X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לכל בר-דעת ברור כי מדובר בתוכנית גרועה שלא נותנת מענה ביטחוני וקיומי למדינת-ישראל. כמוכן, בתנאים הנוכחיים ישראל אינה יכולה לסגת משטחים אלו בשל סכנת הטרור
▪  ▪  ▪
מלחמת המפרץ [צילום: Photonica World, אימג'בנק/מראות אימג']

כאשר האמריקנים בראשות הנשיא בוש פלשו לעירק בשנת 2003, הסברה בישראל הייתה שאין יותר איום מן הגזרה המזרחית ולכן,יתן לקצץ בתקציב הביטחון.
לפני כשבועיים טפחה המציאות על פניה ופרצה במלוא היקפה מלחמת אזרחים בעירק בין הסונים לשיעים.
אלפי לוחמי ארגון הטרור "אל-קאעידה" כבשו את הערים בשליטה סונית כגון: פלוג'ה, רמאדי, בעקובה וחבל אלנהאבאד המהווה את רצועת הגבול שבין ירדן, סוריה ועירק.
מדובר באיחוד של הסונים המקבלים את הכסף והנשק מאירן לבין לוחמי החופש אשר קצו בשלטון האמריקני בערים המזוהות עם הפלג השיעי.
אין ספק שמדובר בסוג לחימה הדומה מאוד למה שקורה בסוריה, וזה צריך להדיר שינה מגורמי הביטחון בישראל.
הסיבות לנפילת עירק
חשוב לציין כי עירק נתפסה בעיני האמריקנים כמעין מודל דמוקרטי שבו קיים שיתוף פעולה בין הסונים לשיעים אשר שונה מאוד מן המודל המזרח-תיכוני המוכר לנו כל-כך.
אובמה ורוב מנהיגי העולם מקווים שאירן תדאג לשקט אזורי, ובכך לא תואשם ארצות-הברית ברפיסות ובבריחה משתי זירות בעייתיות (עירק ואפגניסטן) עם הזנב בין הרגליים. זוהי הסיבה שמזכ"ל האו"ם רצה לשלב נציגים אירניים בשיחות בין המורדים לצבא אסד בסוריה אשר נערכות בימים אלו בעיר ז'נבה שבשוויץ.
כלומר: מדובר פה בעוד שלב של תוכנית ההינתקות של ממשל אובמה מן המזרח-התיכון, לפיה חותמים על הסכם סתמי שיאפשר חילופי שלטון ובורחים מן השטח כל עוד הרוח נושבת.
הקשר הישראלי
השיחות האינטנסיביות שמנהל מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי באזורנו מהווה עוד נדבך באותה שיטה קלוקלת. לפי התוכנית שהגה הגנרל ג'ון אלן ישראל תיסוג מבקעת הירדן ומכל היישובים באזור יהודה ושומרון. בשטח שיתפנה יבנו גדרות תיל מלוות בחיישנים ומצלמות אשר יזהו כל ניסיון חדירה כזה או אחר.
לכל בר-דעת ברור כי מדובר בתוכנית גרועה שלא נותנת מענה ביטחוני וקיומי למדינת-ישראל. כמוכן, בתנאים הנוכחיים ישראל אינה יכולה לסגת משטחים אלו, בשל סכנת הטרור המוחשי שתכפה עליה ע"י ארגונים סלאפיים כאלו ואחרים.
רק אולי השמת כוח צבאי בינלאומי אנושי שיהיו לא את כל הסמכויות הנדרשות לטיפול במחבלים פוטנציאליים עשוי לשקול את הנושא הזה מחדש.

תאריך:  26/01/2014   |   עודכן:  26/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ג'ון קרי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עירק כמקרה בוחן לבחינת תוכנית השלום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
קריסת הנרטיב הערבי    בשלוש השנים האחרונות, כתוצאה מהתדרדרות האידיאולוגיות המודרניות וחולשת המשטרים הערביים, החלו ציפורי המוות של אל-קאעידה לנקר את הגוף החלש והחולה של האומה הערבית
קובי קמין
ליברמן התחיל שוב לדבר על "חילופי שטחים". נחמד, אך לא רלוונטי    לעומתו, מחמוד עבאס טוען שהוא רוצה שלום, יופי, רעיון מצוין    אם כך, במסגרת היותו "מנהיג של שלום", מה דעתו בשם הפלשתינים להחכיר למדינת ישראל את כל השטחים המיושבים בידי המתנחלים ביהודה ושומרון ל-150 שנה, לפי דגם הונג-קונג? איש של שלום, לא?
ארווין קליין
ערפאת הצליח להלהיב את הפלשתיאים להאמין שהם בדרך להשמיד אותנו מבפנים - הניסיון להגיע להסכם חדש אתם - מעמיד את ישראל שוב בסכנה גדולה
איתמר לוין
תשלומים בשחור הם דוגמה לזלזול של כולנו בחוק: אז מה אם השרברב או החשמלאי לא משלם מס? תחומים כמו תכנון ובנייה או חניה מהווים גם הם כר פורה להתעלמות מן החוק, ובהם יש לטפל בשלושה מישורים: פלילי, מינהלי וחינוכי
ניצן הורוביץ
היא הייתה בוטה מאוד. לא חיפשה להיות נחמדה. אמרה מה שחשבה והרגישה, בלי לייפות. שולמית אלוני, גם באופן אישי. היית הקול שלי, היית המגן שלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il