X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתון שמתקשה מאוד להחזיק מעמד כגוף עסקי רגיל מתעתד לשמור על קיומו באמצעות השכרת שירותיו לגופים עתירי ממון בעלי מטרות פוליטיות
▪  ▪  ▪
שוקן. מניע נוסף? [צילום: פלאש 90]
יחסי ציבור משכנעים
נשמעות אזהרות חמורות שאם לא נגיע להסכם, מרה תהיה אחריתנו מבחינה כלכלית. כך ניתן להציג את המאבק לטובת יוזמת קרי כמאבק הישרדות כלכלי. העובדות לא ממש חשובות, שכן באמצעות מסע יחסי ציבור ממומן ומאורגן היטב אפשר לשכנע את הציבור בכל דבר

הארץ מאחוריך
אורן פרסיקו
עיתון הארץ יוזם "כנס שלום" לתמיכה ביוזמת קרי וגייס לשם כך את כתב העיתון לשעבר עקיבא אלדר * עמוס שוקן: "הכנס המתוכנן אינו שונה ממה שהעיתון עושה מעל דפיו כל השנים"
לרשימה המלאה

   איציק וולף
בנט: מדינה פלשתינית תרסק את הכלכלה

ידיעה בעין השביעית [ראה גם משמאל] לכדה את תשומת לבי בימים האחרונים. אורן פרסיקו מבשר כי "עיתון 'הארץ', בראשו עומד עמוס שוקן, יערוך בקרוב 'כנס שלום' שנועד לקדם את פתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלשתיני. הכנס אמור להתקיים בתל אביב בתוך כמה שבועות, לאחר שמזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי יגיש את הצעתו לפתרון הסכסוך ולפני שישראל תמסור את תשובתה, וזאת במטרה לדון בהצעה האמריקנית ולהשפיע על הממשלה. כותרת הכנס המתוכננת היא 'בחר בשלום. העם מאחוריך', ובמהלכו אמורים מומחים ומדינאים בכירים לדון בחשיבות פתרון הסכסוך ובמחיר שמשלמת ישראל על העדרו".
אפשר כמובן לתמוה מדוע הארץ מארגן כנס תמיכה בהצעה שטרם הונחה על השולחן וטרם הוברר אם ההצעה תשמש בסיס אפשרי להסדר. התמיהה מיותרת! בתקופה האחרונה מתנהל בתקשורת מסע הפחדה חסר תקדים, חלקו העיקרי בהנהגת עיתון הארץ, אך גם בהשתתפות פעילה של אחרים (מאה הבכירים במשק, שר האוצר), שתכליתו להבהיר לציבור הישראלי את המחיר הכלכלי הכבד שישלם עקב חרם אירופי בעיקר על הכלכלה והאקדמיה שיפגע בכל אחד מאתנו.
סביר מאוד שיש יד מכוונת מאחורי מסע ההפחדה התקשורתי היוצא מנקודת הנחה אנטישמית שאת היהודים/הישראלים אפשר להניע לפעולה רק על-ידי איום בפגיעה בכיסם. איש אינו מנסה לשכנע אותנו כי הסכם שלום שייחתם על בסיס הצעות קרי אפשרי או שיהיה שווה את הנייר עליו ייכתב ושלא יהיו כרוכים בו סיכונים ביטחוניים משמעותיים מאוד. מארגני המסע הנוכחי כבר למדו שאין טעם למחזר את כזבי העבר ואין טעם להבטיח הבטחות שלא יקוימו, אלא יש לעבור לאיומים ישירים כלפי הציבור.
על כן מגויס למאבק כל בדל ידיעה על הרהור לב ביחס לחרם הממשמש ובא, ולכך מצטרפות אזהרות חמורות שאם לא נגיע להסכם, מרה תהיה אחריתנו מבחינה כלכלית. כך ניתן להציג את המאבק לטובת יוזמת קרי כמאבק הישרדות כלכלי. העובדות לא ממש חשובות, שכן באמצעות מסע יחסי ציבור ממומן ומאורגן היטב אפשר לשכנע את הציבור בכל דבר.
בכל זאת ניתן לתמוה מדוע עיתון הארץ טורח לארגן כנס תמיכה בהצעות קרי עוד בטרם הונחו בכלל על השולחן. האם קיים כאן מניע נוסף? האם לעובדה שהארץ הפסיד תמיכה כלכלית אדירה שנבעה מהדפסת ישראל היום בדפוס הארץ יש קשר ליוזמה הזאת?
עיתון אינו מארגן בדרך כלל פעילות פוליטית ואת השפעתו הפוליטית הוא בוחר לממש בעיקר בדרך הפרסום הכתוב, בחירת המאמרים והחדשות, עמדת המערכת וכיו"ב. פנייה לפעילות בקרב הקהל הרחב משמעה השקעות גדולות בארגון והקצאת כוח-אדם - ואיכשהו לא נראה לי שהארץ משופע כל כך באמצעים עד שיוכל להרשות לעצמו את התענוג הזה.
פתרון לתעלומה מצוי בידיעה עצמה. מספר לנו פרסיקו ש"כדי להצליח בכל זאת להפיק כנס בקנה-מידה בינלאומי, פנה 'הארץ' בשבועות האחרונים לכמה גורמים בחיפוש אחר תרומות. נכון לעכשיו הסכים מרכז תמי שטינמץ למחקרי שלום שבאוניברסיטת תל אביב להשתתף במימון האירוע. העיתון מנהל משא-ומתן עם גורמים נוספים, ובהם מכוני מחקר אמריקניים. בפניותיו לתורמים ושותפים פוטנציאליים מצהיר 'הארץ' כי יעמיד לרשותם את מחלקות המודעות של העיתון והאתר, בעברית ובאנגלית".
הכיוון ברור! עיתון שמתקשה מאוד להחזיק מעמד כגוף עסקי רגיל מתעתד לשמור על קיומו באמצעות השכרת שירותיו לגופים עתירי ממון בעלי מטרות פוליטיות. בשלב הבא בוודאי כבר נשמע על כך שחלק ניכר מתקציב עיתון הארץ ממומן על-ידי האיחוד האירופי. מדוע באמת שהאיחוד יממן ביד נדיבה שורה של ארגונים ללא מטרות רווח כמו "שלום עכשיו" ויתעלם מתרומתו האפשרית הייחודית של הארץ - האם העובדה שהארץ מתיימר להיות גוף עסקי ובלתי תלוי מצדיקה הפליה כזו?

