"ב.
מיקום פעילות צופי הים דווקא בצוואר הבקבוק התעבורתי המסוכן הזה ודווקא בשעות הפעילות העמוסות ביותר היא הרת אסון.

הכותב הוא מהנדס בניין
תאריך:  24/01/2014   |   עודכן:  24/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
שר האוצר, יאיר לפיד, דחה הצעת חוק שהיה בה להיטיב לא רק עם מעמד הביניים, אלא הייתה מיטיבה עם המדדים בשולי החברה
אדי כהן
התעמולה הנאצית בארץ ישראל התבססה לרוב על "הסכנה" הצפויה לעם הערבי מהיהודים המגיעים לפלשתינה בהמוניהם כדי לגרש את הערבים, להשמיד את תרבותם ואת המקומות הקדושים שלהם. הוסבר להם כי מי שמסוגל להגן על הערבים הם הגרמנים כמובן
משה חסדאי
דרך גורלם של אדריכלי הגירוש והסכמי אוסלו ומשתפי הפעולה עימהם, ודרך איתני הטבע, כי גורלם של הרשעים לדין ושל הצדיקים לרחמים וחסד
אהרון שחר
עם ישראל חזק בקיטורים, ביבי מביט לאחור במראה ורואה את מתחריו הרחק מאחור. אז מה אתה, יה חביבי, היית עושה לו היית ביבי?
מיכאל (יגאל) מימון
הנזקים שעלול להביא עלינו שיתוף הפעולה הנרקם בין ג'ון קרי, ציפי לבני וסאיב עריקאת גדולים לאין שיעור מהנזקים המטופשים שהתקשורת מייחסת ליעלון ומרעישה בגינם עולמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il