תאריך:  26/01/2014   |   עודכן:  26/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הארץ ימומן ע"י האיחוד האירופי
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
הארץ הפך לבטאון פוליטי מהסוג ה
גדעון תבורי  |  26/01/14 19:47
 
- כמו ישראל היום אולי?
אלטע קאקער  |  27/01/14 00:53
 
- יש הבדל בין אנשי עסקים למדינות ל"ת
קאקר היקר  |  27/01/14 03:24
 
- דווקא אין הבדל.הון-שלטון,זה
רותיא  |  28/01/14 14:39
2
לא שזה רע, ראה שלדון, אבל אתה
בנצי 88  |  26/01/14 21:57
 
- שלום וחיים נורמלים?
באום  |  27/01/14 07:48
 
- מי אומר שהם מביאים שלום?
זקן  |  27/01/14 15:39
3
זה כבר מזמן המצב ל"ת
בתיה  |  26/01/14 23:31
4
מאמר חשוב ונכון
אברהם שלום  |  27/01/14 00:03
5
אל תשכחו את הסבא שלמה זלמן שוק
שבץ חלובה  |  27/01/14 06:00
 
- האם הארץ
שמ  |  27/01/14 06:56
 
- לשבץ חלובה - בקשר לחרם
אל לנו להכנע  |  27/01/14 10:30
 
- לא שכחנו את החרם של אירופה ב
שבץ חלובה  |  27/01/14 19:10
6
הייתי בין המנויים של העיתון
יוסי רבידור  |  27/01/14 09:48
 
- אין שום הבדל בין האנשים
המפוקח  |  27/01/14 10:18
7
יש מישהו בארץ הזאת שאינו יודע
עידןסובול   |  27/01/14 12:32
8
בכל סמולן קטן מסתתר גזען גדול  ל"ת
ב.ל  |  27/01/14 19:30
9
רק זה?שוקן הרי רוצה לקדם
נתין מדמנת ישראל  |  28/01/14 08:56
10
הארץ עיתון מאובן, ערכאי,
מקס פאואר  |  28/01/14 12:04
11
מסע ההפחדה
אחד שמבין  |  29/01/14 14:39
12
להקיא את העיתון הזה
צדק  |  29/01/14 22:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יגאל כנען
אנחנו יום יום מכים את עצמנו. כאשר כל העולם הוא הגוף והשמאל הישראלי הוא הידיים... על סדרה של תהליכים הזויים פוקדים את מדינת ישראל
יצחק דנון
בתביעה נטען כי התובע היה נתון להתעללות קשה במהלך תקופת מעצרו, הוחזק במשך מספר שבועות וכי התביעה חזרה בה מכתב האישום נגדו
עופר וולפסון
מזכיר המדינה האמריקני אומר בדאבוס כי מחסום מרכזי להסכם המסגרת נוגע לסוגיות הביטחון: "לא יהיה הסכם אם ישראל לא תהיה בטוחה, אך הסכם יגביר את ביטחונה של ישראל"
עופר וולפסון
בשיחה בת 90 דקות עם מזכיר המדינה האמריקני, התעקש ראש הממשלה כי לא יעקור אף ישראלי מהתנחלויות בקעת הירדן    קרי לאל-ערביה: "המו"מ הזה מאוד מאוד קשה"
נחמן פביאן
ראשי המועדון "פלשתינו" פעילים בחיי הכלכלה של צ'ילה, באקדמיה ובמפלגות השונות, אך בבתי השיר של המנון המועדון קבעו כי "ממזרח יצא האור" ו"קדימה הערבים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il